Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva skjer med stagneringen på Ballerud?!

Geir Bendiksen

over 21 år siden

Geir Bendiksen

For noen år siden var Ballerud mitt soleklare valg da jeg skulle trene. Området hadde uten tvil en av Oslo og omegn's beste driving ranger. Men siden da har utviklingen stoppet fullstendig. Ballene er av mildt sagt laber kvalitet, proshopen har vært uforandret de seneste 7 år og sist men ikke minst: kiosken er lite innbydende, har dårlig utvalg og et lite behagelig interiør. Noe må helt klart gjøres på Ballerud! Klubben må skjønne at investeringer må gjøres slik at kunden føler seg verdsatt.

Personlig har jeg nå byttet til Haga grunnet et bedre tilbud, nye baller og kostnadsfri putting green. Dette er i utgangspunktet litt synd da Ballerud har et stort potensiale som så absolutt ikke blir utnyttet til det fulle.

Mitt tips: fresh opp anlegget litt, kjøp nye baller, og få et bedre utvalg i kiosken. Da vil sannsynligvis kundestrømmen øke igjen.

Golfhilsen fra Geir

Freddie

over 21 år siden

Freddie

Forså vidt enig med deg. Jeg har stort sett alltid valgt Haga i år.
Der er selvfølgelig det meste nytt, men det som trekker spesielt opp er baller og matter, det kan alle greie, men Ballerud prioriterer dessverre ikke det.
Negativt på Haga er lengden på rangen, alt for kort, der er Ballerud klart bra.
Sola er et problem på begge rangene. Haga kan oppleves som kjedelig og sterilt, men man skal jo bare slå noen baller, men Ballerud har som du skriver absolutt potensiale med natur og et kosligere område.

Padre

over 21 år siden

Padre

Solen er ikke et like stort problem på Haga. Her er det kun sen kveldssol. På Ballerud, derimot, får man solen midt i øynene på den mest travle treningstiden på døgnet, ettermiddagen. Trener derfor på Ballerud KUN når det er overskyet.

Virker som det ikke er mange som har tenkt på at en drivingrange skal peke mot nord i slagretningen. Det er et MUST!

Treningsknarker

over 21 år siden

Treningsknarker

Fungerer veldig dårlig i nordnorge, lav midnattssol er slitsomt det!!!

NL

over 21 år siden

NL

Er ikke helt ening med Padre om sol problemet... Ballerud har ikke i nærheten av samme problem på ettermiddagen som Haga.. Men jeg har alikevel slått mye ball på haga i det siste pga av bedre baller.. ballene på haga oppfører seg faktisk som golfballer!!

Geir er inne på at Ballerud har et kjempepotensiale som de absolutt ikke utnytter til det fulle. Jeg skulle mye heller trene på ballerud enn på haga siden rangen på haga blir altfor kort (ballerud ca 285m), og så føler jeg meg også mye mere hjemme på ballerud. Mye hyggeligere område enn "industri-rangen" på haga med bil støy...

Så Ballerud, kvitt dere med klinkekulene og få tak i no skikkelige baller, og kanskje en lite oppussing heller ikke hadde skadet no??

Bobby Peru

over 21 år siden

Bobby Peru

Ballene på Ballerud *suger* bigtime. I likhet med ballene på mange andre ranger. Haga derimot har *nye* baller som det faktisk gir mening å trene med. Jeg vet bare om Losby som har baller som er i nærheten av samme kvalitet.

Mht. lengden på rangen på Haga har jeg bare følgende å si:
I løpet av en runde på en gjennomsnittlig norsk bane er det ekstremt få slag som går i eller over nettet på Haga. Og for min del har jeg ingen problemer med å få den informasjonen jeg trenger av en drive som går i nettet (og av og til over).

En annen *stor* fordel med Haga rangen er et den heller nedover slik at man kan med stor presisjon se hvor ballen lander - det samme gjelder Losby der range heller oppover.

Sist, men ikke minst, Haga rangen har "landingsgreener" med flagg.

Jeg vet engentlig ikke hvorfor jeg prøver å selge inn Haga rangen, da jeg synes det er greit at det ikke er så mye folk der ;-)

NB! jeg er ikke Haga medlem.

Tiger McWould

over 21 år siden

Tiger McWould

spilte på kingsbarns i Skottland i helgen. der var treningsballene temmelig bra.....

:D :D :D :D :D

banen også da, må nevnes......

Boggie

over 20 år siden

Boggie

Ikke glem at Haga har alle sine nesten 80 plasser UNDER TAK. Prima!
Det som mangler er flomlys (som Losby) nå på høsten og dermed lengre åpningstid.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her