Smilende Sam
I dag er også norskgolf.no oppe og går.
Bladet først. Det ser veldig lovende ut etter en gjennomlesing. Mye av det jeg hatet som pesten fra forrige utgivelse er vekke (alt dill-dallet med Haavik & co sine spalet og en del av småstoffet som fremsto som rent fyll av lokalavis karakter, koblet med litt pompøse artikler om litt av hvert). Jeg fikk lyst til å lese bladet - og treningstipsene virket ok. De faste spaltene ser interessante ut og en del vinklinger er "to my liking".
Nettstedet? Lekkert design og en blanding av noen få nyheter og mange artikler fra bladet jeg akkurat har lest. Kan bli interessant å se hvordan den miksen går for hvis det blir for mye av det samme så blir bladet uinteressant. Nettavis-fella ligger og lurer her - eller er kanskje strategien at det ved neste korsvei tas et miljøvalg og at nettet overtar helt? Et ekspertpanel bestående av Kracht, Scheie og Pettersen er forsåvidt ok. Alle vet at jeg mener Scheie ikke er ekspert og jeg blir ikke overbevist av å lese innlegget nå heller når han fortsetter å predike at proffene ikke er hans ansvar - til tross for at de er inne i Team Norway og NGF samarbeider med Toppgolf. Kracht og Tuttas innlegg er ok.
Koblingen mellom nettsted og NGF info er ikke der nå - men den kommer kanskje senere ? Foreløpig er veien til den informasjonen via et klikk på NGF logoen under golfbox innloggingen.
Min første reaksjon er at bladet er et langt skritt fremover, mens nettstedet er litt for preget av artikler fra bladet og preget av artikler jeg like gjerne (eller heller) leser på papir. Nettsteder er dynamiske - og noe skal man fylle dem med på launch - så det blir spennende å se hva de gjør ut av det etterhvert.
Moro uansett og jeg kjenner at jeg savner grønt gress.....17 dager til avreise for sesongstart....