Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nye Norsk Golf

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

I går kom nye Norsk Golf i posten til meg - riktignok uten navn på men den havnet pussig nok i postkassen for det.

I dag er også norskgolf.no oppe og går.

Bladet først. Det ser veldig lovende ut etter en gjennomlesing. Mye av det jeg hatet som pesten fra forrige utgivelse er vekke (alt dill-dallet med Haavik & co sine spalet og en del av småstoffet som fremsto som rent fyll av lokalavis karakter, koblet med litt pompøse artikler om litt av hvert). Jeg fikk lyst til å lese bladet - og treningstipsene virket ok. De faste spaltene ser interessante ut og en del vinklinger er "to my liking".

Nettstedet? Lekkert design og en blanding av noen få nyheter og mange artikler fra bladet jeg akkurat har lest. Kan bli interessant å se hvordan den miksen går for hvis det blir for mye av det samme så blir bladet uinteressant. Nettavis-fella ligger og lurer her - eller er kanskje strategien at det ved neste korsvei tas et miljøvalg og at nettet overtar helt? Et ekspertpanel bestående av Kracht, Scheie og Pettersen er forsåvidt ok. Alle vet at jeg mener Scheie ikke er ekspert og jeg blir ikke overbevist av å lese innlegget nå heller når han fortsetter å predike at proffene ikke er hans ansvar - til tross for at de er inne i Team Norway og NGF samarbeider med Toppgolf. Kracht og Tuttas innlegg er ok.

Koblingen mellom nettsted og NGF info er ikke der nå - men den kommer kanskje senere ? Foreløpig er veien til den informasjonen via et klikk på NGF logoen under golfbox innloggingen.

Min første reaksjon er at bladet er et langt skritt fremover, mens nettstedet er litt for preget av artikler fra bladet og preget av artikler jeg like gjerne (eller heller) leser på papir. Nettsteder er dynamiske - og noe skal man fylle dem med på launch - så det blir spennende å se hva de gjør ut av det etterhvert.

Moro uansett og jeg kjenner at jeg savner grønt gress.....17 dager til avreise for sesongstart....

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Jeg har ikke sett bladet ennå,men har utforsket nettstedet litt. Savnet muligheten for å lese bladet på nett som nevnt i den andre tråden. Sendte mail til redaksjonen og spurte,fikk raskt svar fra redaktøren hvor han svarte "Håper raskt å få på plass en slik arkivfunksjon for lesing av bladet på nett som golf.se har"

Positivt svar og rask respons. Gleder meg til å lese bladet

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Minner mye om forløperen, de samme type artikler med noen unntak, helt greit for min del.

Fokuset "mitt eget spill" liker jeg!

Alt Tigerkaos-stoffet kan de i mine øyne droppe, Se&Hør er ikke lenger involvert.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Har bladd i det nye bladet, men ikke fått tid til å lese det grundig. Det ser imidlertid ok ut ved første øyekast, men enig med Foooore, Tiger-stoffet kunne med fordel vært kuttet ut. Rimelig lei det der nå.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Jeg fant bladet på trappa i morges. Det var jo en fin start pådagen.

Jeg synes det ser lovende ut.

Men utstyrsnyhetene er mer reklame enn det er faktaopplysning. Men de fikk jo presentert alle nye driverne ihvertfall.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

All forhåndsomtalen gjorde meg litt spent også. Har bladd igjennom, og synes forsåvidt de har mange morsomme "petit'er", altså små artikler enn forgjengeren.

Mye leseverdig fra Suzann.

På godt og vondt virker det mer som et talsrør for NGF enn det gamle. Redaktøren skryter mye av NGF's tiltak, som jeg ikke er sikker på hvor godt jeg egentlig liker.

Men - jeg er redd de kommer til å stivne i formen etterhvert. Og håper jeg tar feil :-)

PegTee

over 15 år siden

PegTee

Kva tid får vi i distriktet bladet, skal tru?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

PegTee ....de har sendt en skiløper over fjellet til deg med bladet. Petter et-eller-annet. Spesialservice.

Faktisk litt enig med Bulls innlegg. Litt NGF talerør, men det er strengt tatt NGFs publikasjon om enn indirekte.... så får vi være uenig i det NGF sier men det er ok at de sier noe....

ScanDigger

over 15 år siden

ScanDigger

For å huke litt tak i det GB skriver. Jeg leste lederen og vet ikke om jeg oppfattet det riktig. Golfsporten skal folkeliggjøres. Bli like naturlig som å begynne med fotball og alle klesplagg er velkommen.

Betyr det at klubbene seg i mellom har blitt enige om å se bort fra den tradisjonelle kleskoden? Selv om jeg er ganske liberal trenger det vel ikke akkurat bli singlet og badebukse.
En pen skjorte og jeans synes jeg dog er helt OK.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Jeans har aldri skadet meg eller irritert meg, annet en på baner hvor det er satt en kleskode som forbyr jeans.
Noen klubber velger å ha en dress-code, og da må man respektere den. Noen klubber velger å være litt mer liberale, og det er greit også.
Det handler om respekt for den enkelte klubbs reglement. Man kan mene at det er hvor tåpelig som helst, men har du bestilt starttid på et sted, så bør du respektere klubbens regler.

Personlig synes jeg jeans er ubrukelig som golfbukser uansett.... for klamt og tett.... Ballene må ha luft ^^

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Det er mulig jeg tar feil, men jeg synes NGF virker så veldig fiksert på det å få flere medlemmer. For enhver pris.

Slik jeg ser det, så har den aggressive "folkesport"-markedsføringen kanskje ikke vært hovedårsak, men ihvertfall delaktig i at vi i dag har for mange golfbaner og for få golfspillere som vil betale regningen.

Ellers enig med 10g'er ang kleskodeks.

tm

over 15 år siden

tm

GB.Mulig jeg misforstår,men jeg forstår det kanskje mere i retning av å få flere
TIL Å SPILLE GOLF!( Eller begge deler.)
Medlemsmassen er relativt stor;men det er for få som regelmesig
bruker banene.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Joda, tm. Du har nok rett. Det ser ihvertfall sånn ut på det de skriver i bladet sitt.

Men historien til NGF synes jeg har vist noe annet. Vi kan jo håpe på en forbedring.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Den dagen jeg spiller golf i jeans og Man U trøye kan jeg tvangsinnlegges. Ikke fordi at det er noe galt med noen av plaggene, men fordi det er komplett ubehagelig å spille golf i. Enkle Sam anser kleskoden for å være et godt råd som alle bør følge.....

tm

over 15 år siden

tm

Kanskje det er tid for å spørre HVORFOR det er så mange som synes golf er helt fantastisk,men allikevel ikke spiller veldig ofte?
Et paradoks.Hvorfor?

ScanDigger

over 15 år siden

ScanDigger

Grensen bør kanskje settes ved badedrakten til Borat?

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Man kan lure på det tm. Jeg vet om mange som nesten ikke spiller en runde, men som allikevel fortsetter å være medlem. Jeg er takknemlig for at de vil sponse mine runder, men det er merkelig at de gidder.
Det er vel slutt på tiden da et medlemsskap i en golfklubb var noe å briske seg med, eller?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Tror det blir som medlemsskapet mitt på Elixia - jeg har så lyst til å ha tid, men har det ikke....(for jeg skal spille golf). I min onde hjerne er det de veltrente muskelflexerne som sponser gjennom å være non-playing member - for de har tid til å gå på Elixia.

PegTee

over 15 år siden

PegTee

SS, dersom Petter hadde komt med bladet hadde det sikkert kome fram for lenge sidan. Og han hadde sikkert hatt eit gear til også.

Scrambler, det er nok slutt på den tida da medlem i golfklubb sa noko om status og kor "vellukka" han har vore. Eg synest det er bra - men trur nok det er fleire som ikkje synest det. Dei om det.

Eg veit ikkje kor det er med andre men no har eg lyst å freiste køllene (og den nye bagen!) igjen!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

PegTee, da bør du kanskje ikke lese det nye bladet. For lysten til å starte sesongen på ordentlig, den ble definitivt forsterket av bildene i Norsk Golf. Så det skal de ha. Fine bilder. Og kult forsidebilde av Suzann!

PegTee

over 15 år siden

PegTee

Det er heilt ok å gle seg til noko når ein veit at gleda vert realisert (i april?) til det eg vonar vert endelaus golfmosing på flotte fairways og dei topp-10 beste greenane i norge :-) Vonar ikkje alt er gløymd frå i fjor. Tok siste runda i november med to skuggelagte frosne greenar - innspela spratt både hitt og dit. Utruleg irriterande...men bana skulle kanskje vore stengd når det er slik. Nedsalgsmerker i semifrosen green er umogleg å reparere.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Fortsatt ikke noe blad i posten her,men fikk iallefall årsavgiften på bil i dag så det var jo en trøst:)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

16 dager til avreise Spania.

F*** that snow.

Kevin, hvis ikke du har fått bladet innen fredag sender jeg deg min årsavgift sånn at du ikke blir uten trøst neste uke.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ha ha,har kutta ned til en årsavgift i år,så det får holde:)

Leste nå på siden deres at den nye distribusjonsformen er å få baldet med morgenavisa så da kan det drøye litt her hos meg siden jeg bor 10 mil sør for oslo og ikke har morgenavis...men så får vi sikkert 2 eksemplarer siden vi er 2 golfere...dobbelt så moro:)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Må skuffe deg kevin, en årsavgift - ett blad.... jeg har to golfspillere i huset - men det kommer bare et blad... (trenger ikke mer heller :-))

Kevin

over 15 år siden

Kevin

gjenstår å se,medlem i to forskjellige klubber. Trenger heller ikke mer enn et:) Har alltid fått 2 til tross for forsøkene på å bli kvitt det ene

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Fikk 2 ja:) Dobbelt så moro....

En bra start for det nye bladet,noe forbedringspotensiale er det jo alltids. Tiger-saken er "utgått på dato",tror de fleste er drittlei og ville vel helst at man ikke brukte flere sider på den.
men lovende synes jeg,uten å skryte altfor mye..he he:)

Skreddersydd

over 15 år siden

Skreddersydd

Skuffende at det var så lite om den sportslige satsingen i NGF. Scheies innleggg var enormt stusselig. Fra en sportsjef, forventer ihvertfall jeg, klare målsettinger og gjerne hvordan vi skal snu den negative trenden. På juniorsiden så bedre ut for 3 år siden enn det gjør i dag. Hvor mange vi skal lever til tourene og college burde vært målsatt. Tror målmannen misliker målbare målsettinger.

Andre idretter sette klare og ambisiøse mål om gull og medaljer, hvorfor er man så redd for dette. Vi bruker 10 mill på denne satsingen og da ønsker vi som betaler gildet å vite hva vi får for pengene. Våre to eneste stjerner i golf (Tutta og Marianne) er de eneste som er tydelige og ambisiøse i sine målsettinger. Gutta er feige, det blir liksom å klare cuttet og kjøre heis opp og ned fra q school.

Utrolig skuffende at sportssjefen ikke har ambisjoner.

Forøvrig savner heg Haavik sine muntre innlegg (mye bedre inn Mini).

@lle Fugler

over 15 år siden

@lle Fugler

Regner med at dersom man står som hovedmedlem i begge klubber så betaler du for begge bladene ;) Du må selv si ifra i hvilken klubb du er hovedmedlem (slik jeg har forstått det). Jeg har aldri fått mer enn ett

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her