Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Jan Espelid/Norsk Golf

Et bedre Norsk Golf

over 15 år siden

Et bedre Norsk Golf

Som eneste, eller få, land er vi medlemmer påtvunget å kjøpe et blad. Det er ikke mye penger det er snakk om, men bladet er av verste sort.
Når jeg begynte med golf for et par år siden, kommenterte Asbjørn Ramnefjell på viasat. Var kanskje ikke den beste kommentatoren vi hadde. Året etter fikk ikke Ramnefjell flere oppdrag av viasat. Første utgivelse av dette bladet samme år, skriver Jan Espelid i lederspalten på en svært nedsettende måte hvor herlig det er å bli kvitt Ramnefjell. "Gudsjelov er han borte!". Synes dette var et grovt overtramp og begynner å lese litt i bladet. Tidligere har det gått i søppelkassen uten å ta av plastikken, alle jeg kjenner gjør det samme. Under leserinnleggene ser jeg stadig gjentagelser på nedsettende kommentarer av innleggene. Det er greit nok at ikke alle innlegg er like sakelige, men hvorfor har de dette da med? Hvorfor må de skrive nedsettende om andre?
Virker som dette mediet med Norsk Golf i ryggen virker som svært lite egnede til å drive et blad som påtvinges alle medlemmer i norske golfklubber.
Finnes det alternativer uten å måtte reise over svenskegrensa slik det ble gjort under krigen?
Synes Scangolf er mange hestelengder foran når det gjelder profesjonalitet.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Skrev virkelig Espelid dette om Ramnefjell? Det har ikke jeg fått med meg... Det må da være feil?

Men jeg er enig i at de - som representant for hele golf-norge - ofte opptrer uheldig. Og jeg har også reagert på en del av svarene dems på leserinnlegg.

Svensk er best

over 15 år siden

Svensk er best

Ja, det stod faktisk. Jeg skal prøve å lete frem bladet hvis jeg ikke har kastet dette. Jeg skrev også til Norsk Golf etter dette, men har aldri fått noen respons på det.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Jeg håper det nye bladet er mulig å lese på nett,slik som bladet "svensk golf". Det kan finne i arkivene på nett hos golf.se(http://www.golf.se/extra/pod/?module_instance=22)
Da kunne man kanskje godt tilbake og sett hva som ble skrevet den gangen. Og kanskje man burde ha mulighet til å avbestille selve bladet i papirform og heller lese det på nett,for de som ønsker å være litt "moderne og miljøbevisste"

Nå er vel Espelid og det forlaget borte,og det er lov til å håpe at det nye bladet er bedre...siden vi alle må betale for det.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Det er ny utgiver nå - Sportmedia - så da får vi se om det blir bedre. Norsk Golf har til nå vært et blad jeg tror mange enten elsker eller hater - jeg har vært i siste kategori, mye pga Haavik & co sin innstilling til omverden og fordi jeg synes bladet har blitt litt repetitivt. Nå driver gutta bak Norsk Golf golferen.no - og jeg synesa faktisk ikke den siden er så ille + at Espelid har skrevet noen gode og relevante ledere i det siste.

Blackburn

over 15 år siden

Blackburn

Vi får virkelig håpe at det forbereder seg. Det er helt riktig at mediahuset hvor Haavik holder har lagt preg på bladet. Fra interne kilder får jeg høre at redaksjonen stort sett består av Espelid + freelancere som ikke har noen innvirkning på bladets innhold. Får håpe at red.Espelid tar et hint og enten blir seriøs eller kaster inn det berømte håndkledet.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Espelid er ikke redaktør for det nye bladet Blackburn. Jeg menr at jeg leste at det er han som var redaktør i Golfposten før som nå er det.
Espelid har vel nettstedet Golferen sammen med et par andre fra gamle NG.

Noen som vet når første utgave av det nye bladet kommer?

Blackburn

over 15 år siden

Blackburn

Puh - takk for det :-) Spennende med nytt blad. Enig med Kevin her; svenskene leverer til de grader. Håper det norske kan nå opp i konkurransen her. Treningstipsene i det gamle var veldig bra. Kun det redaksjonelle som ødela egentlig.
Hvis det ikke skulle innfri - vet noen om det er mulig å være medlem i en utenlandsk klubb og eie aksje i Norge?

Furu

over 15 år siden

Furu

Trådstarter bommer fullstendig med tidspunktet for kritikken av bladet. Som andre nevner er avtalen avsluttet, da blir det teit å komme med dette nå. Og når du i tilfelle nevner at det er et par år siden du leste det......

Jeg er heller ingen stor tilhenger av bladet. De hadde noen greie reportasjer om klubber i Norge men deres personlige meninger farget bladet så til de grader at de kunne være voldsomt irriterende.

En annen ting trådstarter, du baserer altså kritikken din på kun ett nummer? "Tidligere har det gått i søppelkassen uten å ta av plastikken, alle jeg kjenner gjør det samme." Voldsomt bra grunnlag for å komme med bastante meninger om et blad.

Bladet hadde både negative og positive sider. Det var rett og slett greit nok. Skal vi få et profft blad i Norge så tror jeg det må være en variant av utenlandske blader (som f.eks. Golf Digest i Sverige).

Ny sesong 2010

over 15 år siden

Ny sesong 2010

Virker som de fleste her forstår hva som menes her - les en gang til, Furu! Innfor en ny sesong starter trådstarter en debatt som absolutt burde kommet tidligere. Men hvilke muligheter har man mot en selvutnevnt redaksjon i et blad som blir tvunget på medlemmene. Vet ikke hva slags kritikk bladet har fått, men en stille aksjon hvor bladet går i søpla ville aldri hjelpe. Trådstarter går fra dette stadiet til å forsøke å lage en debatt rundt dette.
Vi håper alle det nye bladet blir professionelt og ikke et meningsforum for Espelid & co.

Singel

over 15 år siden

Singel

Lett å forstå hva trådstarter mener her. Kritikken starter fra et nummer hvor trådstarter tar det hele på alvor fremfor hans bekjente. Lett å se at personen kritiserer over tid. Bra start på en debatt spør du meg :-)

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Ny sesong. Glem Espelid. Han er ikke med i det nye bladet.

Det som er litt morsomt er at ny redaktør Tom Erik Andersen i Golfposten nr 2 i 2008 hadde en leder hvor han kritiserte det at Norsk Golf ble tvunget på medlemmene i NGF. Friheten til å velge var borte, andre blad ble "stengt ute" + at han mente at det var best med fri konkurranse.

Nå er han sjef for monopol-bladet. :-)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Det er lov å endre mening vet du. Hehehe.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Ja ja, for all del. :-)
Men erfaringen er at man ikke skal være for bombastisk.

Jeg håper bare bladet blir bra. Golfposten var faktisk bra

SuperBirdie

over 15 år siden

SuperBirdie

Dette virker skikkelig lovende med friskt blod, selv om vi blir påtvunget dette - da kan vi ihvertfall forvente kvalitet - tror dette blir bra.
Savner grønt gress!

BirdieKongen

over 15 år siden

BirdieKongen

Det kan se ut som vi får svar på om sakene blir bedre veldig snart:
http://www.facebook.com/pages/Norsk-Golf/144264461096

Østfolding

over 15 år siden

Østfolding

Sitter med første nummer i hendene nå, blir spennende :)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Forsiden ser veldig lik ut som forrige versjon - jeg ser at det også er et Frode Scheie intervju - og det var det i ett av de siste nr fra S&H også...men det blir spennende....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her