Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Online Golfspill

Daniel

over 15 år siden

Daniel

Tenkte bare dele mine tanker om online golfspill. Har spilt en del...
Selvølgelig mine mer eller mindre subjektive meninger, men her er de i hevrtfall =)

----------------------------------------------------------------------------
TIGER WOODS ONLINE tigerwoodsonline.ea.com

Prøvd dette spillet i noen måneder under beta, håpet virkelig det skulle være bra. Grafikken er selvsagt bra, men det er jo ikke så avgjørende for et spill i det lange løp. Simuleringen av ballbane/spinn virker bra, men ikke fantastisk. Meget virkelighets-lignende grafikk og kjekt med virkelige baner som en sett på TV og noen til og med spilt kanskje? Problemet med Tiger Woods Online synes jeg er at en rett og slett går seg lei av det alt for fort. Det skjer liksom ikke noe nytt. Er klar over at dette kun er Beta, men allikevel. Det er det som ofte faktisk er problemet med EA sine sportspill. De er for mye virkelighetssimulering. Men for all del, hvis det en søker er en så reell simulering som mulig er nok TWO vanskelig å matche, selv om jeg syntes at ballen ble litt for lite påvirket av hellingen akkurat der den landet på førstestussen, fikk for lite brems av landning i oppoverbakke og vice versa synes jeg, men bare en bagatell. Stilrein lay-out men noe unødvendig kranglete menysystem noen plasser og litt i overkant med swooshlyder og lignende når en skal forberede slagene. ;) Communityt er naturligvis ikke særlig bra etablert enda, men måten spillet er lagt opp på, gjør det vanskelig å se at det kommer bli et kjempeaktivt community, litt for lite guilds, trading og andre MMORPG element for at det skal virke realistisk. Supporten på dette spillet virker meget profesjonell. Hvorvidt det er fordi det er beta, gjenstår å se. Men troligvis kommer den holde høy standard. Puttingen er lett og forstå, men blir nesten litt for lett når en fått kontroll på det.

En realistisk simulering. Kjekt hvis en vil prøve nest ukes PGA-tour-bane.

Grafikk 9
Golfsimulering 9
Lay-out/Kontroll 6
Community 2
Underholdning 2
Support 7

-----------------------------------------------------------------------------------
ALBATROSS18 gamesville.com/albatross18/

Et rendyrket MMORPG spill der golf liksom er selve temaet. Dette spillet er veldig gøy og spennende og prøve på og banene er kule å se på og spille. Problemet er dog at dette spillet er nok alt for mye fantasiinspirert til at de skal kunne attrahere noen reelle golfere mer enn denne kult-å-prøve på perioden. Det blir også litt for mye "matte" når en beregner slagene og selve golffølelsen som jaha 118 til over bunkeren, 6 meter green å jobbe på, svak vind fra klokken 8 kommer ikke til sin rett, til det er banene litt vel overdrevet fantasiinspirert. Puttingen er alt for lett her, men det kanskje noen liker? =) Communityt i spillet er dog bra og et kjekt spill dagen etter 3-4 for mange cognac kanskje? ;) Men helt ærlig så forsvinner nesten hele golffølelsen, det blir mer som mega-minigolf.

Grafikk 6
simulering 2
Lay-out/Kontroll 5
Community 6
Underholdning 7
Support 4

-----------------------------------------------------------------------------------
SHOT-ONLINE shotonline.gamescampus.com

Litt enkelt kan en si at dette er en blanding av de to spillene nevnt ovenfor, Tiger Woods Online og Albatross 18. Det er dog sjelden noe tvil at det er golf en spiller her (noe som en kan spørre seg noen ganger i Albatross18). Det finnes mange forskjellige baner. Omtrent halvparten er eksisterende reelle baner, mens de andre er forskjellige fantasibaner. Simuleringen av spin, check og release på greenene er overraskende bra her, jeg sier overraskende bra fordi den noe gamle og litt manga-aktige grafikken ikke akkurat skulle få en til å tro det. Grafikken er som sagt ikke særlig skarp, men på ingen måte My little Pony heller. Grensesnittet er lett forståelig og ingen kompliserte multimenyer. Dette spillet har dog vanvittig mange forskjellige items. Køller, klær, ditter og datter. Det blir nesten for mye og tar lang tid å sette seg in i hva alt egentlig gjør. Men en trenger heller ikke å vite det for å spille spillet som så. Communityt er meget bra i dette spillet med snakk, guilds og hele tiden oppfordringer til å spille med andre. Hele opplegget gjør at du lett kan bli ganske så avhengig av spillet. Puttingen er vanskelig å mestre i dette spillet, det tar tid før en blir en god putter her. Greenene virker å ha 15 på stimpen og ballen stopper svært langsomt på slutten og selv svært små nedoverhellinger gjør at ballen nesten ikke kan stoppe. Det største problemet med dette spillet er supporten. Kanskje ikke så mye supporten i seg selv, men at det eksisterer ganske mange små til tider irriterende feil i spillet. Men i stedet for å fikse de feilene, så utvikler de heller nye og mer kompliserte ting in i spillet. For eksempel så er selve enheten på vinden ikke så realistisk. En 3,0 m/s vind er mer som 10 m/s egentlig, men det må en bare lære seg. En skjønner at det ikke er PGA touren på skjermen en ser på. Men det er en kjekk golffølelse å spille og etterhvert kan en utvikle spilleren til å greie litt av hvert noe som gjør de samme banene kjekke å spille lenge etterhvert som en character får mer "attributes". Spillet er helt gratis, men det finnes mulighet å kjøpe ting og tang. Fordelene med å bruke penger er ganske stor, men ikke så stor at det ikke går an å bil blandt de bedre i spillet uten å bruke reelle penger, men spare/vinne sammen virtuelle penger i spillet.

Grafikk 5
simulering 8
Lay-out/Kontroll 9
Community 9
Underholdning 9
Support 3

U-Tour

Spilte dette spillet i noen måneder i 2009. Hele konseptet virket så stressete og lite gøy. En OK simulering i seg, men hele opplegget virker ganske amatøraktig laget må jeg si. Det at når en spiller sammen kan slå sitt slag samtidig som de andre gjør det er selvfølgelig svært tidsbesparende. Problemet med det er bare at lett rett og slett bare spoler forbi de andre sine slag og i praktikken føles det ikke helt som om du spiller sammen med andre. For meg er det viktig å ha denne "ventingen" mens andre slår (dersom jeg ikke spiller alene da) =). Selv om spillet i prinsipp er free to play så virket det som om en nesten i praktikken var nødt til å bruke en del penger på spillet før det ble nok gøy. Ikke noe feil med det, men kjøpte ikke helt det der "free-to-play" aspektet. Lay-out var svært surrete og selv etter et par måneder fant jeg ikke helt runt i systemet og trykket ofte på feil knapper når jeg skulle stille inn mine slag.

Grafikk 6
Simulering 7
Lay-out/kontroll 3
Community 2
Underholdning 2
Support (vet ikke)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg er enig med deg ang. Tiger Online, men synes at den er litt for lagutsatt hvis dsu ikke sitter på supert bredbånd. Jeg synes sim-effekten på den er kanon - men jeg synes nesten det er foir vanskelig hvis ikke man har tid til å spille hele tiden...

Du glemmer en: http://www.wgt.com/

Morsom variant og litt spill innimellom favoritten min.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her