Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Sannheten om bomben på Bogstad

KK

over 21 år siden

KK

Den såkalte bomben på hull tre på OGK, har nok oppstått på en noe annerledes måte enn det som har kommet frem i media.

Sent søndag kveld var undertegnede ute og trente på egenhånd. På hull tre (172 meter) slo jeg ut et sjuerjern. Og når sant skal sies, har jeg aldri noen gang fått et tilsvarende treff og visste umiddelbart at resultatet kom til å bli spektakulært.

Pro V ballen gikk som en prosjektil gjennom den råe septemberluften og landet så hardt og direkte i koppen at det faktisk oppsto en eksplosjon antagelig grunnet gnist mellom hullkant, ball og flagg.

Jeg har sett en del divots i mitt liv, men denne tok kaka bokstavelig talt. Jeg begynte så vidt å reparere "nedslagsmerket", men gav opp grunnet mørke. Jeg burde nok informert Oslo Golfklubb om episoden, men da jeg som alenespiller ikke ville få slaget registrert som hole in one, tenkte jeg at dette ikke var viktig.

Så nå skulle dette være ute av verden.
Tom Dahl

Sorry Asbjørn.
Men at du setter dette på trykk sier det meste om din seriøsitet som golfside og mest om din humoristiske sans.

Lavida

over 21 år siden

Lavida

I tillegg til å trykke det innsendte tøvet over, har han også laget sin egen vri, en såkalt liksom-reportasje (tji-hi-hi). Nyt humoren:

Feil hull!
Etter det kraftige attentatet på hull nr. 3 på Bogstad 11. september amerikansk tid har Golfsiden i følge høyst usikre kilder fått opplyst at dette var feil hull!

Det skal visstnok ha vært et ønske blant noen medlemmer om å lage Vannhullet større (Vannhullet er det 16. hullet, også omtalt som Norges beste og vakreste par 3 hull). Dette er etter sigende nå blitt gjort - fortsatt i følge vår kilde. Golfsiden har ikke fått tak i head greenkeeper John Riiber for en kommentar etter omleggingen av Vannhullet (se bildet under).

Vår usikre kilde fremlegger bildet under og sier seg fornøyd med løsningen. I en muntlig kommentar uttaler han: "Det var for jævlig at det var det 3. hullet som ble bombet, når det var det 16. hullet som trengte en utvidelse!" Han legger til: "Nå har jeg en god schangs til å få hole in one. Da skal jeg love deg at det andre Vannhullet på Bogstad - det 19. hullet - skal åpnes opp med brask og bram - og champagne!"

Hvis medlemmer eller greenfeespillere i Oslo GK synes at Vannhullet er blitt litt i største laget, kan de henvende seg til Tim Johansen på telefon 22 51 05 63.

Tekst og foto: A. Ramnefjell

Kommentar (i god Ramnefjell-tradisjon):
Det er bare å bøye seg i støvet. Synd at Ramnefjell ikke oppdaget sitt humortalent tidligere, norsk underholdningsbransje har gått glipp av uvurderlige bidrag fra den bolde penneknekt. Eller kanskje ikke ...

GAD

over 21 år siden

GAD

Du kan da ikke kalle Golfsiden lite seriøs for å ha
tatt inn innlegget til Tom Dahl.
Jeg holdt på å le meg skakk da jeg leste det, men det
sier kansje mest om humoren min?

Goofy

over 21 år siden

Goofy

Det Asbjørn legger ut her er det endelige bevis på total mangel på humor. Det er plump humor som en tenåring har vokst fra. Det er bare å benytte resepten...

Jonny

over 21 år siden

Jonny

Dårlig, trøtt og treg humor fra miljøet rundt bogstadvannet som også desverre gjenspeiler en gutteklubben grei holdning. Holdninger som gjennomsyrer golfsiden.no og gjør at jeg ikke gidder å bruke tid på siden lengre. Har du ikke adresse på Oslo vest, er medlem på Bogstad eller til nød Miklagaard blir menigene dine latterligjort. Hva med litt nytenkning Asbjørn og litt ydmykhet for at andre miljøer har kompetanse på golf ?

Når det er sagt så mener jeg at Asbjørn har tatt et riktig steg som kommentator og blitt noe bedre. Har nå begynt å forklare en del tekniske ting og slag som om ikke alle som ser på er GK spillere, det er bra. Noen flere anekdoter og historier fra touren og historien så kan dette bli meget bra, gleder meg til Ryder cup.....

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Det verste jeg vet er mennesker som mener at deres egen humor er den eneste riktige. Ikke lo jeg av Dahls innlegg, men det må da være lov for Asbjørn å trykke det hvis han synes det var morsomt. Det er mye i Aftenposten jeg synes er dumt skrevet - men å si at avisen er useriøs av den grunn ? Neppe....

Lavida

over 21 år siden

Lavida

Det verste du vet? Ikke verst ... Det var ikke fullt så vondt ment, men du skal ikke undervurdere gleden av å le av andres humor. Såpass takhøyde kan vi vel ha her inne?

Goofy

over 21 år siden

Goofy

Det som er det triste er at vi ler av Asbjørn, ikke med han.

Lasse

over 20 år siden

Lasse

Personlig syntes jeg Asbjørn er den eneste kommentatoren med bra humor. Digger han..:)

Marius

over 20 år siden

Marius

Er helt enig med Lasse, Asbjørn Ramnefjell, er den beste golfkomentatoren og en god golfredaktør, han har mer peiling og humor en di fleste.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her