Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Torrevieja - Lo Romero og Roda

Megaslice

over 14 år siden

Megaslice

Skal spille Roda og Lo Romero - noen som har spilt der nylig og kan gi en liten situasjonsrapport?

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

LoRomero har jeg valgt å kalle min hjemmebane fra jeg spilte den første gang for to år siden, bare 3-4 uker etter at den åpnet.

Har kjempesans for den banen og i forhold til pris er den grisebra. Var litt vel tørr når jeg spilte der i februar/mars i fjor, men banen har alle de utfordringer jeg trenger.
Roda kjenner jeg ikke, men om du vil prøve en OASE av en bane. anbefaler jeg deg å grave litt dypere i lomboka og spille LaFinca. Ble dyktig imponert over hvor frodig den banen var i en tørkeperiode. Mange vil nok kalle den en mesterskapsbane, meg inkludert.

God tur!

???

over 14 år siden

???

Er det noen som har funnet ut hvor mye golfbanene er skadet? Skal vi kutte ut turen vår i påsken - eller??????

Anton Reveriet

over 14 år siden

Anton Reveriet

Spilte flere runder på Roda forrige uke. Den var i meget bra stand. Greener med god og meget jevn rull. FW og bunkere var også i meget bra stand.

Smicer

over 14 år siden

Smicer

Jeg skal nedover å spille i april. La Finca er min desiderte favoritt, og en bane jeg spiller hver gang jeg er nedover. Lo Romero spilte jeg 2 ganger i fjor, og også det er en kongebane.

Noen som kjenner El Valle. Skal spille den i år

Gruber

over 14 år siden

Gruber

Hei! Jeg skal nedover neste helg. Skal spille Lo Romero, La Finca, Las Ramblas, Hacienda del Alamo (ligger et stykke unna de andre), samt La Peraleja.

Noen som har spilt disse?

kingben

over 14 år siden

kingben

skal spille roda på tirsdag... gir en liten rapport da..
ellers spiller jeg også to runder på la finca torsdag/fredag....

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Er vel litt teit å sitte i dette flotte isøde og si at jeg er misunnelig på dere som skal spille på disse fantastiske banene, men må krype til korrset og innrømme det.

Ønsker dere bare en *33&5%%¤&¤5§353"%4376f opplevelse! :-)

Occin

over 14 år siden

Occin

Spilte Hacienda for et par år siden! rett etter at den åpnet! Kanon bra bane! Litt lang vist man spiller fra back! men med snille røffer tidlig på året er den ikke så vanskelig! er jo en bane de fleste landslag i europa drar å trener på! så vel verdt et besøk!!

Gruber

over 14 år siden

Gruber

Lawinth: Ikke meningen å være ekkel. Hehe. Jeg forstår deg godt.

Occin: Var noe slikt jeg håpet å høre. Ser unektelig ut som en kanonbane.

Ingen som har prøvd eller hørt noe om Peraleja? Er Seve Ballesteros som har designet banen..

http://peralejagolf.com/

Websiden ser iallefall ok ut :)

Megaslice

over 14 år siden

Megaslice

Tilbake fra Tour de Spania, og Lo Romero svarte absolutt til forventningene! Flott lay-out, og de fleste hullene er utfordrende på sin måte.

Roda er veldig lik La Serena, og begge kan absolutt anbefales!

En annen bane som anbefales på det varmeste er El Plantio. Ligger i nærheten av Alicante, så en rekker en runde der på vei hjem til isødet.

La Finca er et fast innslag på spilleplanen, men vi valgte å stå over den i år. En flott bane som normalt svarer til forventningene!

God tur nedover, Gruber. Misunner deg absolutt! Tar gjerne en rapport når du returnerer.

PS: Villamartin er en bane det vil være lenge til vi besøker igjen.... Slitt klubbhus, dårlig fairway etc ga ikke mersmak!

Hemmi

over 14 år siden

Hemmi

Helt enig med deg Megaslice
La Finca og El Plantio er to meget bra baner som anbefales varmt.

Villa Martin kommer heller ikke vi til å besøke noe mer.

God tur, Gruber

Gruber

over 14 år siden

Gruber

Takk for meldinger om god tur. Skal så absolutt gi full rapport når jeg kommer hjem.

Forøvrig helt enig i at Villamartin er en middelmådig og oppskrytt bane. Spilte denne høsten 2006 og satt ikke igjen med et særlig godt inntrykk. Styr unna!

renna

over 14 år siden

renna

Spilt Lo Romero forrige uke. Fantastiske greener, brunt på fairway, men fint å spille på disse. På Finca'en var det ganske dårlige greener. På del Alamo var det like bra greener som Lo Romero, men kanskje litt bedre fairwayer. Fint på Perleja også flotte greener, men ikke helt grønt utenfor greenene. Riquelme var noe dårligere, som Finca omtrent, dårligere greener, men absolutt spillbar. Våren har vært senere en normalt.

Megaslice

over 14 år siden

Megaslice

Når det gjelder brune fairways så ble vi fortalt at gresset går i dvale når det blir for kaldt på natten, og dermed blir det brun/gult. Men det er helt greit å spille på - bare ikke så pent å se på.

JanB

over 14 år siden

JanB

Ville bare gjenta for familien her at jeg bor og jobber som eneste norske PRO her på Costa Blanca. Dersom det er spørsmål om baner eller andre ting her nede står jeg selvsagt til rådighet. Send meg en mail på ja@jasol.eu eller ring meg på norsk nummer 21951953 så kan jeg hjelpe dere med det meste.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her