Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Vijay Singh

SB

over 21 år siden

SB

Hvor lenge blir Vijay Singh på toppen av verdensrankingen? Vil Woods eller Els klare å ta igjen Vijay Singh i løpet av sesongen, eller blir det 2005 og kanskje enda mer før det igjen blir troneskifte?
Personlig tror jeg Vijay Singh blir ved topper verdensrankingen til en gang i år 2006...

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Han blir der nok en stund, siden han har en så sinnsyk sesong i år. Selv om han ikke klarer å følge opp så vil poengene henge der i to år tror jeg...

lasse

over 21 år siden

lasse

som han spiller nå vil han klare å holde det en stund uansett om tiger/els spiller bra. Jeg gir han #1 til litt ute i 2005, kanskje mot slutten av 2005.

Terje

over 21 år siden

Terje

Tror nok at han har entret tronen for å bli der en stund. En liten "morsomhet" som jeg fant på dagbladet.no viser at han ikke bare er en fantastisk golfspiller, men også i toppen på verdensrankingen i tennis!
Allsidig kar denne Vijay...

http://www.dagbladet.no/sport/2004/09/13/408133.html

J.

over 21 år siden

J.

Tipper Singh er den første nr. 1 på rankinga som har vært utestengt for juks også.

SB

over 21 år siden

SB

J., hva er historien bak den antakelsen?

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Jeg antar at J. sikter til en historie som fant sted for 15 år siden eller noe sånt på en liten tour i Østen. Han jukset med scorekortet. Det er riktig at VJ ble tatt for juks den gangen, men å trekke det frem når fyren har et plettfritt rulleblad etter at han sonet sin straff - det er noe helt annet og ganske unødvendig.

Lavida

over 21 år siden

Lavida

Han ble dømt, men står den dag i dag stenhardt på at det berodde på en misforståelse.

http://espn.go.com/golfonline/masters00/s/2000/0409/473213.html

Uansett en spiller som kan holde seg utrolig lenge på toppen. Både fordi han er fantastisk stabil, men også fordi han spiller mest turneringer av de beste.

Jens Pøttrus

over 21 år siden

Jens Pøttrus

Du trenger ikke være den som spiller mest for å være best. Det regnes ut et snitt av alle turneringene de spiller...

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Takk for linken Lavida. Leser man den artikkelen så synes jeg at det er lov til å mene at han har sonet straffen.....

SB

over 21 år siden

SB

Det ser da ikke ut til å være noen grovere feil enn diverse andre episoder på tourene, med feilsignerte scorekort, feil dropp, etc.

Hejdaniel

over 21 år siden

Hejdaniel

Nei, selvfølgelig trenger en ikke å spille mest for å være best. Hvis en skal optimalisere sin gjennomsnittspoeng så bør en kun delta på de 40 mest prestisjetunge turneringene de siste 2 årene. Noe Tiger Woods har gjort. Med andre ord kan en si at Tiger Woods valg av turneringer å være med i er veldig gunstig i forhold til å få en bra verdsrank... Men at Singh har deltatt i 58 turneringer de siste 2 årene sammenlignet med Tigers 41, gjør det faktum at Singh nå har bedre gjennomsnitsspoeng enda mer imponerende. Det kan virke som Tiger nærmest har valgt å dra ut sin tid på førsteplassen så langt som mulig ved å velge turneringene etter hvor mye poeng de gir. Alt for å slå Greg Normans rekord. Kan jo virke som om det bare er et tidsspørsmål før Els og kanskje også Mickelson går forbi Woods... Litt pussig er det jo at før sesongen så var jo Vijay Singh veldig opp på tærne og sa at "Nå skal jeg bli nummer 1", men han har ikke gått den "lette" veien slik som en på en måte kan si Tiger har gjort, uten han deltok i en hel del mindre prestisjetunge turnerinnger i år som han nærmest måtte vinne for å få nok poeng til å forbedre sin gjennomsnittspoeng.... At han nå har vunnet 7 turneringer i år er jo bare helt rått., tipper verdensranken om 52 uker vil se ut så her:

1. Singh 12,3
2. Els 11,4
3. Mickelson 9,5
4. Woods 9,1
5. Scott 7,6
6. Harrington 7,1
7. Goosen 6,8
8. Garcia 6,5
9. Love 5,8
10. Jimenez 5,3

G

over 20 år siden

G

Sing ble utestengt fra all (konkurranse)golf i to år.., for å ha jukset på scorekortet - temmelig alvorlig , men som Sam sier veldig lenge siden og straffen ble sonet.

steph

over 20 år siden

steph

litt av en antakelse hejdaniel. Du kan nok utelukke at mickelson drar forbi woods though.

SJ

over 20 år siden

SJ

Det er vel ikke noe svakhetstegn at Tiger Woods holdt seg på toppen så lenge, ved å være med på de mest prestisjetunge turneringene.... Tvert imot, i de turneringene møter man de beste, og dermed er det mye vanskeligere å vinne. Og det har også Woods slitt med, men han har til gjengjeld uhorvelig mange topp 10 plasseringer.

Generelt sett vil jeg vel si at det er lettere å få god ranking, ved å delta i mange turneringer, fordi man for det første får en god flyt, og for det andre får dårligere motstand i en del av dem.

Hejdaniel

over 20 år siden

Hejdaniel

Ja men poenget er at vektene som blir satt på turneringene synes å overkompensere for startfeltets kapasitet. Så fort feltet er litt svekket må jo Singh nærmest vinne den turneringen for å klatre litt i snittrsankingen, dessuten har jeg alltid ment att rankingssystemet overfavorisrer amerikanske spillere, bl.a. pga. for stor vektforskjell på USA touren og europatouren (selvfølgelig er det en klar nivåforskjell men ikke skal en vel være nødt å vinne annenhver turnering på europatouren for å henge med i toppen???). Ryder Cup 2002 og 2004 er gode pekepinner på at rankingssytemet ikke er helt rettferdig... Jimenez er per dags dato bedre enn nummer 20 i verden, selv om rankingen viser nummer 20, spør du meg. Woods derimot synes å velge turneringene sine mer nøye og deltar ofte i de turneringen der de deler ut umotivert my verdensarankpoeng. En del mener at Singh deltar i for mange turneringer for å holde sitt spel på topp og hvis det da er som SJ sier at en får god flyt av å delta i 30 turneringer i året, burde ikke Tiger gjøre det da? Synes OWGR kunne høye minimumsnevneren for antall turneringer de siste 2 årene fra 40 til 45, for å gjøre det mindre attraktivt å spekulere i turneringsvalg...

H

over 20 år siden

H

Dette var ikke bra. Hvis dette er tilfelle er han ikke mye å heie på.

http://www.golf.se/extra/news/?module_instance=1&id=69817

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

... £ 600 000 ... ikke dårlig for å bære bag i noen måneder ;-)

Saktensmeg

over 20 år siden

Saktensmeg

For £600000 året hadde jeg tålt å bli kalt en drittkødd annenhver time og bli spyttet på og hatet hele dagen...

Fasit

over 20 år siden

Fasit

Singh forandret (iflg spillepartner) resutatet på sitt scorekort etter en mandagskvalifisering, for å komme med i hovedturneringen. Han ble utestengt i Østen, men kom da til Sverige og spilte der, før han kvalifiserte seg til Europa-Tour. 'Never looked back since....'!

veggiss

over 20 år siden

veggiss

han spilte hvertfall glimrende i natt, og det var bare uflaks som gjorde at han ikke vant med større margin. puttene på de siste hullene (untatt 18) strøyk hullet såvidt det var. driven hans på 18 var også helt sinnsyk, så alt i alt en velfortjent seier til verdens beste golfer.

må heller ikke glemme els, som dro på med en 62 runde, og gikk fra -2 til -10 og andreplass i turneringen på en runde :D

Tom

over 20 år siden

Tom

Vår venn.
http://www.clevelandgolf.com/tour/tour_detail.php?id=8.
Hva han har vunnet og hva som er i hans bag.

AlbaTrost

over 20 år siden

AlbaTrost

Nå ser det ut til at det er dags for et rollebytte igjen.
Tiger holder seg hjemme og finpusser formen, mens Vijay spiller rævagolf på tour.
Nå er avstanden som var på rundt 2,5 poeng i Singh's favør skrumpet inn til 0,12 poeng.....

For meg så er Vijay en sliter og Tiger en nytelse.
Tiger åpå sitt beste er bare såååå mye bedre enn Vijay og de andre på sitt beste.
Vil ikke forundre meg om Phil M kommer opp og lukter på topplasseringen heller. Klarer han å holde formen han har nå blir han en vanskelig nøtt både for Vijay og Tiger.
Ser ut til at byttet fra Titleist til Callaway var vellykket, selv om jeg spådde det motsatte.

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Hvis Tiger blir nummer 4 eller bedre til helgen så er han nummer 1 i verden igjen, da Vijay ikke ikke spiller i helgen.

Bjarne

over 20 år siden

Bjarne

Hadde vært morro om Phil hadde klart å komme seg på toppen. Selv om jeg synes han er litt fjern. Men en mann som slår så crispe chipper må man jo bare tilbe. Go go Phil!

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Enig at han virker litt "fjern" og smiler litt som en gal mann hele tiden ;-) , men jeg tror forklaringen er at han jobber *mye* mentalt med å holde en positiv innstilling, selv når ting butter imot - Bob Rotella style ;-)

Nick

over 20 år siden

Nick

Phil er en shotmaker av den gode gamle sorten. Går for alt. Lar det stå til, og håper å bli reddet av et fantastisk nærspill da det noen ganger går i hytt og pine. En utrolig god spiller. Det er ingen som fortjente en Major mer enn han.

Bjarne

over 20 år siden

Bjarne

Så enig så enig. Han fortjener virkelig en Major - og jeg tror han får en snart. mhm.. Troen er på Phil.

Han gliser som en *gal* ja. Mannen er nok gal. I alle fall med tanke på de flaggene han går for. Vill i huet. Også gliser han som en villing når han tusler. Bukker og gliser. Han har nok asiatisk blod. Ganske sikker. Dem bukker også ganske mye har jeg fått med meg.

Han slår jo noe vanvittig langt for tiden også? Drivene går jo 20-30 meter lengre enn før? På FBR Open knuste han jo noe vanvittig på. Han har jo alltid slått langt, men har han gjort noe med svingen? Mener han har lengre backswing nå enn før. Mulig jeg tar feil. Har sansen for Garcia og Phil med tanke på aggressivitet. Morsomme spillere å se på.

Nick

over 20 år siden

Nick

Han vant U S masters ifjor,så han fikk endelig sin Major

Bjarne

over 20 år siden

Bjarne

Det hadde jeg faktisk glemt... *kremt*

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Svingen til Phil har vært relativt lik i alle år. Jeg tror at eneste muligheten for å lykkes med en slik meget spesiell sving er å ha den med seg i fra barnsben av og ikke forsøke å endre. (det samme gjelder f.eks John Daly )

Skulle noen av oss dødelige prøve Phils teknikk ville det garantert gått i hytt og pine, kanskje litt lengre ut i trærna enn vanlig. Han går i likhet med Daly utrolig langt over paralellen og skaper veldig skarpe vinkler i håndleddene, ikke rart at de to gutta er blant de som slår lengst.

Phil M.

over 20 år siden

Phil M.

Det er jo ikke noe problem å gå for alle flaggene med det nærspillet. Forrige uke gjorde min navnebror 30 av 35 mulige 'up and downs'. Nå begynner snart de store turneringene med bl.a. TPC og Masters, og er nok 'redd' for at Tiger 'is the man to beat'...

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Tiger klarte det ikke dene gangen, så Vijay Singh er fortsatt nr 1.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her