Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva skjer med Golfsenteret?

Sandaker

over 14 år siden

Sandaker

Rykter sier at Customgolf har kjøpt Golfsenteret.
Noen som vet om planene de har med senteret?
Skal de kun satse på shoppen eller skal de forandre på senteret?
Kjøpe noen bedre simulatorer kanskje?

gggggggggg

over 14 år siden

gggggggggg

Golfsenteret har vel greie simmer? Ihvertfall 3 av de som er av den nye typen.
Artig rykte da. Skulle ikke forundre meg om de flytter ut av Fornebu, og sentrerer alt på Sandaker, som det var før.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Dårlige nyheter i så fall. Shopen på FBU er vel en av de dårligste jeg vet om - og den KZG pushingen er jeg litt lei av.

Simmene på GS er langt bedre enn de på FBU.

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Shopen på Fornebu bruker jeg til å bytte skaft, noe annet tør jeg ikke. Og KZG pushingen, fortsetter de virkelig med den? For min del var det bedre da Lasse Hansen var der, men det er jo lenge siden.
Og simulatorene på Golfsenteret er vel bedre enn de på Fornebu?
Så for min del håper jeg ryktene er feil.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Pepper, var innom etter jul og spurte om de hadde et ok sett til junior og vips fikk jeg KZG talen (og en tale om et annet tilsvarende merke)

gggggggggg

over 14 år siden

gggggggggg

Altså, når man er forhandler av et merke, og du stikker innom og spør etter golfkøller, så må du faktisk forvente å få talen om dét merket...

Det blir vel som når du stikker innom volvo-forhandleren din. Da går det vel i Volvo fra selgeren? Vil du ha mercedes, så får du si det da, eller stikke til naboen?

De er vel, så vidt jeg kan se på hjemmesiden, forhandler av Raven og Kzg, i tillegg til noen andre merker.

Ang simmene på Sandaker, så blir nok ikke de byttet ut, hvis ryktet er sant. ^^

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Tror du misforstår 10G'er, de forhandler nemlig en lang rekke merker og som de ikke ville snakke om (selv om jeg forsøkte å skifte emne). Trodde du de bare hadde KZG på FBU? At det var en slags flagship store?

gggggggggg

over 14 år siden

gggggggggg

Sa jeg noe sted at jeg trodde de bare hadde Kzg?

"De er vel, så vidt jeg kan se på hjemmesiden, forhandler av Raven og Kzg, i tillegg til noen andre merker"...

Men, de markedsfører KZG og Raven mest, hvis du gidder å kikke på siden deres. Dog, er du i sutre-Sam-modus, så er det kanskje vanskelig for deg.
Uansett egentlig en uinteressant diskusjon for meg. Har aldri hatt noe uoppgjort med Andreas eller Lasse, for den saks skyld.
Golfsenteret på Sandaker har utviklet seg mye de siste årene, og jeg tror ikke det blir noen nedtur der, om de har fått nye eiere.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Jøss, sutre-Sam ...... saklig....

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Jeg har også opplevd golfspillere nær meg som ble overtalt til å kjøpe KZG, og de skiftet etter et par år til køller som de likte bedre. Og i et tilfelle snakker jeg om en spiller som har representert Norge internasjonalt, dvs et rimelig bra spillernivå i Norge.

Jeg håper de klarer å føre en annen politikk på Golfsentert, og gjerne fortsette driften slik den har vært. Jeg kjøpte en ny putter der i fjor, og fikk veldig god service.

gggggggggg

over 14 år siden

gggggggggg

Jeg har opplevd folk nær meg som opplevde å bli overtalt til å kjøpe en bil. Og som byttet etter et PAR år, til en annen bil de likte bedre...
Dette blir jo for dumt. Kjøper bestemmer hva han vil kjøpe, selger prøver å selge et produkt..

Bra innspill Pepper ang internasjonal spille som måtte bytte køller etter 2 år... for det var sikkert KZG køllene sin feil...Hehehe.
Hvis han spiller/spilte på internasjonalt nivå, og ikke byttet køller før det var gått 2 år, fordi køllene var dårlige, da vil jeg bare si at: da er han dum.

Pepper

over 14 år siden

Pepper

10g, du uttaler deg ikke akkurat med styrke og pondus, men så får heller vedkommende være dum i dine øyne.

Poenget var at Fornebu pushet køller på en spiller, med såkalt tilpasning etc, og vedkommende fikk køller som ikke var optimale til tross for "ekspertisen" på Fornebu. Når du er ung og relativt uerfaren, og prøver køller innendørs på Fornebu og ikke på en bane, er det kanskje ikke så rart at spilleren stolte på "ekspertisen"?

De neste køllene ble sponset av en annen leverandør, så spilleren leverte nok varene til en viss grad allikevel til tross for køllene. Poenget fikk du imidlertid åpenbart ikke med deg.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Ja, ja ...jeg synes at selgere som selger noe skal se etter kundens behov og ikke etter hvilket merke de har best margin på. Respekt for at du mener noe annet 10G'er.

Nosho

over 14 år siden

Nosho

Er litt harry og useriøst mye av det Customgolf driver med.
Virker litt dumt når de hetser de store merkene og hyller sine egne køller.
Blir vel lett slik med en cowboy fra Bergen i butikken.

Kjakan

over 14 år siden

Kjakan

Skulle jeg gå til noen rådgivere og de bare anbefalte det de tjente mest på så hadde jeg blitt skikkelig forbanna.

veggiss

over 14 år siden

veggiss

Smilende Sam: da bør du handle på nettet, hvis du virkelig tror at selgere i butikker unngår å styre deg på ting de tjener penger på så må du våkne opp litt!

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

veggiss, selvsagt skjer det men det er ikke noe man bygger gode kundeforhold gjennom. Gode varige kundeforhold skapes bedre gjennom å ha kundens behov i fokus.

veggiss

over 14 år siden

veggiss

skjønner dem godt jeg, hvem vil vel ha en høylydt advokat fra bergen som fast kunde...er jo å BE om problemer...hehe :D

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Tror du må forveksle meg med noen andre Veggiss, både by og yrke er feil.

veggiss

over 14 år siden

veggiss

neh....nærme nok!

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Niks, langt unna....men god kundebehandling er uansett generelle prinsipper eller kategorifundert og ikke bygget på enkeltpersoner.

kingben

over 14 år siden

kingben

Kunden selv må si ja eller nei til et produkt.

Om du går inn i en bilbutikk å kikker på en porshe, så mener du at selger skal fortele deg at du kanskje klarer deg med den mondeon som står ute som de akkurat har tatt i innbytte!! Gitt at behovet var transport...

hehe du må våkne litt...

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Nei, kingben, men hvis jeg går til Bilia og sier jeg skal ha en enkel bil til å ha stående på hytta så forventer jeg ikke å bli plaget med masse informasjon om BMW 730 eller Volvo XC90..... comprende? Når kunden har en kravsspek så forventer jeg at selger er smart nok til å forsøke å møte den - ikke tilby noe helt annet. For å si det sånn når Viken selger min mor på 75 ekstrem bredbåndshastighet fordi det er "helt nødvendig" til e-post, nettbank og enkel surfing så har selger et problem.........

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Er det samme som skjer hvis du tar med deg tilbudsavisen fra hvilken som helst el.forretning...prøv å få kjøpt noe av det som er på tilbud. De er opplært i å selge deg noe helt annet. Finnes noen unntak sikkert,men for meg så skjedde det 10 av 10g i fjor...og sikkert 49 av 50 ganger jeg kan huske. It`s all about business:)

Kjakan

over 14 år siden

Kjakan

Det er da forskjell på en ordinær butikk og et sted som sier at de kan hjelpe deg med å finne de køllene som er akkurat riktige for deg? De selger da konsulentbistand og er avhengig av tillit i markedet. Hvis de benytter sjansen til å påstå at akkurat den og den kølla er best for deg, kun fordi de er den de tjener best på ac de de har i butikken, da tror jeg da kan legge ned businessen ganske kjapt når folk skjønner det.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Snakker dere om hva forretningen oftest gjør? Eller hva den burde gjøre?

Jeg er enig med Sam i at jo mer seriøs forretningen er, desto mer lytter den til kunden. Og jeg skjønner hva han mener, jeg ble også forsøkt påprakket KZG der straks jeg stakk tåa innafor.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

PS! har aldri handlet på golfsenteret eller custom golf,så det var en generell betraktning i diskusjonen som salg,marginer etc

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Hvis du driver i en bransje som ikke skal ha recurring business - så kan man for all del tjene penger på å gi kunden noe han ikke trenger. Hvis man driver en virksomhet der det er lønnsomt å få kunden tilbake så er det dårlig business å ikke selge kunden det han virkelig trenger.

...og for å fullføre historien om min gamle mor ovenfor - det viste seg at Viken Fiber hadde solgt Hyper bredbånd til alle pensjonistene i borettslaget (90% av beboerne er over 67) og vips så sa borettslaget opp hele avtalen og inngikk avtale med en konkurrent.... og man kan jo lure på hvor god reklame det var.....

kingben

over 14 år siden

kingben

Her forutsettes det at KZG ikke er bra! snodig.... hva er det som er så galt med dette merket!? om noen går inn på FOBU og spør etter køller og de som står der selger KZG, hva så?

hvor står det at KZG ikke er egnet for nybegynnere eller viderekommene spillere?

golfspillere er i stadig utvikling. om man kjøper et sett køller i dag så er det ikke sikkert dette fungerer like bra om et år!

hackz

over 14 år siden

hackz

Hva med å starte med "jeg ønsker ikke kjøpe KZG eller Raven" ?
Vil tro at det funker.

Forøvrig enig med kingben (så klart) hva er feil med KZG?

Eller var historien sånn at du ville kjøpe køller til en nybegynner med ble rådet til å kjøpe KZG blades? :P bredbånd-smjebånn.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Ingenting galt med KZG i seg selv, men som du er inne på blades til GK spiller er kanskje litt overkill.....

Blades

over 14 år siden

Blades

fremmer ett bedre balltreff og hjelper spilleren til å utvikle og vektlegge riktig teknikk

simen Fulland

over 14 år siden

simen Fulland

Hei alle sammen.

Oppdaget nettopp denne tråden.

Ja Customgolf har tatt over Golfsenteret.
Til de som er bekymret om de vil bli pushet på ett spesielt merke kan jeg berolige dere.

Det har jeg aldri gjort mens jeg har jobbet der og det kommer jeg ikke til å gjøre i fremtiden.

Hos oss på det som nå heter Customgolfsenter, skal du kunne prøve hva du vil av det vi har har demokøller i vårt testsystem på PGA simulatorene. Den køllen du slår best anbefales alltid.

Ønsker du en ren merke fitting fra Callaway, ping, Nike eller TaylorMade m.m, ikke noe problem.

Ønsker du og teste flere merker mot hverandre, ikke noe problem.

Ønsker du å få bygget ett Raven eller KZG sett, intet problem.

Slik har vi jobbet på Golfsenteret så lenge jeg har vært der og slik har jeg tenkt til å fortsette etter eierskiftet.

Dersom noen lurer på noe kan jeg nås på simen@customgolf.no

Mvs Simen Fulland Customgolfsenter.no

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Bra innlegg Simen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her