Yngve Johannessen
Jeg synes også at reaksjonen til Petter Northug var dårlig oppførsel, men dette blir som med Tigertråden at det å lage karakteristikker og eventuelle diagnoser om personer som reagerer i affekt eller gjør private dumheter blir fordomsfult og lite konstruktivt.
Jeg leser innleggene til deltakerne her, og ser jo at folk er engasjerte, noe som jo er bra!
Det som kanskje ikke er så bra, er at de som er mest engasjerte i kritikken blir veldig personlige, og kommer med kraftige uttalelser som går på personlighet og egenskaper som jeg ikke klarer å se at noen har bakgrunn for å uttale seg om.
Jeg har selv falt i den fella mange ganger i frustrasjon over at noen gjør noe jeg ikke liker, men våger alikevel å påpeke dette i denne tråden(m.a.o. vil det forsåvidt også gjelde Tigertråden).
Jeg orker ikke nå å ta imot pepper om at jeg ikke er noe bedre selv, da dette ikke gir svar på tiltale, og allerede er besvart.
Det som hadde vært interessant, var å vite hvorfor Petter Northug faktisk reagerer som han gjør, i en kontekst som ikke er satt i form av en pressekonferanse med påvirkning fra andre instanser enn hans eget hode og hjerte.
Så lenge det er regissert, så velger jeg å tro at sannheten er modifisert og tilpasset "folket", og at det, som GB sier, kun er Petter selv som sitter på svarene alle lurer på.
Jeg synes det er helt greit å kritisere både Petter Northug, Tiger Woods og alle andre offentlige personligheter, men synes det er trist at vi skal måtte henge ut personer som går gjennom en krise og velger å holde seg unna pressen når det skjer.
Men! Slik er livet, og for Petter N så har dette blitt det som stempler han i mesterskapet, og jeg håper han får gull og at Stafetten ikke går i dass men på pallen så dette kan bli glemt og alle kan se fremover.
Bare for å nevne det, så er jeg ikke noen blodfan av Petter Northug, men er imponert over hans meritter, og har forståelse for hans følelser og reaksjon, uten at jeg støtter det alikevel.
måtte kvelden og resten av OL bringe edelt metall til hjemlandet, og måtte Manitou være med alle våre deltakere i Indianerland...