Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Mayakoba Golf Classic - DAY 2

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Fikk som sagt ikke fulgt med i går så jeg vet lite om runden annet enn det man kan lese seg til av stats og score.

Han er T23 etter en runde på -3,noe han selv karakteriserer som en god start og det er jeg helt enig i. Han er 4 bak Durant som leder.
5 birdies og 2 bogeys(synd med den siste).

Driving distance: 300y
Driving acc: 64%
Gir: 78%
Putts: 28
Putts pr.gir: 1.786

Litt overraskende at han driver så mye lengre denne gang,enn det han har hatt de siste turneringene. Banen er lang og trang,men forholdene er nok bedre her,kanskje ikke så bløtt og mer rull enn i California:)
Noe upresis på drivene,men heller ikke dårlig. Nok en gang treffer han mange greener,mens putting stats viser vel at han fortsatt er litt langt unna og ikke kjempeheit med putteren.

Henrik går ut litt senere i dag,kl.1955 norsk tid,sammen med de samme som i går,Tidland(-4) og Small(+2).

Viasat golf sender opptak av dagens runde kl.0030-0230 i natt for de som er spesielt interessert:) Eller som vil sette på opptak(som meg)

Det er meldt omtrent samme temp som i går,men fare for spredte regnbyger. Vinden tok seg visst opp litt på slutten i går,og det skal den gjøre i dag også. Kanskje en liten ulempe for vår man som starter i siste gruppe.

Er litt stusselig uten ST eller pbp,men får bare følge med på scorekort. Bare å ønske Henrik lykke til,og kanskje håpe på litt krabbing oppover lista. Her er det ikke nok å klare cut...show us the money:-)

Fat Stat

over 15 år siden

Fat Stat

Driving distance tror jeg måles utifra 2 driver. Etter 9 hull var hans DD 327 yards og den gikk senere til 300, altså nr 2 drive på 273 yards, siste var sikkert med 3 wood. Tror man skal legge lite i denne statsen.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Glimrende igjen Kevin.
Har klokketro på HB denne uke, men rakk desverre ikke å sette han inn på laget i dag etter at jeg nå kom hjem fra jobb. Han står som reserve selv om jeg var sikker på at han var tellende spiller også i går. Håper han leverer og klatrer til T5 slik at jeg kan irritere meg over ikke å ha han i førterekka i dag heller.
Blir spennende å følge ham i dag og ser nå at ingen så langt er på pluss og beste score er -3 innenfor halvgått runde.
Kan kanskje se ut som det skal bli mye god score idag...

Bloggs

over 15 år siden

Bloggs

Stakkars Grönberg, fra en 67 runde til en 76, og det virker ikke som forholdene er sååå gærne.

Ellers varmer det mitt hackerhjerte at det ikke bare er meg som sleiver rundt på banene. Guillermo Davila's front nine i går på 46 slag er omtrent som meg på en god dag, og dagens +10 så langt ligner også litt.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

David Duval med +8 kan vel ikke akuratt ha mestret dagens baneforhold han heller. Par i går og vel drøyt over i dag gjør meg noe usikker på om han kan klare kutten. Han har svært få hull igjen å rette opp resultatet.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Da er HB i gang og startet desverre med en bogey.
Fulgte opp med par på 2. hull.

Regner med at han er ferdig med Bogeys og verre og begynner å levere birdies og eagler inn nå.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Dessverre.. +2 og på
cutgrensa

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Ser for meg ut som det er vanskeligere forhold å spille under nå. Synes resultatene tyder på det. Få med lovende score nå, sett i forhold til de som startet tidlig.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Birdie i hvert fall!!

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Da er det å krysse noen tær og håpe han holder seg på den rette siden av kuttgrensa.
Vi trenger HB i helgen nesten like mye som han trenger til pengelista.

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Penalty stroke...
:-((

Kevin

over 15 år siden

Kevin

kanskje det vender nå...

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Uff da,så ikke den før jeg postet. Er det vannet langs venstre side han har truffet tro?

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Ble notert par på scoren så han har vel tapt en birdie bare.
Fortsatt -2 og han er helt sikkert klar for å levere en birdie eller to til i dag.

Beartown

over 15 år siden

Beartown

Henrik slo out of bounds. Derfor penalty stroke paa 8'ern

Kevin

over 15 år siden

Kevin

yesss,birdie på 9

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Greit det så lenge han pynter på med en og annen birdie.
-3 og greit klar av kutten nå!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Tror han går minst -2 på siste 9

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Han har jo hatt noen gode tendenser tidligere når det gjelder avslutninger. Håper du har rett Kevin

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Ny fugl på 11...herlig

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Dette er sterkt. Endelig på minus for dagen.
En skal aldri være for sikker, men regner det som rimelig safe med helgespill for HB nå. T24 er vel samme som han var på før dagen i dag.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

what?? penalty igjen...på hull 13

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

aaaaaaaoooooooommmmmm, hallå gutter

Kevin

over 15 år siden

Kevin

aaaaaaaoooooooommmmmm...hallåååå

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ble en bogey på 13.hullet

vist

over 15 år siden

vist

Hva er det han driver på med på par5 hullene idag, +2 på 3 par 5 hull!!!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Med en gang jeg kom ble det bogey......mmmmmmmooooooaaaaaa

hackz

over 15 år siden

hackz

hei og jepp - arg!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

er på -3 nå,og cut-grensa har flyttet seg til -2....come on

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Larsen med god opphenting, 14 plass etter krisestart...

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Håper ikke ryggen til JAL krangler for mye i morra da. I know the feeling etter 1.5 time med snømåking i dag

John Daly har gått -2 i dag og avanserer mye,kult at han får endelig spillt en hel turnering. Kanskje han er i dytten pga suksessen med buksene "sine" i OL:)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Smilkende sam:
Om du mener å påvirke bogeys for HB ved innlegg på forum foreslår jeg at du snikleser frem til HB er ferdig for dagen, for så å levere alle svar, eder og galle som måtte ha samlet seg mens du måtte holde igjen.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ble par på det krevende 14.hullet. Nå er det kort par 3,signaturhullet ved havet...gi oss en fugl nå

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Ny bogey,og lukter på missed cut nå...kom igjen da,snør igjen nå

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Kan innleggene over her fra SS ha påvirket resultatene til HB?

Kevin

over 15 år siden

Kevin

kun par på hull 16,et enkelt par 5 omtalt som et birdie-hull

Apropos

over 15 år siden

Apropos

Men et relativt vanskelig par-4 når storgutta kommer....

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Cutten ble vel med HB til -1, men jeg ser gjerne en birdie til på siste

hackz

over 15 år siden

hackz

nei fy f......

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Neeeeeeeeei..........

Trippelbogey

over 15 år siden

Trippelbogey

Han får reise hjem til Florida og trene litt....sykling.

TB

hackz

over 15 år siden

hackz

får med meg de siste 6 og de spiller han 4 over..
Ikke fått helt den sesongstarten vi håpet på - litt trening og en top et eller annet hadde vært bra for selvtilliten nå.

hackz

over 15 år siden

hackz

rettelse 5 over gitt. caramba!!

Trippelbogey

over 15 år siden

Trippelbogey

+5 fra 13 til 18 ifølge scorekort på PGA-siten.

Statistikken er jo grusom, 50% FW, 50% GIR.

TB

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

missed cut igjen? hmmm. han svikter litt på slutten av rundene nå gitt. Come On! Snart skal Tiger spelle igjen, og da må du være klar HB!!

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

76 runde, med bogey-dobbel bogey på 17 og 18... Blir lite pæeng av slikt ja. Synd det der, når er neste sjanse??!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Dette synes jeg rett og slett var leit! Blir litt deppa..

hackz

over 15 år siden

hackz

Skuffa jeg..
Så langt i år har han ikke vært i nærheten av det spillet han leverte i fjor.
Om det er svingendringer eller nerver som har skylda spiller ingen rolle.
Henrik -skjerpings takk! Spilte jo på grensen til kjedelig solid i fjor. Håper han finner tilbake til god følelsen fort.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Nitriste greier dette,ikke mer å si om det. Så runden som ble sendt i opptak i natt,i dag morges. Ikke noe å se til Henrik. Det var en god del vind,men slett ikke altfor vanskelige forhold. Tøff bane,trang,og som sagt en god del vind.

Er lov å være svært skuffa nå. På sitt beste spiller Henrik til pga nivå til tider,men er altfor ujevn. Og i et såpass svakt startfelt burde han hevdet seg godt oppe på lista.

Vet ikke når neste sjanse er,men han er ikke i feltet eller på reservelista for neste ukes "Waste Management phoenix open"(tidl.FBR Open). Uka etter er det Honda Classic hvor han selv har uttalt at det er god sjanse for at han er med. Men finnes ingen offisiell liste derfra ennå,ikke før neste fredag

Freud

over 15 år siden

Freud

Oppløftende nøkterne kommentarer og spådommer her om HBs spill i Mexico, før start. Noe annet enn på golfsiden.com, der beartown og andre nærmest garanterte T10 og helt utelukket MC. Årsaken er visstnok at deltagerlisten har svak kvalitet til å være PGA. Muligens har de lært litt av dette, og blir mer forsiktige med sine garantier resten av sesongen?
Hackz skriver at HB ikke har vært i nærheten av det spillet han leverte i fjor. Men da spilte han på NW. På PGA er det vanskeligere baner og mye tøffere konkurranse. HB møter en helt annen hverdag iår enn ifjor. Derfor vil ikke hans nivå fra ifjor være godt nok til å beholde kortet. Han må heve seg.
Selv avstår jeg fra enhver kommentar om HBs sjanser før runden, og etterpå sier jeg heller ingenting om kvaliteten på det han har levert. Golf er en marginal idrett, og resultatene til den enkelte er nærmest umulig å forutsi. Det svinger fort. Det eneste man med all mulig realisme kan si er: "Jeg håper han gjør det bra, og at marginene er på hans side".

Fat Stat

over 15 år siden

Fat Stat

Noen som vet om HB prøver seg på monday qualify for Phoenix Open i morgen ?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her