Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Geilo

Hans Meland

over 21 år siden

Hans Meland

Ser Ramnefjell kommenterer baner; Bryan Phillips får ikke mye skryt nei...

Bryan, har du noen kommentar til ditt arbeide?

Fra golfisden:

Her skal etter det vi vet Bryan Phillips ha hatt ansvaret for greenutformingen. Noen av greenutformingene var ikke bra - for å være litt diplomatisk. Her ville en "second opinion" fra en som presumptivt har litt greie på golf kunne reddet mye. Slik det er i dag, er det neppe noen vei utenom ombygginger. Det blir akkurat dobbelt så dyrt som å gjøre det riktig første gangen.

Bryan Phillips arbeidet i Veidekke da Grini Golfbane ble lagd. At den er blitt kort pga plassmangel er greit, men også her kunne utformingen av grenene vært langt bedre etter manges mening - også vår. Vi får håpe at hans utdannelse det siste året har gitt mange nye inntrykk på fagområdet greenutforming. Eierne snakker allerede om utbedring av greenene.

proffen

over 21 år siden

proffen

Jeg ser også frem til svaret ditt Brian.
Det ser nesten ut som at asbjørn har noe i mot deg spør du meg...
Hva er grunnen til å tråkke så til de grader til Asbjørn? Skape debatt?

b

over 21 år siden

b

AR har gitt uttrykk for SIN mening. Hvorfor skal man "forsvare" seg bare fordi AR har gitt uttrykk for noe. Om BF vil forsvare seg så kan han gjerne det, men det blir diskusjon om smak og behag når alt kommer til alt. Å legge AR sine meninger ensidig til grunn for en endring blir feil, nå bør erfaringene gjennom turneringer og spill bør avgjøre om endringene skal utføres - sier jeg som ikke har spilt banen og derfor snakker prinsippielt om en "ferdigstilt" bane. Det vil alltid være rom for forbedringer og endringer på ALLE baner.

HÅPER

over 21 år siden

HÅPER

Til BF:
Var så vennlig og ikke synk så dypt som engang å gidde å ta den diskusjonen med AR.
Å ta den mannen seriøst er jo en vits i seg selv!
Jeg ler så jeg griner når jeg hører han kommentere på TV, oversetter de amerikanske kommentarene (som han har på øret) til Norsk. og prøver å få noe smart ut av det....
Komikveld!

Nei nyt heller godt av den respekten du har gjort deg fortjent til!

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

With regards to the review, I have sent a letter to golfsiden.com with the approval and backing of the owners. It explains the design of the greens and the reason for the small green on the short Par 3.

Asbjørn has replied to my letter in a gentlemanly way and for me the episode is over. If he wants to publish my letter that is fine by me and if he wants to keep it for himself that is also fine by me.

To get a real opinion of the course you guys will just have to go and play it for yourselves. It is a fun course and great for playing matchplay, the greens are smallish and have some strange contours but that was done on purpose. whether you agree with them is another thing!!

Go and play the course and let me know exactly what you guys think.

Brian Phillips M.Sc.
Golf Course Architect
www.niblickgolfdesign.com

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her