Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

GB i Tyrkia,day 2

R8

over 15 år siden

R8

Dette blir spennende. Klarer GB cutten.Klarer han å holde følge med Yngve.Har han truffet sin store kjærlighet der nede med bart og mye hår over alt ?

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

R8, kongebra at du gjør like stor stas på turen vår som når Henrik B. spiller på PGA tour... det skal du ha.... ;)

Gunnar Bull kommer med utfyllende rapport i dag også, men jeg kan røpe en liten ting, og det er at han spilte bedre enn meg i dag..... (snufs).

Jeg har et par historier som vi selv synes er utrolig morsomme, så får vi se om jeg klarer å få frem poengene her inne, eller om det må bli muntlig av det på et senere tidspunkt :)

Når vi sto i proshopen i går og skulle be om poletter til drivingrangen, så skal GB spørre hvor langt det er til drivingrangen.
her er dialogen som fulgte gjengitt etter beste evne:
GB: Is the driving range far away?
proshop-dude: No!
GB: Is it near?
proshop-dude sendte GB et langsomt forundret blikk......

lol...... ok. situasjonskomikk kanskje, men jeg trodde jeg skulle dævve.....

og så, i dag, når vi var ferdige, så skulle GB bestille shuttle som henter oss fra banen til hotellet.

Dette er hva jeg hørte på telefonen hans:
GB: Hello, this is Mr. Gunnar Bull, I am staying at the.... hmmm.. at the....
*Yngve, hva heter hotellet vårt igjen*,
*Det heter Cornelia Diamond*,
*Ah, stemmer*,
Yes, we are staying at the Cornelia Diamond, and we have been playing 18 holes of golf today at the.... hmmm.. at the....
*Yngve, hva heter golfklubben igjen?*,
*Den heter Sueno golf club*,
* Ah, stemmer*,
Yes, we have played 18 wonderful holes at the Sueno golf club, and I played quite well actually, and now we are, what? if we want what? Yes, we want to have a shuttle please yes, yes, we played 18 holes.... oh, ok. you will be here in 10 minutes, yes.... Thank you..... byebye...

hiihihihihi...... igjen, litt internt, og situasjonskomikk, men GB får store mengder med kudos for å være så utholden når han skal kødde med folk....... :D

nei, nå skal jeg hoppe i dusjen, og så venter en liten Thaidame på meg i Spasenteret, og hun kommer til å ofre 90 minutter på Yngve-pleie.... :)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Dagens største opplevelse var da Yngve og jeg ble forbigått av en firerball med tyske damer. På hull 10 satte vi oss og slappet av litt ved tee mens vi spiste en tørr baguett og diskuterte den trange fairwayen med vannhinderet til høyre.

I det vi skal slå ut, kommer fire damer i variabel alder og design gående mot oss, smilende og leende mens de prøver å forklare oss ett eller annet på tysk. Vi smiler litt usikkert tilbake mens jeg prøver på en høflig måte å si at vi er i ferd med å slå ut, og at de ikke trenger å bekymre seg, for vi er uvanlig raske til bens.

Da sier den ene damen: Danke schön! og så går de forbi oss ned til rød tee. Hahaha, dere skulle sett ansiktsuttrykkene våre. "Eh, jammen, eh, men..." Jeg vil si at dette var en av de svært sjeldne øyeblikkene hvor verken Yngve eller jeg ikke klarte å si et eneste ord.

Det verste var at alle de fire damene slo rake utslag midt i fairway, og var raskt avgårde. Vi derimot, var så satt ut, at vi havnet i vannet begge to. Det ville vi selvsagt ikke gjort hvis det ikke var for oppførselen til damene. Heldigvis hevnet Yngve oss på klubbhuset etterpå, da han rekte tunge til en av dem.

Og så til den store spenningen, nemlig scoren! Det gikk bedre i dag. Jeg gikk på 81, og Yngve gikk på 83. Altså leder jeg med ett slag etter to runder, litt overraskende at det ikke er mer. Vi tenkte en stund å ha en cut på midten, men Yngve syntes det var en dum ide så hele feltet får spille fire runder.

Dunes er en kortere bane men med atskillig mer spennende hull enn Pines. Jeg fikk mange flashbacks til PGA Catalunya Red course, for de som har spilt den.

Og så har jeg endelig funnet en svakhet med hotellet. Det er ganske lytt her. I går hørte jeg tydelige prompelyder fra naborommet, uten at jeg vil gå inn på hvem som bor der.

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

godt skrevet, Gunnar bull. Jeg synes du kommer deg, på tross av dine begrensninger rent mentalt sett.....

det er riktig som GB sier at vi vurderte å ha en cut etter morgendagens runde, men det å ha med 2/3 av spillefeltet ville medført at jeg, som i grunn er 2/3 av oss to, måtte ha spilt alene, og det er selvsagt derfor jeg foreslo å kutte ut kutten(den var god).

Forøvrig en liten videreverdighet til:
JEg sitter på hotellrommet mitt og ser utover landskapet, og bare noen hundre meter unna ser jeg Sueno Golf Resort hvor vi starter spillet fra.
alikevel tar det en taxi nesten 15 minutter å kjøre dit..... :D

respekt for golfbanene kalles det. bilene må kjøre rundt på 15 minutter, mens vi hadde brukt maks 5 minutter på å gå over til fots...

Prompelydene har jeg også hørt forresten.....

Kevin

over 15 år siden

Kevin

"variabel alder og design"...LOL

Morsomme historier,og jeg er ikke misunnelig...fra i morgen er det meldt snøkaos i deler av skandinavia...området rundt Gøteborg skal få minst 50cm snø...så det er lite håp om å tjuvstarte på den siden på leeeenge også:)

bra scores:)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg så at Sultan etterlyste litt mer saklig info angående baner ol. Jeg kan ihvertfall si litt om selve reiseopplevelsen...

Vi bestilte golfturen via www.dinreise.no, som har en del forskjellige destinasjoner i Belek. Vi valgte den "dyreste", altså Cornelia Diamond med 4 greenfees på Nick Faldo-banen. Normalt har de ukestilbud, vi ville bare ha fire dager. Prisen ble omtrent den samme, ca 7.500 kroner for enkeltrom. For denne prisen har vi fri transport til golfbanene og inkluderer også all mat og drikke på hotellet.

Hotellet er dritsvært, nesten helt nytt og har svært god standard. Buffeten inneholder minst 50 forskjellige retter, og vi kan også bestille bort på alacarte-restauranter. Selve flyturen med Norwegian kostet ca 3.000 per person inkl golfbagger, og tar bare litt over 4 timer.

Det er egentlig bare en ulempe jeg har funnet med golfturer til Belek. Og det er at det er temmelig full trøkk på golfbanene her nede. Vi bestilte turen for over to måneder siden, og fikk altså ikke starttider på Faldobanen som vi egentlig var tilbudt. Vi fikk istedet to runder med starttider rundt kl 8 på morgenen på Sueno Pines og to runder på Sueno Dunes, som i følge Goofy (tror jeg) er blant de dårligere banene her nede.

Men bare så det er klart: De er IKKE dårlige golfbaner, jeg vil vel si at standarden er hakket bedre enn f.eks. Los Naranjos og Rio Real i Marbella. På en måte litt synd hvis vi ikke får spilt de beste banene når vi er her, men vi er mer enn fornøyde med de vi spiller.

Min erfaring er altså at Belek kan egne seg dårlig til spontane golfturer, da det kan bli vanskelig å få teetime. Jo lenger tid du bestiller i forveien, desto mer aktuell er Belek som destinasjon.

Amici Sumus

over 15 år siden

Amici Sumus

Hallo Gunnar,

Det er fint dere koser dere der nede!.

Dette var veldig bra info siden jeg skal ned uke 2 i Oktober, men har ennå ikke booket noe ... Kanskje på tide ??!
Har dere noe info angående "livet" utenfor hotellet ??.

Nå er det bare 17 dager til Scangolf dudene XO, Yorkie, meg og 4 andre reiser til Costa Del Sol og Puerto Banus .. Gleder meg !!.

Koz dere! og kom gjerne med flere dagsrapporter ... Jeg ler meg skakk!.

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Ray,

det finnes ikke noe liv utenfor hotellet.

når vi er ferdige med golf, så venter lunchbuffeen.
når vi har spist, så venter bassenget.
når vi har svømt, så venter hun jeg kom til skade for å kalle Thaidamen, men som viste seg å være Balineserdame, og når hun er ferdig med deg, så venter apatisk avslapning i relax-rommet.
Når du har relaxet, så er det Scangolf-tid, og når du ikke orker det med, så er det middag.
når middagen er over, så er du stappmett, og da blir det ny apati foran TV'en før du sovner, og våkner av "Allah Akbar" klokken 0530.
etter en lang fantastisk varm dusj fra regnfall-dusjen på det frekke hotellrommet, så venter en sykt bra frokostbuffet som får Choice-kjeden til å ville starte pølsekiosk.
etter frokosten, så løper du opp på rommet, henter golfbagen, og løper ned for å møte Tyrkias svar på Manuel fra "Fawlty towers".
Han roper "hello boys, come! I drive you. you sit back. I drive very fast. you hold tight!" på gebrokken engelsk, som understreker parallellen til Manuel, så vi kaller han bare Manuel, og han lystrer villig...
Ja, så er det jo golf, og når golfen er ferdig, så vet du jo hva som skjer!

Hmmm..... dette virket stressende, mens sannheten er at vi slapper av, koser oss, spiller golf, spiser deilig mat, drikker rødvin, bader og lever et slaraffenliv uten like....

føler meg nesten som en småfet nordmann på ferie i Tyrkia når sant skal sies....

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Amici, vi har vel funnet ut at vi rett og slett ikke gidder å stikke ut de få kveldene vi er her. Vi begynner å bli gamle, og slitasjeskadene kom raskere enn vanlig i år.

Både Yngve og jeg haltet oss gjennom de siste hullene i dag, med tendenser til gnagsår, vannblemmer og liggesår. (!)

På grunn av uforskammet tidlige starttider kombinert med aldersrelaterte skader som nevnt ovenfor, går kveldene med til halvdøsing, mumling og spising. Ganske likt vanlige kveldsaktiviteter på et gjennomsnittlig norsk aldershjem.

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Pøh, jeg er ikke gammel.... jeg halter på grunn av en idrettsskade jeg....

ellers er innlegget helt korrekt.... :D

Fy flate

over 15 år siden

Fy flate

som jeg misunner dere. Er det langt fra flyplassen til hotellet?

Nå må jeg ut og måke snø og skrape is med et cd cover, isskrapa er blitt for sløv..

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

langt og langt.... kjørte vel i 20 minutter eller noe sånt... halvtime kanskje....

forøvrig har jeg fått merket at det er lytt utendørs i dag også faktisk!
Jeg hørte de samme prompelydene på golfbanen som de jeg hørte fra hotellrommet ved siden av.....

Hvem kan det være.....

dutte (in disguise)

over 15 år siden

dutte (in disguise)

Sikkert en "boring ol`fart" :))

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

....gjesp.....golf, promping og tyrkere......takke meg til snø, jobb og forkjølelse

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Yngve og jeg spiller forbausende likt. Kanskje ikke så rart når vi begge har 7,1 i hcp :-)

Yngve vant dag 3 med ett slag, 83 mot 84, og vi spilte til tider god golf. På front traff jeg alle 7 fairwayene, litt mer ruskigt på back, men 29 putter er jeg veldig fornøyd med. Det dårligste er innspillene, med andre ord.

Ellers ikke så mye mosjomt å melde, tror jeg. Spilte en 20-hulls match i kveld med bil på 2 og en halv time som Yngve vant 1/0. Ingen ting mosjomt med det. I morgen spiller vi fjerde og avgjørende runde, score så langt er 254 og vi er begge T1.

Følg med: Dette kommer til å bli dobbelt norsk!!!

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

ingen ting mosh0mt?
hallo, det er dritmorsomt å først vinne 18 hull slag, og så 20 hull match!

spesiellt med tanke på at vi kjørte rundt som tullebukker i golfbilen og lette etter ledige hull så vi slapp å stå i kø, hahahaha....

noen hull spilte vi faktisk 3 ganger på samme runde i dagens 20hulls match... :)

R8

over 15 år siden

R8

Lagde ikke noen Day 3,da ingen av dere klarte cutten.

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Hallo R8.... pass deg, ellers blir du degradert til R7!!!!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

DETTE er spennende, hvem vinner runde 4, klarer våre håp å komme seg under 80 slag, blir det Old Bull eller The Young Gun som vinner. Kan noen legge inn lenke til livescoring?

(jada, jeg er sykt misunnelig....)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Siste dag:
Yngve: 5-3-3-4-8-5-5-5-4---4-4-3-6-4-6-4-4-7 = 84
Bullen: 5-5-4-5-4-4-5-4-6---7-4-3-4-5-4-4-5-4 = 82

The winner is me of course :-)

Nå blir det godt å komme hjem. Direkte fra jacuzzi til 15 minus.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

7-er på siste hullet vitner om særdeles svak psyke. Ikke uventet.
Gratulerer til GB.
Dette må jo ha vært som å se den blinde og den dumme spille golf, sikkert ustyrtelig morsomt.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Høres ut som dere har hatt en fin tur GB.

Spilte dere sammen hele siste runden eller samenlignet dere bare skorekort når der møttes etterpå?

Ikke vær ufin med Yngve på vei hjem om dere reiser sammen da, han blir antagelig bare sår og umulig å ha med å gjøre i klubben her hjemme etterpå.
Når jeg tenker meg om er det antagelig så vidt lenge til snøen forsvinner og jeg treffer han i klubben, at du trenger ikke legge bånd på deg, bare ha det mosjomt på veg hjem du...;-)

Steinb

over 15 år siden

Steinb

GB, vil du virkelig rangere dunes og pines foran los naranjos? Har hørt litt ymse om de, blant annet mye korte hull og dogleg. Skal dit om et par uker og spillle en runde på pines. Har spilt naranjos og likte den veldig godt, så hvis du mener pines er bedre så er det veldig lovende!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hei Steinb. Kvalitetsmessig er de ganske sidestilte. Det jeg ikke liker med Los N (og mange andre spanske baner) er gresset på greenene, som er veldig tettvokst og utrolig vanskelig å lese.

Både Pines og Dunes er vel ansett som midt på treet blant banene i Belek. De var ingen fantastisk opplevelse, men morsomme å spille. Fairwayene er ganske "bulkete", for min del er det helt greit, her er smaken forskjellig.

Dunes er ansett som den dårligste, men jeg synes den er mer strategisk, bedre designet og byr på mer variasjon enn Pines. Den er kort, par 69, og har bare ett par 5-hull.

Omgivelsene er kanskje penere på Los Naranjos. Alle banene i Belek ligger i et og samme "belte" med skog.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg konstaterer at hadde siste dag vært matchplay så hadde Yngve tatt det hjem....

Det jeg ikke skjønner helt er disse scorene langt over 80? Er dette de samme gutta som har 7,1 i hcp og som ler seg skakke når Sam får 92 slag og bruker det som grunnlag for å lure på om det er på tide å ta GK prøven igjen? Er det de samme gutta som sier at 8 kun hører hjemme i sumfeltet på et scorekort - og da bare med 7 eller 3 foran?

Hva har tyrkerne gjort med de to talentene vi sendte nedover? Aner jeg at det her er mye alkohol, thaidamer og feil fokus? Eller er de bare ikke bedre ?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Vi er nok ikke bedre, Sam :-)

Jeg vil vel si at den eneste dagen vi spilte rimelig bra var dag 3, hvor vi gikk Pines på 83 og 84 slag. Nå har jeg ikke sett noen slope, men jeg vil anta at vårt handicap tilsvarer 80, kanskje 81 slag.

83 og 84 er sånn sett ikke så ille score for oss etter noen måneder i vinterdvale.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Vinterdvale? du har jo bodd på Sandaker i simulator siden november og fått knallhard matching annenhver uke.

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Jeg vil tillegge at jeg aldri har sagt det Sam påstår om meg og hans score, for jeg kommenterer KUN rundene til Sam når han taper i match i lagspill hvor JEG er deltaker.

da teller vi ikke slag, men hull, så dette forklarer hvorfor du taper matchene så det suser.... :D

Jeg vil også tillegge at jeg ikke har tatt i køller siden November, så det viser hvorfor jeg ikke gidder å trene når det kun var 2 slag forskjell på oss til slutt...

Sam, om sisterunden var match, så ville vi nok spilt litt annerledes begge to.
GB ville spilt dårligere, og jeg ville spilt bedre, og vips, så hadde du rett, og jeg hadde vunnet.

Jeg startet runden med par-birdie-birdie-par-kvadruppebogey, så mitt nye navn er nå Yngve Chokestad....

:)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her