Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Mayakoba Golf Classic - DAY 1

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Da er Henrik på plass i Playa del Carmen og klar for ukas turnering som starter i morgen
Banen er El Camaleón Golf Club på Mayakoba resort,en par 70 bane på 7039(6923 iflg PGA) yards.I 2007 ble banen den første til å arrangere en PGA tour turnering i Mexico,og den første offisielle PGA tour turnering som er holdt utenfor USA eller Canada.
Henrik skriver på twitter at han liker banen,den er trang og lang. Den var ranket som 14`ende(av 51) vanskeligste banen på touren. Den er desginet av Greg Norman
Baneguide : http://www.mayakobagolfclassic.com/hole1.php
Banerekorden er fra 2008,Roland Thatcher gikk på 61 slag.

I fjor vant Mark Wilson på -13,og cut gikk på par.
Startfeltet er ikke like sterkt som en "normal" pga tour turnering,fordi det spilles WGC matchplay også denne helga,hvor de 64 beste(bortsett fra Tiger/Mickelson) er med.
Men det er fortsatt mange gode spillere,som f.eks Duval som være nære seieren sist helg.Merritt,Dougherty, Di Marco m.fl.Halvnorske Eric Compton har også klart å kvalifisere seg. Hjemmehåpet Esteban Toledo som spiller på NW er også med. Han ble nr.29 på NW money list i fjor,og blir 48 år i år. I en annen tråd har vi snakket om alder,og at det finnes utrolig mange gode spillere,som ikke lengre er ungdommer.
Denne uka er det 53 av spillerne over 40 år,mens det er kun 25 stk under 30 år.

Henrik datt litt ned på pengelisten etter forrige helg,og ligger nå på 133.plass,ned fra 116. Inntjeningen sålangt $28.495 etter 4 turneringer.Han trenger virkelig å klare cut denne uka,og få til en god plassering nå. Og i dette startfeltet burde det absolutt være mulig. En delt 15.plass ga 57 600$ i fjor,mens en delt 38.plass ga 14 400$. En topp 20 ihvertfall bør være mulig med 4 gode dager.

Han går ut sammen med Tidland og Small kl.0820 norsk tid,fra hull 10. Tidland ligger på plassen bak Henrik på pengelisten,mens Mike Small har ikke ingen ranking på PGA eller NW.

Været er bra nå og det er meldt fint for i morgen,med bra temp midt på 20-tallet på det meste. Med litt vind som kan bety endel på denne banen
For fredag og lørdag er det fare for spredte regnbyger,og søndag muligens litt mer byger.

Vet ikke om det blir noe shot tracker fra Mexico,muligens ikke. Men en pbp kanskje,time will show.
Er bare å glede seg,og håpe på at Henrik gleder oss med gode resultater,bedre enn de fra OL for tiden

Lykke til Henrik

tttt

over 15 år siden

tttt

0820? Det må jo være 0220 eller noe Mexicansk tid???

Kevin

over 15 år siden

Kevin

aha...sorry,1520 skal det være:)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

En glimrende innledning som alltid Kevin.
Med din poengteft de siste rundene på fantasy blir det spennende å se hvordan det går denne uken.
Gleder meg til å følge HB og krysser fingre for en T10 denne uke.

Beartown

over 15 år siden

Beartown

Veldig flott innldening som alltid. Ser ut som om vi to er blitt paameldt som skribenter paa forskjellige forum....:-) Bare a skrive til meg (jassus2007@gmail.com). Ville vaert artig a ha deg som venn paa Facebook. Begge er lidenskapelig interesssert i Norsk golf. Du gjoer en glimrende jobb her!!!!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Kevin, utmerket trådstart - får meg alltid til å se ekstra frem til helgens golf.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Takk BT(i like måte ang din jobb på GS) og Sam:)

Lidenskapelig interessert er vel bare forbokstaven...den ekstra gulroten er at Henrik er der han er. Det er utrolig moro

Kevin

over 15 år siden

Kevin

skrivefeil ang cut også,gikk visst litt fort da jeg skrev introen i en kort pause. Litt bedre "korrektur" neste gang:) Bedre enn +3 fikk helgespill i fjor.

Får ikke med meg runden i dag,skal kjøre hjem fra Malmø kl.15. Får sjekke status når jeg har stopp.

bloggs

over 15 år siden

bloggs

Da er em igang der borte. Ingen play by play og ingen shot tracker:(

Men, på en annen side , godt å se at de er klare, alle står på tee og venter, selv om det er flere timer til de skal starte;)

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Bra åpning, -1 etter 2 hull!

hackz

over 15 år siden

hackz

God start! håper på en påfølgende birdie nå.

Beartown

over 15 år siden

Beartown

Det blir topp 10 denne uka. Hvis ikke maa jeg stille opp i John Daly bukser fra 'Loudmouth.com'. Man kjoerer veddemaal for a gjoere ting litt mer spennende vet du :-)

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Da får vi inderlig håpe for din skyld at det blir topp 10! Hva betyr forresten " å stille opp i", det er forskjell på å sprade rundt på nærmeste shopping mall lørdag ettermiddag og å bruke de som pysjamas!

Beartown

over 15 år siden

Beartown

Stille opp her, mener posere for et bilde som blir lagt ut paa min Twitter account :-)

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Hvor ser dere at han er -1? Står hverken på pgatour eller på iPhone app

Beartown

over 15 år siden

Beartown

Kubein: http://www.pgatour.com/players/02/29/46/scorecards/2010/r457.html

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Hehe, greit nok Beartown! :-)

Kubein, -2 etter 6 hull: http://www.pgatour.com/leaderboards/current/r457/

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Go HB, dette er bra spill så langt.

hackz

over 15 år siden

hackz

Moro det der. Glemmer man alt annet og legger opp til fjorårets skjema for seier - 13 så er han i rute :D

Beartown

over 15 år siden

Beartown

-3....kjoer paa!!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Ojoj, dette ser bra ut! Jeg har en veldig god følelse denne helgen, og er NESTEN villig til å satse penger på at Beartown får beholde sine gamle bukser på :-)

Det bare kjennes slik, liksom.

Bergenser

over 15 år siden

Bergenser

Nesten like kult som at Henrik gjør det bra så koser jeg meg over scoren til Daly! Golfen trenger slike fargeklatter. http://www.pgatour.com/players/00/12/49/scorecards/2010/r457.html

Bloggs

over 15 år siden

Bloggs

Mye morro nå. Tutta leder, Henrik har fått en pangstart, og JAL ligger på 10 plass etter 12!

Og Daly har også en fin start på -3, hadde jo vært ordentlig morro om han fikk en god plassering, unner han det!

Bloggs

over 15 år siden

Bloggs

rettelse, JAL på -2 etter 15 er nå 11 plass.

Må jo bare bli bra; Han spiller Rodeo Sede la Macarena, og Macarena de kan han!

kevin

over 15 år siden

kevin

Faen som det snôr langs e6 nordover:(
Henriks spill gleder

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

kjør forsiktig da Kevin!

hackz

over 15 år siden

hackz

Strålende av Henrik!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

JAL -3 for dagen og T4. Moro....

Kubein

over 15 år siden

Kubein

-4!!! Yes

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

henrik henger seg på JAL.... dette er strålende

hackz

over 15 år siden

hackz

Kjip avsluttning, men all in all en god runde.
Satser på en enda lavere runde i morgen :))

Beartown

over 15 år siden

Beartown

Plugga bunkern paa siste. Flere birdies blir lovet i morgen. Forholdene er fine.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Herlig! Og nå blir det gull til Tora Berger også, ser det ut til :-)

Kevin

over 15 år siden

Kevin

endelig på nett og ferdig med snøploging langs E6:)

Bra runde av Henrik dette,litt synd med bogey på siste. Men såpass bra score første dagen gir sikkert fornyet selvtillit.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her