Trippelbogey
For meg virker det som ingen av de norske herrespillerne på tourene tar sporten sin spesielt alvorlig, iallefall ikke hvis det innebærer at de må gjøre noe så "kjedelig" som å terpe på detaljer på driving range, bunker, chippeområde eller puttinggreen.
Dette eksempelet her taler jo for seg når det gjelder Larsen.
I tillegg har vi Henrik Bjørnstad som stort sett (om det vi leser på hans Twitter-side stemmer) skryter av sine bravader når det gjelder sykling opp og ned langs Floridas kyst. Hallo, han er golfspiller og ikke proffsyklist... Kanskje det hadde gjort seg med noen timer på putting greenen så hadde han kanskje klart å sette noen flere metersputter også. Han har jo tidligere "skrytt" av at han aldri trener putting men tok det mer på feelingen, og det må man si: Det kan man faktisk se på statistikken (og inntjeningen).
Og når det gjelder Tage var det nylig en reportasje i RA der han hadde vært 12 dager i Spania og trent (han hadde visst fruen med så det har vel begrenset seg noe til hvor hvor mye tid han kunne være og trene). Men han sa noe til journalisten som jeg synes var interessant, og det var da journalisten påpekte at det vel var godt å få trent i skikkelige forhold, så svarte han: Joda, men det hadde heller ikke vært noe problem og vært hjemme i Stavanger og trent (til opplysning, det er kaldeste vinter i manns minne i Stavanger, nå har snøen ligget i 60 dager i strekk, og rekorden utvides hver dag (tidligere var 46 dager rekorden)). Jeg tror det viktigste man bør trene på om man skal hevde seg på dette nivået er "touchen" på og rundt greenene. Det er det mildt sagt lite tilrettelagt for på Sats eller Elixia som hadde vært alternativet her....
Det virker dessverre ikke som noen av disse er forberedt på å legge ned det som kreves for å bli en spiller på toppnivå.
TB