Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

AT&T Pebble Beach - DAY 1

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Så er det klart for AT&T Pebble beach national Pro-Am i morgen,torsdag. Og vårt håp,Henrik,er med igjen etter en pause forrige uke. Dette er en av de store klassikerne utenom Majors,og årets turnering blir spesielt viktig for de som skal delta i US Open senere denne sommeren,det spilles nemlig her. Til da vil nok banen settes opp mye vanskeligere,raskere greener og høyere rough,for å tilfredstille kravene fra USGA.
Fortsatt ingen Tiger som ventet,men spillere som Garcia,Harrington,Scott,Singh,Mickelson,Furyk,Goosen m.fl utgjøre et meget sterkt startfelt.
I fjor vant langtslående Dustin Johnson etter å ha ledet etter 3 runder og 4.runden ble avlyst pga dårlig vær. Cut gikk på -1.

Her er det mange kjendiser med,som Michael Bolton,Kenny G,Andy Garcia,Huey Lewis,George Lopez,Bill Murray,Chris O`Donnell,Ray Romano m.fl
Tv-sendingene har hatt en tendens til å gi disse kjendisene vel mye tv-tid,men får håpe at vi får sett proene også.Men det pleier å være mye show rundt disse kjendisene,intervjuer fra banen og diverse morsomme innslag.

Det spilles på 3 forskjellige baner:
- Pebble Beach,par 72,banerek.62. Årets US Open bane
- Spyglass hill,par 72,banerek.62
- Monterey Peninsula,par 70. Erstatter Poppy Hills course i år

Henrik starter på Monterey Peninsula,tee #1 kl.1912 norsk tid,og går sammen med Troy Merritt og skuespilleren Carmine Giovinazzo som spiller Danny Messer i tv-serine CSI NY(en av mine favorittserier:))
Tviler sterkt på om det blir ST fra noen av de andre banenen,enn Pebble Beach. Så det blir nok å følge med på scorekortet til Henrik.

Så får vi håpe at Henrik har hatt godt av pausen,fått trent godt,terpet på detaljer,og slappet av. Han gleder seg nok helt sikkert til å spille igjen.

Været ser ut til å bli greit torsdag,mens det er meldt regn på fredag,og pent igjen i helga.

Bare å benke seg i morgen kveld,tv-sendingen begynner kl.21 på Viasat golf. For de som er utålmodige så går det reprise fra i fjor kl.21 i kveld:)

Høres i morgen kveld,her på jubileumsforumet:)

PS! for de som er med på Fantasy golf,husk å oppdatere lagene deres

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Aaaahhhh..... det lukter helg på en onsdag. Gullkantet trådstart fra Kevin the Flopparooney og Fantasygolflaget på plass....herlig

vist

over 15 år siden

vist

Forventer vi at det blir færre birdies på MP, siden den er like lang som de andre banene, men bare par 70?

wahtever

over 15 år siden

wahtever

Om det er flere par tre hull der kan vi vel forvente mindre av Henrik. Dog vil nok lengden på banen tilsi at han likevel skal gjøre det bra (han har vært stødig på lange innspilli år).

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Ikke spesielt varmt ved pebble beach,kun 10 grader visstnok. Henrik spiller treningsrunde i dag og har lagt opp noen bilder.
Hull 7
http://img129.yfrog.com/i/92dv.jpg/

Hull 9
http://img50.yfrog.com/i/eadpa.jpg/

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Ikke mange timer igjen. Flere av spillerne sier i intervjuer at banen som Henrik spiller i dag kan være den vanskeligste. Den er justert til par 70,gjennom å gjøre hull 1 og 16 om til par 4, fra par 5.
I tillegg er det 5 stk par3 hull. Og 14 av 18 hull spilles helt ut mot sjøen,så vind kan bli en stor faktor. Nå har det regnet mye i området i det siste,og den "nye" banen er visstnok fantastisk bra drenert.

Gleder meg til å følge med i kveld

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Ser ikke gærnt ut å spille der!

Visst gleder jeg meg til i kveld, det blir spennende å se hvordan han scorer på den banen.

hackz

over 15 år siden

hackz

Nice intro Kevin:) som vanlig.

Skulle jo ikke tro at banen(e) er satt opp så vrient med alle hackerne som er med, er begrenset hvor mye vanskeligere det kan gjøres ved å spille fra back-tee.

Satser på at han har fått orden på jernspillet. Er vel der han har mest å hente.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg kan prøve å følge med på iPhonen min, men erfaringsmessig så er det en ikke fullgod tjeneste.

En time til Henrik tar sine fire-fem prøvesvinger på tee :-)

barce

over 15 år siden

barce

En utsøkt trådstart Kevin. Takk!

Jeg er med i kveld - sitter fengslet til hotellrommet her i Stavanger med min gode venn herr. Excel.

Bill.merk. Sulten: Kan en Sushi-elskende lokalkjent gi meg tips om noe bra take away i sentrum? Timbuktu var en liten skuffelse...

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Helt rått er vel det eneste andre alternativet, barce.

http://www.heltraatt.no/takeaway_web.pdf

Skagen er ikke langt unna - du trenger den spaserturen når du skal hive i deg 14 biters pakka....

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Kremt. Dette ser ikke ut som noen god start akkurat...
Trippel!

wahtever

over 15 år siden

wahtever

Kan vi håpe på registreringsfeil?

kevin

over 15 år siden

kevin

Trippel på hull 1???? håper ikke det stemmer

kevin

over 15 år siden

kevin

GB,kan du sjekke shot tracker via iphone app?

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

hvem av dere er det som forstyrra HB på første hull?

Det var ikke pent gjort, eventuelt en ille dårlig start om han fiksa det helt alleine.

wahtev

over 15 år siden

wahtev

Hva er marine area? Står at han hadde tre fra rough, ett fra native, ett fra tee, en fra fringe og en putt

Wahtever

over 15 år siden

Wahtever

Jævla iphoneordbok nativearea

kevin

over 15 år siden

kevin

rettet til dobbel nå

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

La os håpe de korigerer til birdie om litt

wahtever

over 15 år siden

wahtever

Landa på fairway på hull 2

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Er så digg å se at mine favorittspiller Notah Begay III er med, hadde garantert plukket han på Fantasylaget hadde jeg visst at han var med........og han er bare -4 etter 6 hull....

Like digg å se at Briny allikevel ikke stiller, han står i startoppstillingen min gitt.......

I tillegg så åpner vår mann med en dobbel

DEILIG START!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Det sto trippel på iPhonen også, etter en masse slag i diverse rough. Det kom ikke opp noe info før hele scoren ble registrert, så det er liten hjelp i den greia der. Ser det ble rettet til dobbel, og par på hull 2.

WAaa

over 15 år siden

WAaa

Par, toputt

kevin

over 15 år siden

kevin

Begay III herjer,-5 nå. Spent på Henrik nå,om han svarer direkte med noen gode hull

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Hva f..... er dette, Henriksen. Dobbel. Det er ikke mat for mons....

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

par på hull 3, 2 over for dagen

kevin

over 15 år siden

kevin

Ny par på hull 3

kevin

over 15 år siden

kevin

nok en par

wahtever

over 15 år siden

wahtever

Skal vi aldri få et fjærkre?

kevin

over 15 år siden

kevin

Tipper han kvitrer på hull 6,par 5

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

aaaaaaaoooooooommmmmmm

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Par... blir tungt det her...

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Ok, nå tenner jeg et talgelys så får vi se...

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Disse her' e pro-am-greiene... Går ut fra at det er noe veldedighets-opplegg. Noen som vet noe mer om denne greia? Kjendisene - betaler de i dyre dommer til et godt formål for å være med, eller? Hvordan avgjøres det hvem som får bli med etc...? Noen som vet?

art

over 15 år siden

art

De som har penger nok og kjenner en spiller får det de ønsker.Resten bli trukket vil jeg tro?Harrington ofte spiller med J.P McManus.En vel rik Irsk bookmaker.

kevin

over 15 år siden

kevin

går litt trått for Henrik,behøver noen fugler inn

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Det er ofte en blanding av sponsorer, kringkaster og andre medieselskap og rene kjøp av plass.

det er tett i feltet. Skal ikke mye fugl til før morgendagen kan bli lysere.

kevin

over 15 år siden

kevin

Har Duval funnet formen tro? -6 etter 15,hadde vært moro om han er tilbake i godt gammelt slag. Men er vel litt tidlig å si det...

Yes,fugl på Henrik!

vist

over 15 år siden

vist

Dagens første fugl...

Stinger

over 15 år siden

Stinger

Her må det sterkere lut til.
Alle sammen nå.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAOOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMM

barce

over 15 år siden

barce

KOM IGJEN DA HEEEENRIIIIIIIIK !!!!!!

(ikke kom og si at jeg ikke prøvde..)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

AAAAAAAAAAAAAOOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMM

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Endelig...

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

...åsså på par 3 da gitt....

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Innbiller meg ad det Bubba har gjort i dag må være ganske gøyal måte å spille på.
-7 med to bogeys forteller meg at han har gått for det meste i dag. Må ha vært rimelig ok å følge han rundt banen i dag.. Liksom ikke noe som tyder på safing, men full sving hele runden.

kevin

over 15 år siden

kevin

come on Henrik...aaaaaaaaaoooooooommmmm

kevin

over 15 år siden

kevin

Det hjalp jo.......coooooooool,fugl

vist

over 15 år siden

vist

Ny fugl, han liker par 3 hullene idag.

kevin

over 15 år siden

kevin

Ja,mye bedre i dag sålangt på par 3. Men skulle gjerne sett han gjøre birdie på par 5 hullene

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

gøy....

aaaaaaaaaaaaaooooooooooooooommmmmmmmmmm

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Er det noen som har bestilt et par fugler til før han runder av for i dag?
Personlig ber jeg o en stor og en liten som et minimum før han går av i dag. Da er han liksom på rett side nå han skal på igjen i morgen.

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Med tanke på starten i dag vil jeg være mer enn fornøyd med bogeyfritt og -1 herfra og inn...

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Hvorfor sliter han sånn på par 5? Hmmmm

respekt

over 15 år siden

respekt

Han fikk skrekken etter første hullet der han hooket den nye driveren fandenivold ned på stranden. Har brukt spoonen siden og har lange tredjeslag fopr å nå inn. Tipper jeg. Som ikke har iApp en ggang

FOREplay

over 15 år siden

FOREplay

Må ha vaksinert seg mot fugl på 5'erne.

hackz

over 15 år siden

hackz

Par fugler inn så blir det her veldig bra.

kevin

over 15 år siden

kevin

Det er egentlig litt motsatt enn fra tidligere i år,da har par3 hullene var hemskoen.

Foreløpig stats sålangt i dag
driving distance: 248y
driving accuracy: 78%
Gir: 92%
putts pr.gir: 1.909

Han er en av de aller dårligste sålangt på puttinga,tyder på at han ikke kommer spesielt nærme pinnen med innspillene kanskje? Pluss at han slår ganske kort fra tee,også litt merkelig

FOREplay

over 15 år siden

FOREplay

Putt stats'ene hans har ikke noe med innspillene å gjøre. Han er ganske enkelt rævva til å putte. Det er imponerende at han likevel kan hevde seg.

FOREplay

over 15 år siden

FOREplay

Par 3 nå!!!! aaaaaaaaaaaaaooooooooooooooommmmmmmmmmm

vist

over 15 år siden

vist

Foreplay, det er klart innspillene har noe å si, tidligere i år lå han i snitt 10 meter unna flagget, da blir det ikke mange fugler.

kevin

over 15 år siden

kevin

ooooyeah...par3 kongen

vist

over 15 år siden

vist

Ny fugl. :-)

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Par 3, - sier jeg bare...!

art

over 15 år siden

art

duval says it at is is.håper han har en god sesong.

FOREplay

over 15 år siden

FOREplay

hehe, King of the par 3s.

Vist, ja vet det, men du må være enig i at putte stats'en hans suger. I alle årene jeg har fulgt ham ligger han laaaangt bak de beste.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Er det spesielt lette par 3 hull på banen HB spiller i dag?
Vel, enten det eller han hadde sex før han startet spille i dag.

vist

over 15 år siden

vist

Enig at stats'en er dårlig, men når innspillene er så langt unna, så hjelper det nesten ikke å være den beste putteren.

FOREplay

over 15 år siden

FOREplay

Skal vi få tak i noen antikvariske wedger ala de Phil bruker og donere til HB? Kanskje han treffer innspillene innenfor 10 meter.

Lawinth: tenker du 3some her siden du kobler par 3 hull med sex?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jøss; Duval ruler og HB er par 3 konge? Hva blir det neste? Drillo blir landslagstrener?

Stian

over 15 år siden

Stian

En litt heitere putter idag hadde gjort susen på andre hull også.

Driving Distance 269.5
Driving Accuracy 80.00%
GIR 93.33%

hackz

over 15 år siden

hackz

kjipt med de rød sinte.

De møler bare driving distance på 2 hull. Gjorde i alle fall det før.
Ett i motvind og ett i medvind. Køllevalg er ikke tatt med betraktning, så slår han ut med en spoon eller jern så trekker jo det kraftig ned.

kevin

over 15 år siden

kevin

kjip avslutning i går. Jeg måtte legge meg før han var ferdig og fikk ikke med meg slutten. Ligger et stykke bak nå ja,på 111.plass

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Kjiiip avslutning!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her