Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Steve Stricker etc

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Denne helgen vant Stricker ( 43 år gammel) for 4 gang på 15 turneringer. I 2005 spilte han q-school med HB og ble nr. 42 (etter å ha blitt nr. 162 på pengelisten...). Stricker var 151 på pengelisten i 2004, 188 i 2003 I 2006 ble han nr. 34 på pengelisten.

Sist helg ble Michael Allen (fyller 51 i år) nr. 5. Han spilte også q-school med Bjørnis i 2005, ble 153 på pengelisten året etter, tilbake til q school og har så klart kortet tre år på rad (2007-2009). Han har hoppet opp og ned mellom PGA og Hooters/Buy.com/Nike/Nationwide siden 1990 ( ble proff i 1984 - det året Bjørnstad fylte 5 år).

Det kryr av lignende historier og for meg er det noe av det som gjør golf så sinnsykt fascinerende som sport og som viser hvor viktig det er å ha hodet skrudd riktig på og at gjennombrudd kan skje sent....

R8

over 15 år siden

R8

Helt enig SS. Fylte 47 akkurat,og føler at jeg kommer til å klare alle cuttene i år.

hackz

over 15 år siden

hackz

Enig.

Steve er kul. Comeback player of the year 2år på rad, var vel 2006 og 2007.

Det gikk rundt 6år og rundt 150turneringer fra han vant i 2001 til han vant i 2007.

Hadde han vært norsk så hadde han vel blitt kalt chocker i 6år.

Enur

over 15 år siden

Enur

Sams innlegg viser at det egentlig er håp for alle som har nådd et visst nivå, og som samtidig har et økonomisk fundament bra nok til å fortsette. Man må ikke gi opp! Men jeg er litt redd for at det er litt typisk norsk å gjøre nettopp det.

Per Haugsrud f.eks. er jeg overbevist om at ga seg alt for tidlig, jeg er sikker på at han kunne hatt en lang rekke spennende år foran seg på en aller annen tour, etter at fingerskaden hans hadde blitt leget.

Om ikke JAL, ETJ og HB får noe særlig suksess i løpet av et år eller to, frykter jeg at det samme kan skje der i gården, og det vil være altfor tidlig! Gutta er vel ikke mer enn +/- 30 år alle sammen.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Tage er 28 pr. 2010, HB er 31 og JAL er 34. Forskjellen på disse og f.eks Michael Allen er at han tjente halvgreie penger på Nationwide og Mini Tours og stakk innom PGA innimellom. Å bli nr. 65 på Challenge Touren gir ikke livsgrunnlag i lang tid.

Y.E. Yang

over 15 år siden

Y.E. Yang

born 15 January 1972. He is the fourth of eight children. He started to play golf at the age of 19 while picking golf balls part time and later working as a golf instructor at Jeju's Ora Country Club. Although he now has teaching coaches, Yang is a self-taught golfer.[4] His brother recommended he try hitting balls at a local driving range. Yang learned by watching the movements of players who visited his golf club. Trying to get a 'proper job', Yang fell down a flight of stairs and tore his ACL[5] while he was learning to use an excavator for a construction company.[6] After recovering from his knee injury, he began mandatory service in the South Korean military at the age of 21. On conclusion of his service, he moved to New Zealand, where he pursued a professional career in golf. He turned semi-pro on 21 July 1995 and pro on 22 August 1996. Yang is married to Young-Joo Park and has three sons.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

49-årige Barry Lane leder turneringen på ET i India etter 2 runder.

Enig med alle over her,det er utrolig fascinerende at man kan holde på så lenge og fortsatt holde et svært høyt nivå.

Ser for meg at f.eks Tom Watson gjør det godt i et par turneringer og plutselig er innenfor de 10 Ryder cup spillerne...hva gjør Pavin da?

Truls

over 15 år siden

Truls

Da må Pavin ta han med på laget!
Hvis Watson viser at han slår de fleste andre, er jo saken klar?

dutte (in disguise)

over 15 år siden

dutte (in disguise)

Tipper at det blir Kenny Perry som blir oldisen på USA sitt Ryder Cup Team. Han blir 50 i august. Raymond Floyd er den eldste som noen gang har vært med, 51 år i 1993. Hvis Watson gjør noe tilsvarende i årets The Open som i fjor han det vel være muligheter for at han blir en av Pavins picks. Men jeg tviler sterkt.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her