Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Erfaringer med klonekøller

RE

over 21 år siden

RE

Ref. test av kloner foretatt av golf.no.
Her er link til golf.se sitt debattforum hvor
det er folk som har gjort seg en del praktiske
erfaringer med klonekøller.

http://forum.golf.se/viewtopic.php?t=12921

lobo

over 21 år siden

lobo

Har selv kjøpt meg en clone driver av ERC, det var ikke et smart kjøp kom på 199$ (grafalloy blue), med toll så kom det vel på rett i overkant av 2.000,- Ikke det at det er noe galt, men selve drivern er ganske stygg, i skøyten mellom karbon greia og titanium greia ser det skikkelig stygt ut (om det i det hele tatt er karbon og titanium) :) balltreff høres helt for jævlig ut og noen ganger slicer den til høyre uten noen grunn (kan det virke som). Nå skal det sies at den går _veldig_ langt når jeg treffer og det går greit å bruke den på banen er kanskje 8-9 av 10 som går rett fram. Egentlig synes jeg bare den ser for billig ut og høres skikkelig stygg ut så det er derfor jeg ikke liker den hehe blir garantert å kjøpe en ny til neste år.. tenkte jeg skulle teste Børje da (Ashton drivern).
Har dog en positiv opplevelse med clones også, Acer XP køllene liker de mye bedre enn mine originale Wilson OD ++ køller. Eneste som er litt rart med dem er at 3'er og 4'er jernet går ca like langt ~ 190 meter.

KK

over 21 år siden

KK

Vet om en av norges store amatørtalenter som har vært hos Matz på Huglo og fått en Ashton-driver tilpasset til seg.
Han gikk så langt som å kalle køllen ubrukelig og mente at han slo lenger med sin 3er-spoon.
En annen,tidligere VM-spiller,fikk også en tilpasset(ikke hos Matz) og hadde samme konklusjon om Ashton.
Køllen går vesentlig kortere enn mange andre merker og virker helt død.
Test lengden før du kjøper !!!

lobo

over 21 år siden

lobo

Takk KK!

SB

over 21 år siden

SB

Er det driver man skal ha, så kjøp de som går lengst/rettest, kjøp SMT.
SMT lager heller ikke kloner, kun egne design.

http://www.clubmaker-online.com/smtgolf.html
http://www.smtgolf.com/
http://www.golfreview.com/Drivers/SMT+Golf/MPL_10103_2948crx.aspx
http://www.golf-gear-review.com/reviews/Manufacturer-SMT-Category-Drivers.html
Fåes også hos Børje.

SumTingWong

over 21 år siden

SumTingWong

Jeg har kjøpt litt forskjellige køller, bla. fra Pinemeadow.

Har bla. en Acer 3 wood og en Open Edge sand-wedge som egentlig har vært brukbare. Men har også klone køller som er fullstendig ubrukelige.

Min erfaring totalt sett er at det er bedre å betale litt mer og heller kjøpe kvalitet av kjente merker.

Har idag ingen klone køller i bagen, de samler støv i et hjørne i kjelleren.

Klonekøller for alle penga

over 21 år siden

Klonekøller for alle penga

Jeg har bare kloner i bagen, og trives utrolig godt med disse køllene. Solgte Cobra settet mitt da jeg ble hektet på rimlig utstyr iår. Jeg har utviklet meg enormt denne sesongen til tross for rimlig utstyr uten tusenlapper i tilpassing. Supert at noen ønsker å bruke mye penger på merker og tilpassing av utstyr, men for meg er dette uaktuellt for øyeblikket.

Mange av klonene man kan få tak i er av dårlig kvalitet, men langt fra alle. Er man opptatt av å ha sterke merkevarer i bagen, og være sikker på at det ikke står på utstyret når man bommer på greenen, kjøp og tilpass for all del for så mange tusenlapper som du kan avse. Jeg vet at køllene mine fungerer, til tross for at det ikke er et 'Nike' sett, og skylder på meg selv når jeg bommer på greenen!

BH

over 21 år siden

BH

Jeg trives også utrolig bra med mine siste kloner. Kjøpte dem hos valuegolfclubs.com og heter Turbo Power PFD (Calloway etterlikning). Jeg valgte å betale ekstra for Harrison Pro Stepless Steel skaft, men tok standard grep (Kelmac Wrap). Angrer på det siste, grepene blir utrolig glatte i regnvær. Senere har jeg kjøpt wooder og valgte da Winn Diamond Dry Black grep. De er utrolig bra i regnvær.
BH (hcp 12,1)

Lavida

over 21 år siden

Lavida

Man kan utmerket godt få seg samme kvalitet som de store merkene ved å kjøpe komponent-køller. Forutsetningene er at køllene er montert på en profesjonell måte. Her syndes det mye både blant originalprodusenter og billigprodusenter. Hvis man har mulighet, sett sammen køllene sjøl, mye av prisen ligger i monteringsjobben. Be også om å få håndplukkede produkter, som er kontrollert i forhold til vekt og loft/lie. Koster bare noen kroner ekstra.

Problemet med å kjøpe ukjente (men gjerne like høy kvalitet) er annenhåndsmarkedet. Det er umulig å oppnå fornuftig pris, hvis du ikke selger direkte til en som akkurat har begynt med golf.

BH

over 21 år siden

BH

Tror ikke det du skriver, Lavida, om annenhåndsmarkedet er helt riktig.
Mitt jern-fullsett (3-PW) kostet meg under kr.1.500 inkludert frakt, moms etc.
Selv om jeg gir det bort så har jeg ikke tapt mer enn kr.1.500. Hvis man forsøker å selge et ekte Calloway sett, brukt, så tror jeg ingen er villig til å gi mer enn halv pris og tapet blir kanskje kr.5.000.-
Tror jeg lettere klarer å selge mitt sett for halv pris (kr.750)!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her