Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Lykkebringere

Stian

over 15 år siden

Stian

Ser i innslag på tv at de fleste golfproene har en eller annen form for lykkebringer i baggen.

Jeg selv har ingen harelabb, mynt fra 1978 eller kun grønne pegger i baggen som er der for å bevare en kvalitet over golfen.Eneste overtroen jeg har er at om det går helt skeis over 3 påfølgende hull f.eks, og jeg finner en lighter i høyre bukselomme er jeg helt sikker på at den er årsaken, og den flyttes til baggen.Det sprø med dette er at man blir lettere til sinns av å ha "funnet" feilen, og man møter som regel neste slag med større trygghet.Helt til man sprekker igjen og andre feil blir funnet :)

Så hva med dere andre ? Finnes det litt overtro her eller er det rasjonalitet som fører an ?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Nei, i mitt tilfelle så har alle forsøk på lykkebringere og slikt bare falt dårlig ut. Statistisk sett er vel det nesten en nødvendighet :-)

Men - i golf dreier det seg jo om å ha trua. Om en lykkebamse gjør at du får mer selvtillit, så er det jo egentlig ikke overtro lenger.

007

over 15 år siden

007

Lyn-avatar i innleggene.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Jeg har alltid en liten rund hvit ball med dimples på som lykkebringer. Den har jeg inntil jeg ikke finner den igjen,og må erstatte den med en ny. En sjelden gang har jeg den samme lykkebringeren under hele runden. Har alltid like stor tro på at den skal bringe lykke,og blir like skuffet hver gang jeg mister den...lol

Under scangolf-turneringen på mikla i fjor hadde jeg den samme på hele runden og trodde det var min favoritt lykkebringer...inntil jeg mista den i skogen på neste runde et eller annet sted

Ellers er jeg lite overtrosik:-)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Hvis jeg hadde sagt at jeg hadde med meg lykkebringere ville bare de jeg spillere med ledd, gapskrattet og hylt av hån, siden jeg spiller så dårlig at det er åpenbart at den ikke virker. Nei, det eneste som hjelper er å ha med seg hyggelige mennesker....(hmmmm nå skjønner jeg mer av spillkvaliteten plutselig)

007

over 15 år siden

007

Lættis ROFLMAO, Sam!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her