Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hjemmetrening - gode råd ønskes

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

For å si det pent: Jeg er ikke typen som henger rundt i treningsstudioer. Ja, bare tanken på noe sånt er meg så fremmed at jeg faktisk - og dette er helt sant - føler meg mer hjemme i en butikk som selger dameundertøy enn på Sats.

Derimot har jeg et lite rom på kontoret som vi kan bruke som trimrom, og der har det av en eller annen grunn havnet en romaskin. Det orker jeg faktisk å drive med noen minutter hver dag.

Det jeg lurer på, er om en romaskin stimulerer muskler som kan hjelpe meg å slå bedre/lenger. Eller finnes det andre enkle apparater å kjøpe som fungerer bedre?

Furu

over 15 år siden

Furu

Å bruke romaskin er veldig bra trening. Dersom du gjør det riktig så får både store muskler i lårene og muskler i armer+overkropp en fin økt. I tillegg trener du utholdenhet dersom du holder på en stund.

Det billigste og enkleste du kan trene med er trolig strikk i forskjellige fasonger. Følger gjerne med hefte med øvelser og du finner mye på internett.

Balansepute kan være en god ide for golfspillere. F.eks. strikkøvelser mens man står på puten.

De aller fleste er sikkert sterke nok til å slå lenger enn de gjør. Generelt bedre form, bevegelighet og balanse hjelper sikkert.

Zin

over 15 år siden

Zin

Balansepute, romaskin og Redcord. Check out www.redcord.no
Lykke til :)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Takk for svarene. Var absolutt en inspirasjon å høre at romaskin er godt for svingen. Redcord virker også veldig spennende, men jeg må nok snakke med dem for å høre hvilket oppsett som passer for meg.

Skal prøve å legge inn et par 10-minutters økter hver dag. Det burde ihvertfall hjelpe litt.

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Skal ikke uttale meg om redcord og ro-maskiner:)

Men, en sånn strikk sak og en sånn gym-ball
http://www.gsport.no/Produkt/111830(BC_1)/energetics-fitness-tube-strikk-medium/

http://www.gsport.no/Produkt/115751(BC_1)/energetics-gymball-75-cm/

i kombinasjon med:

www.mytpi.com

kommer du langt med golfrelaterte øvelser.

Med litt innsats i løpet av vinteren kommer du til å slå ca 75 meter lengre og treffe fairway hver eneste gang, har jeg hørt da;)

Truls

over 15 år siden

Truls

Anbefaler redcord! Veldig god trening for ryggen! Gikk selv hos fysioterapeut for dårlig rygg og trente med redcord. Hjalp utrolig bra. Litt kjedelig trening, men gi aldri opp. Hjelper spesielt godt for kjernemuskelaturen.
Dette betyr, GB, at du sannsynlig snart vil begynne å drive over 200 meter igjen! ;-)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Oioioi. Når både Yorkie og Truls sier det samme, at jeg kan få nok lengde på drivene til å komme meg over 200 meter, ja det sier seg selv at sånt kan inspirere en giktisk gammel krok til å gjøre en innsats i vinter.

Dæven døtte, her skal det svettes!

kaffemuggen

over 15 år siden

kaffemuggen

Anbefaler også redcord og har dette hjemme. Anbefales selv om, som Truls sier, det er litt kjedelig. Det finnes med forskjellige "håndtak" og jeg anbefaler å kjøpe tversoverstang i tillegg til standardhåndtakene som følger med.

dutte (in disguise)

over 15 år siden

dutte (in disguise)

Syns GB er ofte ute og ror jeg.

Var det roligt?

Simen Fulland

over 15 år siden

Simen Fulland

Gå for redcord, mange fine øvelser og du får med mye støttemuskelatur.

Etterhvert som du blir sterkere kan du bruke halv eller hel ball for å få økt belastningen.

Roing er bra for hele kroppen.

Lykke til:-)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Simen, kaffemuggen, truls, yorkie, zin og furu: Jeg skal skaffe meg redcord. Sliter bare litt med å forstå hva jeg trenger av alle de rare greiene på den hjelpesløse hjemmesiden dems.

Eller er det meg som er hjelpeløs? Det kan være. Jeg skal til en fysioterapeut snart, kanskje jeg får litt hjelp der.

dutte (in disguise): Jeg har faktisk rodd to ganger i dag. Men särskilt roligt var det väl inte. Tyvärr min vänn :-)

Furu

over 15 år siden

Furu

Mulig at fysioen din har redcord. Veldig greit om du kan prøve den først.

Solgte et helt likt produkt da jeg jobbet hos G-Sport. Tror det het noe annet før. Bare fornøyde kunder. 9 av 10 solgte vi til bedrifter. Tok litt tid før privatpersoner fikk opp øynene for denne. Tusenlapper på spinningsykler og vibrasjonsplater (som bare er tull) det var helt greit for dem.

Har ikke erfaring med Redcord Mini så jeg kan ikke uttale meg om den er god nok til hjemmebruk. De lager gode produkter så Mini er sikkert veldig bra den også.

Zin

over 15 år siden

Zin

Furu: Hvis jeg ikke tar helt feil het Redcord Terapimaster før.. Det var sikkert dette du solgte og det er samme produkt. ;)

Manson

over 15 år siden

Manson

Har selv RedCord Mini! Anbefales på det sterkeste! Ryggen har blitt så å du bra igjen etter flere år med å ha prøvd "alt"!

Skal dere gå til anskaffelse av en Mini anbefales å kjøpe med Hangrips (bedre å holde i) og Sling (huskelignende sele). De har blitt et must!

GolfDude

over 15 år siden

GolfDude

Noen som vet hvordan dette RedCord ustyret festes i taket? Det må jo bli en ganske stor belastning i festeanordningen?

veggiss

over 15 år siden

veggiss

du vil ikke få noe særlig muskler av romaskinen, da belastningen er for liten til at det har noe særlig muskelbyggende effekt, derimot er det knallbra trening for hele kroppen og økt kondis vil kunne gi bedre prestasjoner på banen.

redcorden derimot kan du kjøre en del øvelser i som vil kunne være gunstige for muskelbygging, og som vil kunne gi økte lengder.

Zin

over 15 år siden

Zin

GolfDude: Belastningen kommer ann på hvor tung du er... ;) Krokene du fester i taket kan du få en snekker til å fikse vet du.. :)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hehe. I mitt tilfelle snakker vi kanskje ikke om å bygge noe nytt og skinnende, men mer å forebygge råte- og soppskader :-)

veggiss

over 15 år siden

veggiss

hehe...det får du nok til :)

jeg skal ro 500 m på tid nå etterpå, kan poste tiden her sånn at du har noe å jobbe mot ;)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Pøh. Jeg kommer nok til å slå deg med maaange minutter!

veggiss

over 15 år siden

veggiss

hehe...jeg skal prøve å klokke inn på under 1 min 35 sek, så mange minutter tror jeg du skal slite med!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg har aldri vært så flink til å ro.

Zin

over 15 år siden

Zin

det er viktig og kunne ro på debattforum...... ;)

Flise

over 15 år siden

Flise

Dette er vel bra for puttinga...

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18983617

Triceps

over 15 år siden

Triceps

Når jeg reiser meg fra sofaen (fra liggende stilling) prøver jeg å isolere bruk av kun triceps. alternerer annenhver uke, og bruker kun mage uke 2.

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Jeg kjører den anerkjente rulla ut av sofaen, varierer med venstre og høyre rulle utfra hvilken vei jeg ligger i sofaen.

veggiss

over 15 år siden

veggiss

det ble 1.27,4 Bull, så da har du noe å jobbe mot til uka!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hihi, heldigvis måler romaskina mi bare antall åretak og tid, så jeg slipper den konkurransen der, veggis.

Men jeg spilte Simulatorgolf 18 hull på par i dag, hvis du vil ha noe annet å jobbe mot til uka :-)

veggiss

over 15 år siden

veggiss

tsssk...hvem teller slag når man spiller golf lissom?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

veggiss, feite Smilende Sam brukte 1,15 i bakrus i dag....så nå har du noe å jobbe mot de neste ukene.

veggiss

over 15 år siden

veggiss

500 meter Sam...ikke 50 ;)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her