Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

FANTASY SCANGOLF – NORTHERN TRUST OPEN

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

hvordan bli med: - http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=107951

Tiden flyr og det er på tide å ønske velkommen til årets 5. turnering.

Sist turnering var det til sammen 10 Rocky’s, 2 av disse var først med fra dag tre og burde kanskje beholde statusen Rocky også denne uke. Jeg er nok urimelig streng men med score fra siste turnering så regnes de nå som vel drevne Fantasy golfers.

Det er allerede kommet inn en Rocky for denne turnering og med ”stigkir” i gruppen teller vi nå 29 spillere i gruppen.

Jeg regner oss alle som ferskinger i gamet, med noen få unntak.
Når vi har vært gjennom et par turneringer til, tror jeg vi alle har en hvis peiling på hva som skal til for å få beste score for turneringen.

Vil tro at alle har skjønt at vinneren i ”Northern Trust Open” ikke nødvendigvis må være i nærheten av dagens beste score noen av dagene, men må ha jevne gode dager.
I Fjor vant min gode venn Phil med -15, to dager med 1 over par, og to dager med -8 og -9.

Har nevnt et par ganger at dette må omgjøres i seriøst alvor.
Har du rekkevidde Osloområdet lørdag 6. mars så sett av den formiddagen i kalenderen. Det skal og vil bli spennende, og ikke minst morsomt. Utslag er kl. 09:00 …….
Legger om noen dager ut mer info i egen tråd.

Får se hva tiden strekker til i min travle golftilværelse, om jeg får til et intervju denne uken også. Har på følelsen at det i så fall blir med en her hjemme på berget.

Lykke til alle sammen!

Lars

Goofy

over 15 år siden

Goofy

Team Goofy sliter med laguttaket. Vi kommer derfor til å ha et rent amerikansk uttak i kveld. Her kan det bli overraskelser :-)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

"Sist turnering var det til sammen 10 Rocky’s, 2 av disse var først med fra dag tre og burde kanskje beholde statusen Rocky også denne uke. Jeg er nok urimelig streng men med score fra siste turnering så regnes de nå som vel drevne Fantasy golfers."

....mener du egentlig Rookies?

Goofy

over 15 år siden

Goofy

Jeg vil tro at det er det som menes ja eller Grønt Kort om man vil :-)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Det var nok det som var ment.
Beklager så mye for den feilen og vil selvsagt ikke gjøre samme feil igjen.
Nå burde jeg antagelig være både flau og uvell, men er nok ikke det.

Er 6. mars ført i kalenderen?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Ikke bli fornærma Lawinth - det va'kke sånn ment.

Den 6 mars er ført i kalenderen - men dessverre under kategorien håndballturnering.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Det var synd å høre. Du burde sende mor på håndball lørdag formiddag.

Husk at dette er oppløp og forberedelser til grønt gress osv. osv. + en tøff turnering som jeg har tenkt å vinne.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

He he ....Det er ikke mor som er trener for 35 unger, det er ikke mor som vet noe om håndball og det er mor som gjør alt hele uken gjennom.....

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Hva skulle vi gjort uten mor?
Hun er enkelt og greit uunværlig!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Kvittet meg med Dustin Johnson fra reservelista,fremfor å forfremme han...bad move:(

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Det var ikke en heldig løsning fo dagen Kevin.
Ikke lett å plukke de rette spillere til hver turnering, men du har hatt rimelig bra uttelling siden du ble med.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Joa,men denne gangen ser det ut som jeg har kanonbra "reserver",med Romero,Stricker,Clark. Tipper de blir høyaktuell for i morra

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Var inne og skummet lagoppstillingen til de øverste 8 - 10 og ser at det foreløpig er få som ligger an til å høste noen nevnteverdig poeng i dag.
Steinbånn lå rimelig godt an pr nå, mens de fleste ligger med snitt ca par til -1.
Når beste scor er -7 blir det ikke veldig mye å hente, men det er mange som er under halvspilt så det kan snu.
Ser at en av de med høyest score har med Sim i dag og med ferdig runde på +6 kan vi hente inn noe der om ikke annet.

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Eneste yanken jeg hadde forrige uke var Dusten Johnson som jeg seff satte på transferlista......og som benkesliter har jeg seff valgt Steve Stricker..........................ugh

Stian

over 15 år siden

Stian

Mine fremadstormende har så langt......+9 totalt.
Reservere har så langt...-8

yey

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Mine er -3 sålangt,mens reservene er -14....

barce

over 15 år siden

barce

+7 på mine utvalgte.
-3 på reservene..

yey

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Mine er +8 og reservene suger også...

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Mine er -4 mens reservene er -2

vist

over 15 år siden

vist

Mine er også -4, mens reservene -2.

Angrer vel litt på at jeg kastet ut Romero og Snedeker, men det er er vel bare slik det er.

Steinbånn

over 15 år siden

Steinbånn

Jeg avsluttet første runde med -11, så ganske happy med runden. Så får jeg håpe paddyboy tar seg sammen i dag og de andre fortsetter i samme spor så kan det bli riktig så bra!

vist

over 15 år siden

vist

Håper det er dårlig vær eller noe, det er ikke akkurat noen scorer å skryte av nå.

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Stillingen etter 1.runde.

Steinbånn med kanonstart, mens håndbrekket var på for Stian og hans Trunkslammers!

1 Steinbånn 46
T2 Yips Duffers 38
T2 OleM 38
T2 clan art 38
5 topcrop 36
T6 Adam's winners 34
T6 Diablos 34
T8 SilverFox 32
T8 vist 32
T8 Midters 32
T8 Patriarkens Utvalgte 32
T12 Stonheads Best Men 30
T12 Team Goofy 30
T12 Tromsø Golfers 30
15 Kevins flopparooneys 26
T16 Tottenham Hotspur GC 24
T16 CMoose 24
T18 Golfpunk 22
T18 stigkir 22
T20 Sams Smiling Mooses 20
T20 FOREPlay 20
T20 PegTee Inglorious Bastards 20
T23 team donk 18
T23 hackz 18
25 AirHolsen 16
T26 Lawinth 14
T26 barcentrale 14
T26 St. Ables 14
29 Stians Trunkslammers 6

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

jeg er faktisk mest overrasket over at noen hadde dårligere uttelling enn meg i går. det verste er likevel at det blir en utfordring for samtlige av mine (utenom Els) å klare cut'en....

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Personlig mener jeg at håndbrekket ikke kan ha blitt løst helt ut med mine 14 p heller.
Jeg endte med +5 på min førsterekke i går og med snedeker blant reservene endte mine reserver på -5.
Har ikke fått byttet pga jobb osv, så jeg stiller med samme flight i kveld.

Ikke like galt foreløpig med Phil -3 så ere jeg -3 så langt i kveld.

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Fikk heller ikke byttet på laget, hadde vel ikke byttet Mike Weir uansett, men hva i h......... holder han på med??????

golfpunk

over 15 år siden

golfpunk

Jeg kunne ha byttet laget mitt, men det har jeg gjort før etter en dårlig dag og fant at jeg dreit meg ut fullstendig med en like dårlig innsats dagen etter fra reserve laget.....

vist

over 15 år siden

vist

Har samme erfaring som deg golfpunk, så har ikke tenkt å gjøre mange bytter mellom runde 1 og 2 framover.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Jeg fryktet at Mickelson hadde en dårlig uke,så han fikk hvile og Stricker kom inn. Han gikk -6 i dag,mens Phil gjorde -5...litt ga det jo:)
Mens å bytte inn Clark for Cabrera kan fort straffe seg

vist

over 15 år siden

vist

Ser ikke ut som du har lagret de endringene du snakker om Kevin, eller så er de gjort for sent.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Hmm,se der ja. Bomma tydeligvis på den endrete deadlinen da,shit. Jaja,Phil klarte seg jo bra,kan fortsatt bli bedre enn i går men skulle gjerne hatt med Romero

Takk vist

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Tenkte jeg burde sende en takk til min golfvenn "golfpunk" som fikk meg til å bli med på dette spillet, 2. dag av 1. turnering i år.

Det som gjør det hele atskillig mer spennende enn jeg trodde under første turnering er det jeg har blitt en aktiv del av her. Det er også veldig hyggelig å se "Golfpunk" delta uten oppfordring her på forum. Det som vil toppe det ytterligere er om Golfpunk og jeg knuser dere alle den 6. mars som vi begge håper å få gjenomført.

Vil også få takke alle dere som er med å gi litt spenning i denne noe uformelle turneringsform vi spiller, og ser frem mot mange beinharde turneringer i både godt og dårlig vær fremover.
Synes det er veldig hyggelig det er fler som tar tak i settingen vi har med gode kommentarer, skrive oppsumeringer, faste frustrerte innlegg osv.

Detter er bra og blir ebedre!

Takker alle!

Lars

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Det er forresten ikke spesielt bra vær der borte i dag,regner ganske mye. Det antas at snittscoren vil ligge høyere enn i går

Kevin

over 15 år siden

Kevin

allikevel gjør Dustin Johnson HIO på hull 6:-)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

har du dagen så har du dagen.
Var det noe HIO premie på hullet? Hender jo det står en bil klar til den sjeldent heldige.

Han ligger vel sån nogenlunde greit til for og klare kutten også!

Steinb

over 15 år siden

Steinb

6/3 høres jo bra ut, snakker vi sandaker? Og sorry gutter, må bare si det, men som oppvarming til en uke i Belek fra 9/3 så er timingen perfekt!

vist

over 15 år siden

vist

Det ser ut som om 3 av 8 spillerene mine misser cut'en, så slipper å ta så mange dårlige valg i helga.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Det er Innesvingen og VIP losjen der med tre HD simulatorer som er booket til arrangementet vårt. Opplevde HD prosjektorer der for 2 - 3 uker siden og bildet er meget bra samenlignet med annet jeg har sett.
Kun det beste er godt nok for oss seriøse golfere.

Mer om osv. kommer om ikke så lenge, men det starter her på Fantasy om 12 dager om jeg ikke har regnet feil. ??

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Laget til kvelden er valgt. Eller valgt og valgt. Egentlig mått ejeg bare velge mellom Phil og Ernie, resten ga seg selv pga cut'en.

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Jeg har selvfølgelig latt Stricker hvile og latt Anthony Kim gjøre jobben og det har jeg tapt på. Når jeg nå lar Stricker jobbe på runde 3 - så kommer garantert Kim til å gjøre en 64 runde mot Strickers 71.........

Men Y.E.Yang skal visstnok skyte 65 ikveld, mens Angel Cabrera skal gjøre 66 ink en HiO så det årnær seg allikevel!

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Har kommet i en klemme vedr bytte av spillere for dag tre.
Da dag to ikke ble fullført pga mørket i går ble runden først avsluttet i dag. Jeg valgte å avvente bytte av spiller til i dag da han ikke var ferdig, selv om han lå på en 82. plass.
Desverre ble ikke mulig for meg å bytte ut Padraig Harrington som fortsatt ikke greide kutten i dag, men først ble mulig å bytte for morgendagen, 4. og siste dag.
Ser ut som Fantasy game ikke fikser delay av ulike årsaker.
Dette opplevde vi vel for to uker siden også, da spillet ble utsatt en hel dag pga regn og mandagen ble tatt i bruk.

Samme greie opplevde jeg da som nå, og ikke få byttet ut en aktuell spiller fra en dag til den neste.

Irriterende, men vet nå at om jeg er i tvil så bytt og bytt heller tilbake om det viser seg å være behov og mulig.

Flere som har gått i samme felle?

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Etter runde 2

1 topcrop 90

T2 Yips Duffers 78
T2 Steinbånn 78
4 vist 76
5 clan art 72

6 OleM 68
7 Tromsø Golfers 66
T8 Adam's winners 64
T8 SilverFox 64
T8 Midters 64
T11 Tottenham Hotspur GC 62
T11 Stonheads Best Men 62
T11 Team Goofy 62
T14 FOREPlay 60
T14 Diablos 60

16 Golfpunk 58
T17 Patriarkens Utvalgte 56
T17 stigkir 56
19 CMoose 54
20 hackz 52
T21 Kevins flopparooneys 50
T21 Sams Smiling Mooses 50

23 St. Ables 48
24 AirHolsen 46
T25 Lawinth 44
T25 team donk 44
T27 Stians Trunkslammers 40
T27 PegTee Inglorious Bastards 40
T27 barcentrale 40

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Patriarken leverte lista med forbedret grafikk.................lol

vist

over 15 år siden

vist

Hadde tro på Sabbatini i dag, men han hadde vist andre planer :-(

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Hehe - har han kødden jeg også....

golfpunk

over 15 år siden

golfpunk

Lars;
Jeg tror bare de beste blant oss gjore slik feil!
det er so Irsk?! :(

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Sabbatini var en av outsiderne denne uka,tippet høyt opp av mange eksperter...1.runden var bra,etter det var det natta til han:)

Han er på mitt lag og dessverre

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Ser ut som Angel er med på min ordre og jeg rakk ikke bytte ut Anthony Kim med Stricker, men Kim klarer seg greit han

golfpunk

over 15 år siden

golfpunk

OMG dem som styre Viasat Golf bør få sparken! vise halvparten av dagens spill og da går over til tatt opp dekkning av Dubai. Wow jeg må vare "golf mad" å betale for det! jeg satse på at det er sove tid... er det bare meg eller?

vist

over 15 år siden

vist

NBC som produserer sendinga, stoppet også ved midnatt, så det er ikke Viasat sin feil.

golfpunk

over 15 år siden

golfpunk

Det ser ut til å vare sant, men extremt irriterende for oss som er golf interessert. Jeg bør trekke tilbake dette uttalelse men jeg skal ikke. Jeg skal bare inkludere NBC samt. Kansje jeg skulle ta opp tennis, det vises på Viasat sport 24-7 og er inkludert i prisen til sports pakke ;¤ ....
Sikkert en diskusjon for en ant sted på forum.

hackz

over 15 år siden

hackz

Årets kommentar av Kracht " så setter vi over til kamera ".

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Ser ut som mitt bytte med Stewart Cink, inn for Padraig Harrington som misset kutten kostet meg 16p.
Stewart Cink med sin beste dag, dag 3 med -4. Før det var det to dager på par. Gjetter på at når jeg nå får han som tellende siste dag, leverer han til godt over par og gir ingen poeng.

Nå er jeg ferdig med å leke Fantasygolf og kommer sterkt tilbake neste uke.
Da setter jeg over til kamera!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Det hviler en forbannelse over de spillerne jeg velger. hmmmmm.... hvis jeg velger alle andre en Bjørnstad kan jo det gi resultater for vår mann :-)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Desverre kan du bare velge 8.

Greit om du ikke velger noen av de jeg setter opp, om du har rett.
Vil nødig trekkes lenger ned en jeg allerede er ;-)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

....da må du formidle laget ditt slik at "Sams Jinxed Chokers" ikke inkluderer dine karer....

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Kanskje vi skulle snu den der?
Om du legger ut de spillere du har tenkt å legge en forbannelse over så ser vi andre hvilke vi bør holde oss unna.

Faren er jo da tilstede at du bedriver et dobbeltspill og fucker det skikkelig til for oss alle.

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Etter 3.runden.

topcrop beholder ledelsen, mens Stian har klatret ekstremt og latt team Donk donke seg til jumboplassen. Tipper forøvrig Stricker skyter 78 og Anthony Kim 61 siden jeg endelig har klart å bytte de.....før fristen....

1 topcrop 134
2 SilverFox 108
3 Steinbånn 122
T4 Yips Duffers 114
T4 clan art 114
6 vist 110
7 Tottenham Hotspur GC 102
T8 Tromsø Golfers 96
T8 CMoose 96
T8 OleM 96
T11 Midters 94
T11 FOREPlay 94
13 Team Goofy 92
T14 Patriarkens Utvalgte 90
T14 Adam's winners 90
16 Golfpunk 88
T17 AirHolsen 86
T17 Kevins flopparooneys 86
T17 Sams Smiling Mooses 86
T17 Diablos 86
21 barcentrale 84
22 stigkir 82
T23 Stians Trunkslammers 80
T23 Stonheads Best Men 80
25 Lawinth 78
26 hackz 70
T27 St. Ables 66
T27 PegTee Inglorious Bastards 66
29 team donk 62

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Y.E.Yang åpner jo greit med Eagle-Birdie....

donk

over 15 år siden

donk

tror nok den jumboplassen blir min ja.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Bare jeg holder meg foran barcentrale er alt greit.

donk

over 15 år siden

donk

kun to man igjen. 4 som mc og sabatini som har trukket seg......

Stian

over 15 år siden

Stian

Jammen på tide at valgene mine tilslutt leverte.4.runden ser ut til å bli en god dag for Trunkslammerne mine, og ser for meg klatring på tabellen.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Sabbatini m.flere røk ut etter 3.runde,det var for mange som klarte cut etter 2.runde,og dermed ny cut etter lørdag. Tror også på litt klatring

Midters

over 15 år siden

Midters

Ser bra ut for min del også.
3 stk på -3 og en ferdig på -5. Beste runde hittil er -6.
Synd jeg ikke fikk byttet på laget i går etter cut. Misset 10 poeng der.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Dette er tragikomisk. Hadde Els og Mickelson i den ene slotten. De dagene jeg har valgt den ene har den andre spilt godt og vise versa....

(men de andre gutta er i dag på -6, -5 og -3....)

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Greit fornøyd med mine,stricker,romero,clark og evig-unge Couples. De leverte bra alle sammen

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

SilverFox spurtbeseiret topcrop mens clan art safet inn tied second.

Highest climber fra runde 1 er trolig Stian som var helt sist, men karret seg opp til 16.plass. Lawinth, tross forhånds eplekjekkhet klarte ikke engang å straffe superduoen St.Able og Patriarken denne gang....

Totalplassering i parentes.

1 SilverFox 186 (1)
T2 topcrop 181 (25)
T2 clan art 181 (27)
4 Yips Duffers 180 (9)
5 vist 172 (11)
T6 FOREPlay 164 (13)
T6 CMoose 164(T19)
8 Steinbånn 162 (5)
9 Diablos 158 (T21)
T10 Golfpunk 156 (3)
T10 OleM 156 (T21)
T12 Tottenham Hotspur GC 154 (2)
T12 Kevins flopparooneys 154 (10)
14 Midters 152 (15)
15 Sams Smiling Mooses 142 (14)
16 Stians Trunkslammers 136 (28)
17 droppen golf club 132 (7)
18 Tromsø Golfers 128 (26)
19 AirHolsen 124 (4)
20 Team Goofy 122 (T19)
21 barcentrale 120 (12)
22 Adam's winners 116 (6)
23 stigkir 114 (30)
T24 Patriarkens Utvalgte 112 (16)
T24 St. Ables 112 (T23)
26 Lawinth 110 (8)
27 Stonheads Best Men 98 (17)
28 hackz 88 (29)
29 team donk 80 (18)
30 PegTee Inglorious Bastards 78 (T23)

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Har funnet ut at det er et poeng å klare å skifte ut de som misser cutten, som et visst minstekrav i hvert fall...;-)
Sjansen for å få poeng er relativt liten med MC, samtidig så kreves det at man kan gå inn i løpet av noen timer, spesielt når de får problemer med spilleavviklingen etc... Ikke alltid man da er i nærheten av en PC.
Den lærer som lever....

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Jeg er ikke eplekjekk!
Jeg er mer av typen beskjeden og golfkjekk.
At St. Able Mondeo og de utvalgte slo meg denne gang ser jeg på som en tilfeldighet.

Neste uke er jeg tilbake, stivpyntet og med dobbel slipsknute så den ikke skal gå opp i løpet av turneringen. Planlegger byttene fra dag 1 til 2 allerede nå, og gjør antagelig de byttene allerede i morgen.

Bare for å være på den sikre siden...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her