Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Jukser Mickelson?

Selte

over 15 år siden

Selte

Ser på Golferen at Mickelson liker dårlig å bli beskyldt for juks (www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=459825).

Jeg er tilbøylig til å være enig med Mickelson: Det er ikke juks å unytte reglene.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Når man bruker køller fra før 1990 har det kun en hensikt, og det er å omgå reglene.
Å si at det er juks, er kanskje strengt, men det kan jo ikke være tvil om hva man vil oppnå? Hvorfor ikke være straight forward, og bruke de køllene som faktisk er ifra denne tidsepoken, og følge reglene slik de var ment!

Stian

over 15 år siden

Stian

Phil benytter seg av et smutthull i reglene, om McCarron ser på det som juks så får det så være.

Om det er i tråd med golfens ånd og at alle skal ha samme utgangspunkt osv er en annen sak, men juks ?.Nei.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Det er surrete av USGA og R&A å ikke stenge dette smutthullet.

Og jeg synes det er litt unfair av Mickelson å utnytte.

Veldig enig med 10g her.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Det er nok en omgåelse av reglene, og ikke i samsvar med intensjonen i regelendringen, men rettsforliket fra 1990 overstyrer vedtaket om endring av rillene, og da må den enkelte golfspiller ha anledning til å forholde seg til rettsforliket. PGA touren sier jo også at det er lov å bruke disse Ping-øllene. Det er derfor i mine øyne overhodet ikke tale om juks, og jeg skjønner godt Phil blir forbannet.

Truls

over 15 år siden

Truls

Det kan vel ikke være juks, sett ut i fra det prinsippet at faktisk alle spillerne har lov til å bruke den samme køllen.

Apropos

over 15 år siden

Apropos

Å beskylde noen for juks på pgatouren er ikke dagligdags. Når det i tillegg åpenbart ikke er juks, så kan det fort bli litt bråk.

Men det kan jo hende at avisa der borte på vestkysten har vært "unøyaktig", media er media også i USA.

hackz

over 15 år siden

hackz

http://sports.yahoo.com/golf/pga/news;_ylt=AkTFnfpTjRYqF3K0uSGcqmcogsUF?slug=br-lateralhazard013110&prov=yhoo&type=lgns

Fin oppsummering av helgens spill, og PM`s wedger.

Likte spesielt;

"But something changed from Friday to Saturday, and Mickelson went with the wounded-deer look when interviewed by Peter Kostis after the third round. He moaned that he had been ”publicly slandered,” that a line had been crossed and warned ominously: “I’ll have to let other people handle that.”

Who did he mean? The tour? His lawyers? Tony Soprano?"

Korv

over 15 år siden

Korv

De beste spillerne vet og benytte reglene TIL SIN FORDEL!!!!!!! Det er derfor vi burde kunne golfreglene, for aa kunne nettopp dette. GO MICKELSON!!!

PegTee

over 15 år siden

PegTee

McCarron må ha hatt ein dårlig dag. Så lenge ikkje Mickelson bryt reglar så juksar han pr. def. ikkje. Og det er 100% lov å bruke desse køllene også for resten av touren. End of discussion.

tilskuer

over 15 år siden

tilskuer

Jeg tror dette bare er et forsøk fra Phil M på å vise hvor inkonsekvente han synes reglene/PGA er. Det kom ingen voldsomme reaksjoner når J. Daley gjorde oppmerksom på at han brukte disse wegdene, men nå er det plutselig "juks". Men det må vel ha skjedd andre ting med utstyrutviklingen siden 1990 som gjør det mindre fordelaktig å bruke gamle wedger - eller ?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Go Mihl Pickelson. Det er ikke juks å følge reglene....

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Og nå har spillere som Mahan og Harrington skaffet seg wedger som dette,og McIlroy sier at grooves reglene er "tull",de burde heller gjøre banene vanskeligere. Stricker sier også at regelen ikke er bra,og at spillerne som bruker disse wedgene bare følger reglene.

McCarron får gjerne være prinsippfast,men snart er han "alene".

Iogmed at Ping vant den rettsaken så kan ikke USGA eller PGA lage egne regler for å hindre bruken...da spørs det heller om de bør gjøre slik som McIlroy sier,kutte ut regelen og "tøffe opp" banene med hardere greener og tøffere rough

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Blir morsomt den dagen resten av produsentene kommer etter nå, og saksøker fordi de ikke får lage utstyr som de vil.
Greit nok (?) at det ble en rettsak ut av det, men jeg skjønner ærlig talt ikke at PGA "tapte" der? (ble vel forlik..)
Kan de ikke bestemme hva slags utstyr som er tillatt, EGENTLIG??

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Jeg har aldri skjønt tullet med å lage andre riller eller som også noen nevner at proffene skal spille med en ball som går kortere.

Folk vil ha show. Show i golf er for meg griselange driver og baller som spilles inn forbi flagget og spinner tilbake, ja alt som er spektakulært.

Hvorfor skal USGA og erke-konservative R&A legge begrensninger og gjøre sporten mer kjedelig.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg er helt enig med Scrambler. Gjør det egentlig noe om toppspillerne "grisebanker" golfbanene? Det er jo forskjellen mellom dem og oss som gjør at vi er interessert i å se på dem.

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Åsaken til rillegreiene er vel først og fremt å gjøre det vanskeligere å slå fra røffen, altså belønne de som er i fairway.

Helt ok i mine øyne.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Fairway er oppskrytt!

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Hva vet du om det? ;)

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Jeg synes det er flott med et kortklipt område man kan krysse...

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Hvis alle blir veldig opptatt av å treffe fairway så må de safe mer, dermed kortere driver og kjedeligere golf.
Jeg tror de beste vinner uansett riller slik eller slik.

Har samme mening som GB ang det å grisebanke baner.
Feks. Hvorfor skal de på død og liv lage par 3 på 230 m? Det er mer morro å se gode spillere pepre flagget på et 140 m par 3. Å se en toppspiller slå 5 wood og bomme med 30 m på par 3 er ikke underholdning.
Samme med par 5 som gjøres om til par 4. Greitt at banene skal skille spillerne , men det skal være underholdning også

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hmm, da tror jeg vi er helt i starten på en ny folkesportbevegelse. Paroleforslag så langt er:

JA TIL GRISEBANKING! NEI TIL RUNDE RILLER!

Pluss denne, som jeg er litt mer usikker på:

SE I ROUGHEN, DER LIGGER TØFFEN!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Hmmm.....proffene grisebanker banene. Banene grisebanker amatørene. Amatørene grisebanker meg. Kan jeg få grisebanke proffene?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Du, Sam, får av og til en mulighet til å grisebanke meg på golfbanen. Men du benytter liksom aldri sjansen...

Jeg tror du bare er stor i kjeften :-)

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Mickelson stiller ikke med den wedgen denne uka,men han forventer at de gjør noe med reglene,hvis ikke tar han den fram igjen...wedgen:)

hackz

over 15 år siden

hackz

Angel Cabrera har brukt de mye omstridte Ping Wedgene siden de kom ut.
Lurer på om McCarron kjefter på han?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Phil ser ut som en sur gammel onkel. Det er bare rettferdig at han får mer kjeft enn de andre for samme forseelse.
;-)

Stian

over 15 år siden

Stian

Mcarron ? Som bruker bellyputter som mange spillere og kommentatorer ser på som en veldig mild form for juks..Snakk om lemping av stein i glasshus

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her