Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Edinburgh

Flise

over 15 år siden

Flise

Er det noen som har spilt i Edinburgh, som har noen baner å anbefale? Vi er 4 damer som drar til Skottland i midten av april... Har sett litt på nettet, og funnet ut at på Musselburgh Old Links, så kan man så spille med autentiske hickory køller. Noen her som har prøvd dette?

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Her står jeg og funderer på verdens underfundighet.

http://www.flickr.com/photos/jannor/1459584148/

Utifra banenotatene mine kommer det vel frem hva jeg mener om å spille Musselburgh Old med hickory:)

Ellers, skal vi se, i Musselburgh har dere da i tillegg til Old, Musselburgh og Royal Musselburgh, ærverdige baner med masse historie, kan ikke bli gærnt.

Litt østover finnes det lassevis med fabelaktige linksbaner, Gullane, Longniddry, Killspindle, North Berwick, Muirfield osv. kan ikke bli gærnt det heller.

I Edinburgh er det massevis av fine parkbaner, Bruntsfield Links (som altså ikke er en links bane), Royal Burgess, Dalmahoy, Mortonhall.

Burde være nok å velge mellom:)

Hmm, jeg har lyst på en ny tur, og selv med så mange baner å velge mellom må nok North Berwick spilles igjen

Flise

over 15 år siden

Flise

Takk for svar, Yorkie. Så litt på bildene dine.. ser ut som du har spilt noen baner, ja... en liten ting, bare... Stiklestad ligger ikke i Steinkjer - men i Verdal!!

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

På oppfordring, nå står det Verdal:)
Uansett, så er jo Stiklestad sabla fin da, var en flott opplevelse å få spille den. Eneste jeg kan pirke på var vel hull 13, flott hull for all del, men 220 meter par 3 er kanskje noe drøyt på en bane som beregnet på klubb-spillere.

Så var det hickory klubbene da, husker mitt første slag, synes jeg svingte bra, men når klubba traff ballen sa det "klonk" så jeg tenkte "ouch", men kom opp, og så at ballen fløy fint i retning hullet, og ble litt sånn, hva hvor hæ??!??! Etter noen hull konkluderte jeg med at klubbene så "klonk" og så skrangla det litt i jekslene uansett om jeg traff ballen bra eller dårlig. Men gøy var det, og opplevelsen setter også litt perspektiv på hvor mye vi får "gratis" med moderne utstyr

Flise

over 15 år siden

Flise

Er enig ang. hull 13.. i tillegg til oppoverbakke, så er det stort sett motvind der..

Så du anbefaler hickory klubbene da... tok du sånn kurs også,eller? forstod det sånn at de hadde kurs - eller proitime - med de køllene..siden det er så mye vanskeligere å slå med..

Har du spilt duddingston og prestonfield?

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Har ikke spilt Duddingston eller Prestonfield. Har sett Duddinston på diverse rankinglister, så det er nok en rimelig god bane.

Vi fikk ett lynkurs:) Vi fikk beskjed, "Dont try to hit the ball, shorten the swing and swing smoothly, and you be alright" Så da var det jo greit:) De gangene jeg klarte det fløy ballen riktig fint avgårde, omtrent som med en moderne klubber (bortsett fra "klonk'et" og skranglinga i jekslene), og de gangene svingen var litt off, ble resultatet mye verre enn med moderne klubber

Edina

over 15 år siden

Edina

Braid Hills - nydelig utsikt over hele byen, morsom, public course med dertil hyggelig pris - mer enn nok av utfordringer i form av gorse (vet du ikke hva de er nå veit du det helt skkert når du går derfra) og vind som gjør "vanglige" par 4 hull til mostre og lange par 5 hull til overkommelige...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her