Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ny norsk proff

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=459647

Kan bli interessant å se hva han får til. Han er modnere i hodet enn 18 åringene, har vel ikke vært i NGFs grupper, har klimafordeler og påstås å tåle press. Lykke til - hadde vært litt artig om han fikk til noe.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Det hadde vært moro hvis han klarte å kvalifisere seg til en profesjonell tour, enten i Asia eller andre steder.

Det er bare å ønske han lykke til med satsingen!

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

sånn apropos, noen som vet hva han som var med på Q-School i fjor etter å ha spillt på mini tourer i USA driver med nå, Morten Orland tror jeg han het? Var jo noen notiser på golf.no etc. men har ikke fått med meg noe etter Q-School.

kurt jonny III

over 15 år siden

kurt jonny III

orvis spiller på gataway touren i usa.

Selte

over 15 år siden

Selte

Orveland har vært mye plaget av skader, mener jeg å ha hørt. Men han er visst i full fart framover igjen.

Kul fyr som det hadde vært artig om fikk suksess ...

Tangerudbakken

over 15 år siden

Tangerudbakken

Virker rimelig urealistisk og planløst over mye av det Engevik sier:

"Jeg kommer nok til å spille noen turneringer i Thailand, men den store styrkeprøven kommer først til høsten. Jeg kommer da til å forsøke å kvalifisere meg til en profesjonell tour. Om det blir i Asia, USA eller Europa er ennå ikke avgjort, men jeg ser frem til å måle krefter mot de beste, sier Engevik"

Hvordan skal du få måle krefter mot de beste når du ikke engang vet hvor du skal spille? De beste er vel på PGA-touren....

"Vi er stolt over at stortalentet vil prøve seg på blant annet Nationwide-touren, uttaler daglig leder Erik Just-Olsen i Bjørnefjorden golfklubb til Golferen.no."

Er det bare å stille opp på Nationwide? Hvorfor er det ikke flere nordmenn som gjør det da?

"Golfforbundet stiller opp med sitt støtteapparat for å analysere og gi råd til treningsopplegget. "
Når de andre proffspillerne ikke får noe særlig fra forbundet. Hvorfor skal Engevik få noe da?

"Det er også et håp om at Øystein Engevik kan få trene med et par av de beste tourspillerne fra Thailand. "

Jeg håper at jeg vinner i Lotto i helgen.

"Øystein er kjent for å spille bedre jo større presset er. "

Hvordan kan man si noe slikt? Engevik har 2. plass fra NM i 2009. Et NM som gikk på nesten-hjemmebane med bingoforhold. Utenom det har han spilt litt lokale turneringer. Pluss noen Norges Cup-turneringer der han ikke hevdet seg noe særlig.

At han da skal klare noe tourkort er for meg totalt usannsynlig.
Men lykke til.

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Bra ikke alle har samme innstilling som deg tb, det hadde ikke vært mange som hadde tørt å strekke seg etter noe da.

Og hva golferen skriver at en dl på BF sier spiller vel mindre rolle, her er det et par større feilkilder.

Bra noen tør!

Lol!

over 15 år siden

Lol!

Her skal man ikke en gang få lov til å ha NOEN drømmer og håp om å prøve seg som proff! Bra Norge,vi er alltid så ufattelig positive! Husk, man skal ikke tro at man er bedre enn andre....

Blir nesten kvalm av folks kommentarer!

Lykke til Øystein!

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Nå var det vel bare én her som ikke var så positiv da, og man må jo få lov til å stille de spørsmålene han gjør, uten at noen blir kvalme av det?
Så fint at han tør. Og jeg ønsker ham lykke til, men å tro at han kvaler til pga-tour, først året ihvertfall, er i overkant optimistisk. Men fy så morsomt det hadde vært.

nnn

over 15 år siden

nnn

la gutte prøve. Det er eneste han kan gjøre det på.
Dumt å kritisere noe man ikke vet nok om

respekt

over 15 år siden

respekt

Øystein er nok et av de største talentene vi har hatt. Han viste igjen under NM med solide jevne runder at han kan ting få andre norske kan. Øystein er en av dem som er blitt oversett ettersom han ikke bor innenfor trikkesløyfen ved Oslofjorden.
Og til tufsenbakken;
Det var ikke bingoforhold på Meland. Det var drita dårlige forhold hele tiden og kun de beste besto testen.
Det er selvsagt en lang vei fram for Øystein, men tøft å prøve. Lykke til.

Tangerudbakken

over 15 år siden

Tangerudbakken

Hihi. Et av de største talentene vi har hatt.'
Kan noen fortelle meg hvorfor Engevik ALDRI har vunnet noe som helst?

Det finnes tydeligvis endel vestlendinger som tror at egne spillere er så enormt gode og at de ikke er med på landslaget fordi de bor feil sted.
Dette stemmer nok ikke med Engevik.

Jeg ønsker Engevik lykke til, men det får være grenser for hva som kan skrives bare fordi han skal bli "proff".

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Til gjengjeld har superjuniorene Thorp, Kollevold, Friestad og Kristiansen vunnet masse og se hvilken suksess de har nå.

Jeg tror poenget til de som sier hyggelige ting ovenfor er at det er tøft av Engevik å gjøre et forsøk før han blir for gammel og at han kanskje har talent godt nok. Om han virkelig har talent godt nok til at et forsøk var verdt det vet vi om et par år.

Tangerudbakken

over 15 år siden

Tangerudbakken

Jeg tenker nok først og fremst på hva Bjørnefjorden skriver.

Selte

over 15 år siden

Selte

Klart at Bjørnefjorden gk er stolt av Engevik ... skulle bare mangle! Så fortsett med å backe ham opp, osinger!

For Engevik dreier det seg om å forsøke, om å gi seg selv en sjanse. Da kan han i det minste se tilbake på det om ti år i stedet for å gå og lure på hvor god han kunne blitt.

Bjørnefjordenmedlem

over 15 år siden

Bjørnefjordenmedlem

DL på Bjørnefjorden uttaler seg ofte "friskt" - det er nok ikke sikkert at Øystein er enig i alt som er sagt i meldingen.

Såvidt jeg forstår ønsker han å se hvor god han kan bli, og det passer godt å prøve nå - ellers blir det aldri. Hvor god kan han bli? Aner ikke. Hvor mange her inne har vært gode i noe, men aldri prøvd/tørt å nå sitt toppnivå?

Vi er stolte over han, ikke minst for den måten han er et forbilde for de yngre på, og også oss eldre. Alltid inkluderende og inspirerende å spille med.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Verden er full av mennesker som ikke ga talentet sitt en sjanse og gikk for det safe (jeg legger til grunn at Engevik anses for å ha et visst talent siden han ble nr. 2 i NM). De som ikke gjør det Engevik gjør nå angrer ofte. Engevik har sikkert tenkt at det er nå eller aldri hvis han skal slippe å angre.

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Helt enig med SS. Tipper Engevik vet at dette er et forsøk på noe som har en veldig høy sannsynlighet til ikke å lykkes. Samtidig så føler han sikkert at det er bedre å prøve og få det bekreftet, enn å lure på hva som kunne ha vært. All respekt til folk som prøver, lykke til også!

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Har hatt gleden av å spille med Øystein flere ganger, både i turneringer og selskapsrunder og det er ikke mange som er hyggeligere å spille med. Ønsker Øystein lykke til og man lever kun en gang har jeg blitt fortalt........

Hva mener du

over 15 år siden

Hva mener du

med klimafordeler?

At han er vant til å spille i øs pøs regnvær, siden han er fra bæææææærgen??

Hvis USA er det store målet, hadde jeg ikke akkurat vært så bekymret for at jeg er dårlig i regn, når det blir utsettelse i spillet hvis det bare skulle dryppe litt..

Oggi

over 15 år siden

Oggi

Mange uttaler seg om Engevik her. Bortsett fra Øystein Engevik. Hva som er hans mål og realistiske forventinger kan bare han uttale seg om. Men, av alle som ytrer seg er det én som har spilt sammen med ham og som gir ham de beste skussmål som en hyggelig spillepartner. Et klubbmedlem som fremholder ham som et forbilde i klubben og en DL i samme klubb som selvfølgelig er sprekkeferdig av stolthet over at et medlem våger å følge drømmen.
Resten blir mye synsing og tullprat. Selvfølgelig skal vi roppe hurra og ønske ham lykke til - slik SS, Fooore, Pepper og andre gjør.
Vi trenger flere som ØE.

Om det er noe som (forhåpentligvis) bekymrer ØE lite i disse dager, så er det at noen få norske golfnisser om noen år kan godte seg og si "hva sa jeg".

hackz

over 15 år siden

hackz

Hadde vært kjempe gøy om han fikk det til.

Selv om det sef. hadde vært morsomst om han kom seg inn på PGAtour eller Europa touren, så skulle jeg likt å se han spille på Asia touren eller kanskje Sunshine tour. Tråkket opp nye stier for proffene her på berget.

Truls

over 15 år siden

Truls

Jeg har også spilt med han og har ikke noe spesiellt negativt å si. Men Engevik eller ikke; det er et kjempelite nåløye man skal komme igjennom for å nå dit man drømmer om. Spesiellt for nordmenn som kun kan spille skikkelig golf 5 måneder i året. Det det står respekt av er at noen prøver seg. Nordmenn flest har umiddelbart de høyeste forventninger og jeg tror at nordmenns innstillinng til de som forsøker seg er basert på alle de som har feilet tidligere. Sjansen for å lykkes er mikroskopiske, men alle har lov til å prøve.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her