Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvor mange bor det i Sverige?

Goofy

over 21 år siden

Goofy

Jeg synes det er viktig at om man satser på golf, så bør man paralellt satse på utdanning. Hvor dyktig f.eks. Suzann er på fakta om vårt naboland Sverige kan man jo spørre seg om? Se klipp fra intervju fra lpga på lørdag.

PS! Dette er med glimt i øyet :)

SP: I say that Norway is 10 years behind Sweden when it comes to developing the program (golf). We have five million people and in Sweden it's at least double or triple. Golf is the biggest growing sport in Norway and I think you have to give it time.

Sol

over 21 år siden

Sol

Dette må jeg jo jeg si er lite konstruktiv kritikk. Du viser jo med din kommentar, Goofy at du kan jo ikke vite det selv heller. Da hadde du selvfølgelig sagt at det var x antall både i Sverige og x personer i Norge. Jeg må skrive x fordi jeg nettop var inne og "surfet " på SSB sine sider for å finne det ut og fant alle mulige andre tall men ikke hvor mange som bor i Norge, prøv da med Sverige!. Poenget til Suzann skjønte vi jo - vi er 10 år etter sverige og har ca halvparten så mange innbyggere - så om 10 år har vi halvparten så mange tourspillere ute i verden som Sverige har i dag.

Goofy - regn det ut for meg vil du - gjerne ved hjelp av x :)

lobo

over 21 år siden

lobo

Det bor ~8.9 mill. i Sverige det er ca dobbelt så mange som i norge. At Suzann sier at befolkningen er minst dobbel eller trippel er vel ikke akkurat et sjokk. Goofy det er viktigere ting i verden enn hvor mange som bor i sverige.

sol

over 21 år siden

sol

Takk for det lobo - de har tydligvis ikke tatt alle koblingen når de rotet rundt der oppe i panna di :).
Synes forresten at SP gjør en god figur for landet og sporten - --

Goofy

over 21 år siden

Goofy

I følge min begrensede kunnskap så har vi omtalt Norge som et land med ca. 4 mill. innbyggere. Her sier Suzann 5 og antyder at hun tror at det bor opptil 15 millioner i Sverige.

Som jeg også skrev; Dette er med et glimt i øyet!

Sol

over 21 år siden

Sol

Goooooofy da. Det spiller ingen rolle. Alle de hun henvender seg til i USA tror Norway er en forstad til København i Sverige. Dette er jo også med ett ørlite glimt for all del i øyet.

lobo

over 21 år siden

lobo

Men vi har ikke bare 4 mill. innbyggere i norge, vi har vel rundet 4.6 har vi ikke? og da er det nærmere 9 som er veldig nært 8.9. Og når Suzann vanligvis forholder seg til uttrykk med dobbel, trippel (bogey) blir det vel ganske enkelt å flytte dette over til dagligtalen :) Jeg måtte selvfølgelig dobbeltsjekke det jeg sier, gadd ikke trippelsjekke, men 01. juli 2004 var vi 4 589 600 nisser på berget. Alt dette er selvfølgelig med glimt i begge øyene og hendene på ryggen :)

Jonny

over 21 år siden

Jonny

Sverige har ca 8 ganger så mange golfspillere som norge. Basen å ta fra er derfor svært mye større og sannsynligheten for å få frem tourspillere 8 ganger så stor pluss at de har drevet idretten golf mer profft enn norge i 30 år pluss at de har store forbilder både på nasjonalt og klubbnivå.........pluss pluss.....

når det er sagt burde vi ha hatt en 2-3 tourspillere på herresiden som lykkes ok.....

SJ

over 21 år siden

SJ

Det som er interessant i denne sammenhengen, er faktisk verken antall innbyggere eller antall golfspiller pr. i dag, men antallet potensielle golfspillere. Dvs. antall innbyggere som bor i et område hvor det er mulig å spille golf, midlet over antallet mulige golfmåneder pr. år. Da står man igjen med en relevant nøkkelfaktor som beskriver den effektive "golf-forskjellen" mellom Norge og Sverige.

Og så må man selvfølgelig tenke på kulturforskjellen mellom de to landene også. Sverige har vært en golfnasjon å regne med i mange år, og har blitt det ved å trakke opp en lang og brokete løype. For at man skal kunne si at Norge skal ha for eksempel en fjerdedel så mange tour-spillere som Sverige, må man være på likt nivå utviklingsmessig. Og det er man ikke. Men etter en del år (det nevnes 10 over), kan man etter hvert (forhåpentligvis) se at disse kulturforskjellene er mer utjevnet.

Info

over 21 år siden

Info

Har akkurat passert 9 miljoner nå her i Sverige, hvis noen lurer, det skjedde i August...

lobo

over 21 år siden

lobo

hukommelsen er ikke det den engang var :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her