Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

DAY 1 - Farmers Insurance Open

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Starter morgendagens tråd allerede i dag med å mimre litt i starten.

Buick Invitational siste helgen i januar 2006. Henrik åpnet med 68 på north course,for så å gå på 72 på south course neste dag.
Lørdag gikk han på 70,mens finaledagen hvor han ledet etter 9 hull endte han på 71 slag og fikk en glimrende 10.plass
Husker godt da han gikk opp i ledelsen,det kom et bilde av Henrik på skjermen med teksten "Who is Henrik Bjornstad?". Amerikanerne var nok like sjokkert som oss nordmenn. Veldig synd at det ikke holdt helt inn den gangen,men en 10.plass var også en glimrende prestasjon.

Han fikk 117.300$ for den plasseringen,pluss at han fikk automatisk plass i turneringa uka etter(FBR open)
Turneringen har fått ny sponsor og nytt navn siden den gang,den heter nå Farmers Insurance Open. Men Torrey Pines er fortsatte den samme,
de to banene hvor sør-banen er ranket som den vanskeligste av de.Den er 7569 yards kontra nord-banen som bare er 6874 yards.
Sør-banen er som sagt den vanskeligste av de,og den er lang,trang og små greener.
Det vil ikke bli birdie-fest som forrige uke,på sør-banen vil par være en bra score.På nord-banen er det mulig å gå en god del under par.
Banerekorden på nord-banen er 61,fra 1990 av Mark Brooks,og tangert av Snedeker i 2007.
Mens Tiger har banerekorden på sør-banen med en fantastisk 62 runde i 1999. Banen har blitt renovert og ombygget etter det,i 2001-2002.

Torsdag er Henrik tilbake på kjent mark,han slår ut kl.1930 norsk tid på tee 1 på sør-banen,sammen med Craig Bowden og Brendon de Jonge.

Denne uka er det flere kjente spillere som sesongdebuterer,som Mickelson og J.B.Holmes,spesielt Mickelson får nok en varm
velkomst og mye oppmerksomhet.Fargeklatten John Daly er også med.I fjor var det Nick Whatney som vant på -11,mens cut`n gikk på +3 etter 2 runder.

Iflg Henrik`s kommentarer på Twitter så spiller han med ny driver denne uka,TM supertri. Blir spennende å se om det slår positivt ut.

Håper Henrik tar med seg den gode følelsen fra siste 9 på mandag hvor han herjet med banen. Han viste til tider meget godt spill,
hadde mange fairwaytreff og greentreff. Litt vassere på og rundt greenen,samt unngå de store "tabbene",som dobbelbogey og trippelbogey,så kan han hevde seg høyt oppe.

Tv-sendinga begynner kl.21 på Viasat golf. Når det gjelder Shot tracker så vet jeg ikke om de dekker begge banene,men tipper de dekker sør-banen som Henrik spiller torsdag,siden det er banen for finalerunden.

Når det gjelder været så skal det regne litt i dag,mens tors-sønd skal det være lettskya pent vær og litt varmere enn forrige helg.

Her er det bare å benke seg med shot tracker,scangolf-forum,god drikke og godt humør.
For å si somGB: "aaaaaaaaaaooooooooooooooooooooommmmmmm":-)

PS! som den høflige debattant jeg er, så sjekket jeg med Barcentrale om han hadde tenkt å starte "ballet" denne uka først.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Glimrende trådstart Kevin! Og jeg gleder meg til å følge Henrik på denne turneringen!

Wahtever

over 15 år siden

Wahtever

Jadda! <3

respekt

over 15 år siden

respekt

Jeg kan ikke belegge dette statistisk, men jeg har en bestemt følelse av at Henrik spiller relativt sett bedre i forhold til feltet dess vanskeligere banen er. Er derfor megaoptimistisk foran spillet selv om feltet er adskillig sterkere enn det har vært så langt. Henrik er jo i kanonform. Ikke minst psykisk.
Noen andre som har synspunkter?

vist

over 15 år siden

vist

Veldig bra innledning Kevin, her er det bare å glede seg.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Enig med vist. Veldig informativt, mimreskapende og til og med høflig! Det er en bragd :-)

Er også spent på denne turneringen, har fortsatt godfølelse og god tro på cutten i første omgang. Med Henrik i god form kan han spise kirsebær med de store også.

Tenner nok et talgelys og tar noen mantra med jevne mellomrom :-)

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Ernie Els skriver blog for golf digest og har denne uka skrevet om Torrey pines. Han kaller banen(sør) et monster etter at den ble bygd om i 2001. Mye pga lengden,men han påpeker at på denne tiden av året så er banen litt "softer",kontra når de spillte US Open på sommeren 08.
Har alltid hørt at Henrik scorer og spiller bra på vanskeligere baner,så da burde han like seg her.

Synes det kan være verdt å nevne stats`ene sålangt etter 2 turneringer,liten tvil om at han har mye å hente på par 3 hullene.
Par 3 Performance +10 161st Par 3 Avg. - 3.26
Par 4 Performance -13 5th Par 4 Avg. - 3.86
Par 5 Performance -11 71st Par 5 Avg. - 4.63

vist

over 15 år siden

vist

Uten at man skal henge seg opp i for mye statestikk, er det som Kevin sier liten tvil om hvor det er store rom for forbedringer.

I tillegg til Par 3 Performance, så sliter han på mange av innspillene.
F.eks. på "Approaches from 100-125 yards" ligger han i snitt 10 meter unna flagget, det blir det ikke mange fugler av.

Henke

over 15 år siden

Henke

Hvilken modell er 4'er- og 3'er-jernet til Henrik?
http://img115.yfrog.com/i/mnbw.jpg/

sven tumba

over 15 år siden

sven tumba

Ser ut som R9 Tp?

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Mickelson gjør som John Daly og Dean Wilson,spiller med en gammel Ping-Eye 2 wedge med square grooves som fortsatt er lovlig. Han har bøyd til en 60 grader wedge til å bli 64 grader.

I underkant av 6 timer til henrik slår ut...looking forward to it:)

hackz

over 15 år siden

hackz

Nye R9 trio Drivern - Høyere launch og mere spinn- er det noe å trakte etter for en pro da?

Furu

over 15 år siden

Furu

R9 Supetri er egentlig bare en svart R9 460 med MWT. Er litt overrasket over at proffene går for denne driveren. Garcia tok den i bruk i Abu Dhabi.

Stian

over 15 år siden

Stian

Hvorfor det ? Proffene vil vel bruke en driver som gir de all den hjelpen de kan få ? Om MWT også gir proffene mulighet til å tweake på ballbanen til den er så optimal som mulig så skjønner jeg veldig godt at de går for den.

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Sør-banen er lang, og spesielt fordi noen av de lengste hullene går ut mot stillehavet.

Banen er ganske digital: Fairwayene er smale men relativt udramatisk utformet og de er omkranset av store trær med dyp seig rough hvor du finner ballen men skal kjempe for å få ballkontakt til at innspill blir sittende på relativt små og hjerteformede greener med bunkring kloss oppi. Skulle du havne utenfor der igjen, så er det stort sett bare å spille ny ball. Der er det tørre kaktus-planter, evt 40 meter ned og verdens største sidevannshinder, hvor du må til Japan for å kunne droppe i flagglinja :)

Allerede på hull 1 begynner det med langt par fire (410 m) i retning stillehavet, er det vind er det tøft selv for disse gutta.

Hull 2 er grei birdie sjanse med lite farer, men litt tricky green-område.

Hull 3 er et par 3 hvor du sliter hvis du er lang, kort eller venstre. Dette er elevert og her tar vinden godt, misse høyre er slaget her.

Hull 4 er spektakulert og langt par 4 (430 m) hvor fairway skråner venstre, samtidig som hele venstre kanten er rett ned helt til stranda. Misser du greenen langt eller venstre her så er det bare å slå en ny.

Hull 5 er smålangt men greit tilbake igjen.

Hull 6 er et medium par 5 hvor du kan kutte i dogleggen, men går du kort er du lost.

Hull 7 er et langt par 4 hvor du må være presis og lang på driven for å få fri sikt til greenen.

Hull 8 er et optisk tricky par 3 med store trær i bakkant og på siden, men ellers lite bekymring.

Hull 9 er raka vegen par 5 med en elevert green hvor man enten er lang nok eller så er man det veldig ikke

Hull 10 (her begynte det å klabbe for HB sist) skal man lande i doglegen litt til venstre (med spoon eller jern), også har man kort jern inn. Liten green.

Hull 11. Langt par 3 (også i retning stillehavet) med en mottagelig men tricky green å putte på hvis du er langt unna flagget. Her snakker vi maaaange meter linje hvis man er på feil del.

Hull 12 er et par 4 på 450 meter hvor man spiller rett mot havet. Selv på en vindstille dag kan man bli lurt av gufsen som kommer opp fra stranda og opp mot greenen, så her er køllevalg på innspillet viktig, heller kort enn lang, men fort å bli kort her altså. Horisont-green i ordets rette forstand, her ser du bare kaka, flagget og himmel. Bak er Stillehavet.

Hull 13 (par 5) ble forlenget til US Open og har en veldig lite mottagelig green for de som prøver å nå på to. Greenen er uhyre kort i lengde retning bak bunkerne, den er beskyttet av 5 bunkre foran, samt en veldig bratt bakke på type 60 meter hvor Phil Mickelson så ut som en amatør stakkar. (Backspin på greenen og hele veien ned). Står du i bunnen av denne bakken med en wedge, så ser du knapt flagget.

Hull 14 er det pinneplassering som betyr noe. Men senter-green er en god ide.

Hull 15 er nok et langt par fire (430m) hvor det er viktig å være i banen på utslaget, misser du venstre har du lang rough og en masse trær som gjør det umulig å nå greenen.

Hull 16 Nok et langt par 3 i retning stillehavet. Relativt stor green

Hull 17. Her må man tørre å gå nært nok på det store treet til venstre i dogleggen. Litt for mye og så er det lost ball. Elevert green.

Hull 18. Mann eller mus, 2 eller 3. Bunkere som plukker opp drivene som er ørlite for skjeve. Men bunkerene er ikke så dype at det utelukker å gå for greenen på to, DET hadde kanskje reddet mange om de faktisk var. Vannhinderet er ikke så stort som det ser ut til, men stort nok til å plukke opp alt som ikke er langt nok. Misser du kort høyre av greenen er det fare for å plumpe uti likevel. Et utrolig morsomt og klassisk avslutningshull!

Ellers er det bare å ikke la seg skremme av jagerflyene som brøler over hvert 5. minutt på vei til en eller annen krig, men heller roe seg ned med paragliderene som henger over klippeveggen. Mister man headcoveret så er det også tusener av tamme jordekorn å ta av så det er ikke no stress :)

Dette blir gøy!

(Nord-banen kan jeg ikke noe om)

Furu

over 15 år siden

Furu

Fordi de siden R9 kom ut har foretrukket den framfor R9 460. På golfwrx forteller folk om at de i butikker ikke får anbefalt R9 Supertri fordi den er kortere og har mer spinn.

Vil du Stian si at det er vanlig at tourspillere bruker 460 hode på driver?

Hvis de foretrekker å tweake til en kortere ballbane så skjønner jeg ikke helt det.

Det sporet av fra tråden. Beklager.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Resurrected: Utrolig bra baneinfo. Har du spilt der?

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Spilt og spilt... det ble vel 83 slag fra klubb-tee.

(Men jeg gikk for`n på både 13 og 18 da, og det er jo tross alt det som betyr noe er det ikke? ;)

Stian

over 15 år siden

Stian

Regner bare med at pro`ene vet hva de driver med, og gjør svært lite på måfå for lekens skyld.

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

For dem som ikke har giddet å installere GE - og benytter det som supplerende banekart til ST og vanlige baneguider, gir dette nettstedet gode oversiktbilder over mange golfbaner (bildene er fra GE):
http://www.golfworldmap.com/usa/california/torreypines/index.html

God lokalkunnskap fra Torrey Pines, Resurrected! Har sjøl vært innom banen og proshopen, men dessverre uten mulighet til å spille...

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Kanonbra Resurrected. (...og 83 fra klubbtee er vel strengt tatt ikke sinnsykt dårlig...)

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

St. Able Ford:

Morsom bane å spille fordi man ofte kan spille den på dataspill og simulator og kjenne seg igjen. Ikke av topp-banene i USA, men med masse atmosfære like fullt.

De ansatte (starter og proshop) var ikke av det gjestmilde slaget. Starteren gjorde seg vrang overfor en japaner som var redd han var sent ute til hull 1 og som spurte: "where is the first hole?" Starteren var sur og "skjønte ikke" hva han mente, men pekte etter gjentatte spørsmål fra japaneren til slutt i retning av greenen på hull 1, før han sa: "there is the first HOLE, but if you mean the first TEE, you are standing on it". Med glimt i øyet hadde det passert som festlig, men han var bare muggen og nedlatende.

Sam:
Neida, det er det ikke, men man må jo være blasert og late som at man er bedre enn det man er. Er det ikke stort sett det det handler om dette her da?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Nei. Jeg er like dårlig på nærspill her som jeg er på banen ;-)

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Tung start for Michael Sim, - som jeg har på laget mitt...
;-(

Kevin

over 15 år siden

Kevin

wow,cool "baneguide" resurrected:)

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ble ikke fairway treff nei,håper på gir

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Daly starter med bogey ser jeg

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

194 yards fra venstre røff for vår mann i San Diego

tertit

over 15 år siden

tertit

Ser ut som en bogie på første hull.

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Ble en bogey ja

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Bogey ja. 1.putten på 2,5 meter gikk 3 meter forbi

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

ajaja... Ikke den starten vi håpet på... både 2. og 3 slaget fra røffen...

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Misset en 3 meter for par

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Traff ihvertfall fairway på andre da

donk

over 15 år siden

donk

nå vil vi ha en ok birdi mulighet

Kevin

over 15 år siden

Kevin

shot tracker is on the loose:)

donk

over 15 år siden

donk

bra drive. lol

Bamse

over 15 år siden

Bamse

kjedelig med ST som ikke flyter!

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Er nok 2. slaget som ligger 10 meter unna, for svakt innspill...

pasek

over 15 år siden

pasek

Jeg kan melde om strålende vær og skyfri himmel fra Torrey Pines idag med lite vind , som vanligvis tiltar i styrke utover dagen. Jeg var på banen under pro-am igår og opplevde John Daleys 2ndre slag til greenen på 18nde. Putten for eagle strøk forbi hullet, men en sikker birdie ble det. Fairwayene var utrolig smale, men roughen så ikke altfor ille ut. Vanligvis er banen ganske rufsete, så det var fint å se at den kan være så strøken under turneringer. Jeg ble ganske skuffet hvor dårlig tilrettelagt arrangmentet var publikum med få servingsteder og sitteplasser. De få tribuner som var for sponsorer etc. og det var umulig å få øye på HB. Jeg skrur heller på 50 tommeren om en halv time med et lager av ditto føde og et par lokale golf idioter som selskap.
HEIA HB!

wahtever

over 15 år siden

wahtever

Jeg er midt i flytting og pappesker og Telenor tok internett en dag for tidlig OG play by play funker ikke på iPhone i dag :(

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Den funker ikke så veldig godt på pcen heller. Hvis det ikke stemmer at Henrik har drivet litt over 350 meter til greenkanten da...

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Verre er det at de synes å ha slått seg til ro....

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Nja, de har trukket seg tilbake til et litt mer beskjedent leie nå da :-)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Oj. Par og allerede på greenen på 3'ern

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

...ja ... seks meter fra flagget på det tredje hølet... Passa bra med en stjerneputt nå

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Ble par og har allerede slått seg til 18ft fra pinnen på hull 3

tertit

over 15 år siden

tertit

Dagens første

tertit

over 15 år siden

tertit

Har drømt

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Ble nok par ja...

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Er vel på tide å tenne talgelyset igjen. Internett er nede i dag, og må bytte med pjokken på den eneste mobilbrikken vi har :-)

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

HAHA, sjekk pinneplasseringa på hull 4. LYKKE TIL! Par er bonus her i dag.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

jøss,skulle tro det var finalerunden,med en sånn plassering:)

tertit

over 15 år siden

tertit

Snittscore på hull 4 er 4.576

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Flagget står så på kanten at hvis caddyen ikke passer seg når han tar flagget, så ramler han ned på stranda. ;)

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Senter green som gjelder nå

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

South Course vs North Course..
Seks av de 28 som til nå ligger på -2 eller bedre, spiller på sør-banen.

Olga

over 15 år siden

Olga

Han får et jern med nok loft på det innspilelt der, burde på hull 4 bir bra nå.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Hmpf....her kommer man hjem og det er oransje farge på Henkin-Penkis scorekort. Det var som pokkeriainen.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

hva er stillingen? kom akkurat inn! Spillern bra???

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Ut i røffen, på venstre side... Den nye draivern, eller...?

Olga

over 15 år siden

Olga

I roughen og da gitt. Ouff

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Oj, plutselig er han plottet i roughen. Da lukter det litt bogey her. Tre foran greenen og gode greier.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

aaaaaaaaaoooooooooooommmmmmmm....

Kevin

over 15 år siden

Kevin

litt for kort,men god chip og putt så er det bra

Olga

over 15 år siden

Olga

Legger seg opp ved greenfront. 18 meter til stokken. Fornuftig

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Han ligger fint der, putter derfra og inntil, redder par og komme seg videre som gjelder nå.

PGA

over 15 år siden

PGA

Veldig bra!!

tertit

over 15 år siden

tertit

1 meter for par

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

god par!

tertit

over 15 år siden

tertit

fint par

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Par er absolutt godkjent på dette hullet, snittscore på 4,468 på hullet med indeks 1.

PGA

over 15 år siden

PGA

KANOOON par!!

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Hull 5, sikt på venstre bunker og bom!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Hva er der ute i unknown da resurrected??

Olga

over 15 år siden

Olga

Pefekt vinkel til flagget. Birdietime

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Ooops, Hmm det er nok noen trær og rough. Et av de få stedene jeg faktisk ikke har vært. Han tok rådet mitt litt for bokstavelig.

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Mulig han begynner å nærme seg hull 2 der oppe, husker ikke helt.

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

er redd han fort har noen store furu-trær i linja. Banen heter det den gjør av en grunn...

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

En helvetes drive da. Kanskje han traff veien?

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Traff nok veien, og nå ligger han mest sannsynlig i rough under trær mellom hull 4 og 2. Finner ballen der, men skal ha griseflaks for å kunne gå for greenen tror jeg.

Olga

over 15 år siden

Olga

Han har bra trøkk til å være liten. Skaftene han bruker gir han vel tilstrekkelig med lengde til å drive 300 meter :)

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ser på en fly-by på youtube,ser ut som det er en del buskas og relativt nærme et annet hull

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

sry, 5 og 2

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Ouch, derfra skal det godt gjøre å ikke gå over greenen... Høydeforskjell og rough, og lite green å jobbe med.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

aaaaaaaaaaaaaaaaaooooooooooommmmmmmm

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

3 meters parputt. Fortsatt parsjanse.

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

3 meter hva er det for de der? 20% sjanse?

Olga

over 15 år siden

Olga

Ding

Kevin

over 15 år siden

Kevin

scrambling-king:)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg liker å tenke 40...

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Det var et sterkt par, men han kan ikke fortsette med den fylledrivinga der, da blir det en lang runde. Nå må han rappe til litt på neste og komme seg tilbake på par. Inn på to nå, make us proud!

FOREplay

over 15 år siden

FOREplay

King Kong of scrambling

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Kanskje han er full?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Husker du om greenen er opphøyd på hull 6, resurrected? Ser flagget er langt foran.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

følger banen på google earth,par 5 hullet ser greit ut ja...med mindre man er langt høyre

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

De kjører vintergreen, flagget foran.....

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Jeg mener å huske at den er opphøyd, men ikke så veldig bratt approach at han trenger å lande den på greenen. Tror han kan rulle opp eller sprette opp med et langt jern. Den pinnen der skal han nå.

Olga.

over 15 år siden

Olga.

-5 etter 7 på Scott Piercy. Tydeligvis i dytten.

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Håper at hb fader mer enn jonge, vil ha ham litt nærmere.

Smilende Spam

over 15 år siden

Smilende Spam

La oss få i gang blaafarveverket her nå...

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

jeg skal holde kjeft snart tror jeg....

Olga

over 15 år siden

Olga

Hva slags gress er det der? Er det bermuda, vanskelig å komme seg ut i fra, eller litt lett og mindre seig rough ? Ser ut som en enkel rough kan favorisere HB

Bamse

over 15 år siden

Bamse

Bittelitt grådig på linja der :(

Kevin

over 15 år siden

Kevin

right rough...shit

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Han er over det området med villniss med 290 yards håper jeg

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Jada, han ligger greit der. Helt åpent, men han må nok legge seg opp

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Par. Nok et sterkt par etter en liten omvei bort mot hull 2.
Henrik har longest drive på hull 6

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

wow, det gjorde han ikke gitt

Da var nok ikke roughen kjip lell!!!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ang gresstype:
Bermudagrass; perennial ryegrass (tees); Kikuyugrass (fairways); Poa annua (greens); Perennial ryegrass; kikuyugrass (rough)

Bamse

over 15 år siden

Bamse

Om det er saftig bermuda som utgjør røffen er det mulig at ballen ligger høyt og lett i røffen i hvert fall

bloggs

over 15 år siden

bloggs

hørte jeg eagle

Bamse

over 15 år siden

Bamse

men joda
greit slag

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jøss han traff'n itte

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

SS: Kjeften

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

OK. Bra slag Henrik

Olga

over 15 år siden

Olga

Mine erfaringer med seig røff er at ballen ligger dypt og er vanskelig å få tak på , samtidig som at køllehodet vil lukke seg som en reaksjon på det seige gresset i impact. Virket ikke akkurat som at roughen der HB lå nå var slik, hvis ikke ST er buga igjen.

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Oppskriftsbirdie! BRA!

Bamse

over 15 år siden

Bamse

sweeet fuggul

Goofy

over 15 år siden

Goofy

deilig birdie der - da var vi igang!!

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Tilbake på par. Hvor håper / tror vi han ender i dag??
Skal vi satse på -1?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Blåååååååååtttttt

aaaaaaaaooooooooooommmmmmmmmmmmm

bloggs

over 15 år siden

bloggs

argh, 12cm tap in bird, synes han hadde fortjent de cm'ene

Goofy

over 15 år siden

Goofy

Jeg tror han går 3 under

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Nok et hull hvor par er mer enn bra nok. Sikt på bunkeren. Sånn ja. Perfekt drive!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Hadde dette vært PS 3 kunne han siktet venstre for flagget og skrudd den i vinkel sideveis mot pinnen

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Misse kort venstre er slaget nå. Går han på par eller bedre i dag så er det bra!

Goofy

over 15 år siden

Goofy

Er det flere som sliter med shottracker? Jeg får bare opp bjørnstad 1 sek så blir det svart...har jeg glemt noen innstillinger?

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Goofy:
No problems here...

R8

over 15 år siden

R8

Spratt opp 30 plasser med en birdie. Det er ikke galt.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ST er generelt litt ustabilt innimellom. Bra drive ja,vil se han lime pinnen nå

bloggs

over 15 år siden

bloggs

snasent fra bowden, 1 meter fra

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

han hører på meg fortsatt ser jeg :)

bloggs

over 15 år siden

bloggs

midt på green, lurt spillt

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Ikke fullt så snasent med HB's 11 meter...
Vanskelig å få birdier på denne måten.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Tror dette er en bane der birdiene skal komme når de kommer - da unngår han bogeyene....gammelt sam-ord

Kevin

over 15 år siden

Kevin

grei par

bloggs

over 15 år siden

bloggs

Godt sagt Sam, med den bunkern foran er det mer prosent å gå for midt green

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Oppskriftspar!

Imponert over Bowden som driver kortere enn jeg dropper, og som går til 1 under.

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Legge seg høyre og kort nå.

bloggs

over 15 år siden

bloggs

så du driver med sånn langdropping alså
men er jo to køllelengder har du sånn langputter

Kevin

over 15 år siden

Kevin

de der 10-meterne...

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Den er også grei. Viktigste å unngå bunker i bakkant, ikke lett med lite green og som heller fra. Nå blir det par.

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

1o meter til venstre...
- men godt sagt, SS. Viktig å unngå bogiene her!

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

SS kan det å unngå bogeyer... skal ikke si hva han får i steden ;)

tertit

over 15 år siden

tertit

greit par

bloggs

over 15 år siden

bloggs

up with the big lumber

Kevin

over 15 år siden

Kevin

ingen spesiell lang drive med sine 275 yards

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

South Course vs North Course..
Ni av de 41 som til nå ligger på -2 eller bedre, spiller på sør-banen.

bloggs

over 15 år siden

bloggs

3W

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

18 spillere på sør-banen er under par,

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Resurr, bare si det.... det er jo ingen stor hemmelighet at jeg ikke er close to NM deltagelse....

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Irriterende at Kracht'n får oppdateringer før meg. Samme for dere, eller?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Ahh, så det var derfor du ikke benyttet sjansen da det var NM på Meland, Sam?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Ahh, så det var derfor du ikke benyttet sjansen da det var NM på Meland, Sam?

Olga

over 15 år siden

Olga

Nå var Bjørnstad såvidt innom kameraet. Han spiller bak John Daly. :)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

oi - dobbelbogey på Bull!

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Innspill på 100m ... Nå får du viSe at det bare er tull at det er dette du sliter med for tida...1

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Vedder en cyber-tier på at han legger den innenfor 10 fot

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

St Able:

Jeg anbefaler å unngå Kracht, det sparer irritasjon.

Bra transport av HB. Gjelder bare å slå opp på platået nå, men green-treff er viktigere enn noe annet.

donk

over 15 år siden

donk

samme her St able ford. han må få informasjon fra en annen plass

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Ja - og nå Bull (etter den kjekkas meldingen) kan jo du fortelle alle hvor mye du banket dritdårlige Sam med i simulatoren nylig? ;-)

bloggs

over 15 år siden

bloggs

samma her St.A, men er jo litt greit, da vet jeg hvor er i ST:)

Olga

over 15 år siden

Olga

Er det mange her som spilte NM på Meland i år?

bloggs

over 15 år siden

bloggs

1 meter fra flagget!

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

- Som bestilt HB! 1 m fra pinnen! (I flg. Kracht)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Uno metro ...slagos del dagos

bloggs

over 15 år siden

bloggs

vi burde kanskje holdt kjeft om Kracht St.able
Da kunne vi har verd litt sånn

hmm, jeg tror han lander denne innenfor en meter

hadde blitt litt helter da

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Bomma fra 1 m... :-(((((

PegTee

over 15 år siden

PegTee

Burde hatt birdie der...

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

...

Kevin

over 15 år siden

Kevin

det scores lavt på NC,Imada og Piercy er allerede -7. Palmer er best på SC sålangt,-5 etter 14.

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

DET skulle jeg klart også... å bomme fra en meter mener jeg...
Håper ikke den blir kostbar...

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Fan, det var synd. Såvidt jeg husker Sam, så spilte jeg årsverste og vi delte. På poeng :-)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Sur-par....

Årsverste? hahahahahahha..... jeg var jo nødt til å legge inn to triple for at du ikke skulle knekke køllene....

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Perfekt spoon

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Du må vel alltid legge inn to triple, synes jeg å ha lagt merke til :-)

Men - nå tror jeg Henrik går bedre på back!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Det er bare 23 stykker fra SC som er under par, så det er ikke en dårlig score på Henrik.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

hørte jeg bunker? Fra 110 meter?? det er Itte bra!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Selv Henrik har hatt en trippel den siste uken....

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

?? bunker?

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

ST ligger på etterskudd. Bogey

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Bunker og to meter for par...
- bogey....
Synes Kracht kunne holde seg til pos. meldinger jeg...

Kevin

over 15 år siden

Kevin

det var et dårlig innspill,redder han par?

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

ik bra, først hull ni og så dette. Foran ham ligger hull 12 og 15... vi satser på birdie på 13, 14 og 18. Så er han inne på par

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Bomma fra 1m på det 10, bomma fra 2 m på det 10. hmmm
Liker ikke dette, jeg!

tertit

over 15 år siden

tertit

skuffende bogie

Stian

over 15 år siden

Stian

Born in Oslo, Norway. Yea!

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

15 m for kort på 200 m, kanskje ikke speielt imponerende.
Er det bare meg som synes det... eller ... synes han er ofte for kort...
2 m for par nå...hmmmm

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

bogey ......... driiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitttttttt

hackz

over 15 år siden

hackz

Sliter litt i dag.. Come on!!!

Stian

over 15 år siden

Stian

På tide med litt rallying nå

PegTee

over 15 år siden

PegTee

Er ikkje vår mann heilt på hogget? Kanskje det har blitt for mykje i det siste?

Kevin

over 15 år siden

Kevin

get off the bogey-train man

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

faen, kødder du? 3-put??

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Nå nærmer han seg scoren til ressurected...

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

ja, det var jammen en stygg hook av Phill, ifølge han kommentatoren... Hallo! Den er 1 meter til høyre for senter-fairway!

PegTee

over 15 år siden

PegTee

For kort igjen.....

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Men bra chip! 2 fot for par!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

jækla rask med oppdateringene han Kracht,mye raskere enn shot tracker,hvor er den han ser?

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Par er bra her, to birdies inn... pliiizzzzz

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Hvorfor satte jeg HB inn på fantasy-laget....nå må jeg ta en Brink igjen

Smilende Spam

over 15 år siden

Smilende Spam

Kort par 5 nå...goooooo Henrik

Adan

over 15 år siden

Adan

614 yards kort SS?

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

For å si det sånn... Akkurat NÅ hadde det passa utmerket med en fugl stor eller liten...

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Håper ikke FK kødder nå ... 7 tommer fot ørn????

Goofy

over 15 år siden

Goofy

da er det vel storfugl på gang!!!

donk

over 15 år siden

donk

Må det bare stemme

bloggs

over 15 år siden

bloggs

iflg Kracht har Henrik kakka 2 slaget 20 cm fra hullet, håper det stemmer, da må det vel bli shot of the day

dutte (in disguise)

over 15 år siden

dutte (in disguise)

Sam, har du en slektning i Stavanger? Det er en gærning som teppebomber den andre siden med limericks på samme nivå som det du fikk plantet sist helg. Konspirasjon?

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

I så fall snakker vi ca 18 cm for Ørn....

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

ØØØØØØØØØRRRRRRRRRRRRRRRRRRRNNNNNNNNNNNNNNN!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

enkel eagle...yammi:)

bloggs

over 15 år siden

bloggs

ørn!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Niks triks...har du hørt meg heie på Viking? Hadde jeg hatt slekt der borte ville de vært på avrusing fra blå til rød drakt. Jeg sitter bare her og er misunnelig på Tagefan. Han er jo en føkking stor poet.

bloggs

over 15 år siden

bloggs

når jeg tenker meg om, sånne putter pleier jeg også å sette

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Jeg ba om to birdies inn... Tar gjerne en eagle ... i tillegg!!

Olga

over 15 år siden

Olga

Er det fysisk mulig? Har han carry over bunkerne og alikevell så kjapp stop? Fantastisk.

tertit

over 15 år siden

tertit

herlig

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Enkelt det der da.... har gjort det på PS 3 en million ganger

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Eagle er en grei anledning til å finne dyna. God natt.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Natta Flidlopp....

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Må dessverre "ta kvelden",altfor mange våkenetter på rad med sjuke barn sliter på. Keep it up boys and girls,og Henrik ikke minst.

Kommer sterkt tilbake i morgen

aaaaaaaaaaoooooooooooooooooommmmmmmm

Olga

over 15 år siden

Olga

Ja for de som ikke klarer å gjøre fugl og ørn i virkeligheten er jo PS3 et ypperlig alternativ SS

Stian

over 15 år siden

Stian

Jadda!!!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Er det mobb Sam for spillet hans dagen i dag? hmpf Er det hcp grense her inne?

Olga

over 15 år siden

Olga

Håper ikke det , for da tviler på at noen av dere hadde vært kvalifisert til å skrive her.

PegTee

over 15 år siden

PegTee

Fantastisk 2. slag! 3W?

bloggs

over 15 år siden

bloggs

snur fort gitt. 2 hull siden var Bowden 4 opp på Henrik, nå er de even (ok, riktignok ikke match, men allikevel)

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

30 meter for kort fra 200 m hmmmm.....

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

30 meter for kort fra 200 m hmmmm.....

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Ooopps dobbel fra meg også...

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Olga, din transe, slutt med mobbingen av ukjente menn

Olga

over 15 år siden

Olga

Ikke snakk om golf og HB som at du skulle ha peiling. Det er patetisk.

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Par, det var ett av de hullene jeg trodde han skulle få birdie på...

bloggs

over 15 år siden

bloggs

tror vel heller en 3 resque (hvis han har det i baggen, 3W er nok litt drøy på 220, og han hadde nok ikke fått stopp på en 3W, selv med såpass myke greener

Olga

over 15 år siden

Olga

Vi venter på at Daly buger i vannhinderet på venstresiden.

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

... og så får vi håpe han kopierer Teater på det 18. ...!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Olga buger med Daly....godt at han som har peiling guider oss...

Oleg

over 15 år siden

Oleg

Olga kom heim.Eg saknar deg.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Bra drive der da :-)

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Teater var på nordbanen, men dog ... en ørn er en ørn og sånn som H. spilte på det 13. er det jo ikke usannsynlig med en fugl, stor eller liten, også på det 18.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

11 fot kan jo gi birdie, selv om puttinga ikke har vært det beste så langt.

Olga, dette er et rusfritt forum. Håper du respekterer det :-)

Olga

over 15 år siden

Olga

Jeg har jo mer peiling enn alle dere tilsammen når det gjelder golf, også beskylder du meg for å være ruset :D? morsom gjeng

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Fan, ble bare par.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

lyset på extra lenge på gamlehjemmet i dag??

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Olga har ikke sykdomsinnsikt og tror han er en mann. Det finnes diagnoser for slikt ;-)

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Denne driven er viktig, denne MÅ i fairway og helst langt. Dritt høyre, og mer dritt venstre. Par her er bra!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Hysj, resurr - du har ikke peiling. Olga - hva er eksperttipset?

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

nei nei nei, ikke der!

Olga

over 15 år siden

Olga

Ekspertipset er høyre del av banen, så innspillet åpner seg, og helst kort av flagget på innspillet for å få oppover putt.

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Ny bogey ... frykter jeg...

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

hehe, på det hullet er det ikke høyre eller venstre men midt i som gjelder. Man tar ikke sjansen på å misse fairway på det hullet der, HB missa og nå blir det bogey.

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Også fliser han den over ja... må sloss for bogey til og med.

tertit

over 15 år siden

tertit

lukter ny bogie

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Dobbel....

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Bogey vel?

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Redda bogey, par par birdie så er det greit.

vist

over 15 år siden

vist

Ikke sånt lureri, Sam

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Sorry, det var ikke sånn ment, det var et slags svar til den som sa lukter ny bogie og jeg burde sagt "lukter mer dobbel"

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

16 er ikke så langt som det står. Spiller 170 meter fra det nye teestedet på det flagget.

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Mottakelig green, bare å spille den langt så stopper den fort og kanskje litt tilbake. Burde være lett par.

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Enda en bogey! Ppå det 15..... (Iflg FK)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

helvete

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Dette er ikke noe gøy. Nå må han stoppe blødningen og ikke gjøre morgendagens oppgave for uoverkommelig. 17 er ikke noe gitt par. Trenger en birdie inn her nå :(

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Du skulle aldri nevnt den 83 runden Ressurrected. Dette er din jinx....;-)

dutte (in disguise)

over 15 år siden

dutte (in disguise)

Hvor mange slag forskjell er det på de to banene, 2.5?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Midnatt, nå slukkes lyset på gamlehjemmet. God natt til alle søstre.

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Driven er i hvert fall der den skal være på 17.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Tipper to birdier som avslutning.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

3 f 9 inch er ca 112 cm for birdie

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Kan ikke noen bare gi ham putten da, så slipper han å bomme enda en...

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Birdie

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Bra, ik noe tull på 18 nå. Flagget er ikke noe man bør misse langt, og dermed er ikke inn på to noe alternativ hvis man ikke har godtrua. God birdie sjans om man legger seg opp foran vannet på dette hullet, høy snittscore i dag tyder på at inn på 3 og håpe på en kort birdie putt er oppskriften.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Ernie spilte 3 slag inn og satte puten. Det bør HB også satse på

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Ikke noe å lure på, 7er jern til foran vannet, wedge in og gjøre birdie nå.

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Satser på birdie nå på det siste; i så fall absolutt en godkjent - berg og dalbanerunde!

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Riktig så langt.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Han la seg gudsjelov opp

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Det blir å satse på toputt og 1 over for dagen. Ikke no krise på south course, går han under par i morra så klarer han cutten.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

11,9 m for birdie oppover

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

For kort... nok en gang, Blir nok bare par...

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

20 cm unna fra 200 meter -
12 meter unna fra 90 meter...
hmmmm....

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Den blir nok litt lang

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Men 12 m for langt hadde vært bunker med green som faller fra, så det var riktig spilt

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Nei det er ikke mulig

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

4 slag fra 90 meter er jo helt mørkt!

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Den var sur

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Den likte vi dårlig...
natta....

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Da må han gå 3 under i morra.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

God natt. I morgen spiller han bedre og tar vare på mulighetene.

hackz

over 15 år siden

hackz

litt texas i dag. dårlig lengdekontroll og grusomme førsteputter.
65 i morgen :)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Pokkeriainen

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Bjørnstad klarer cuten tror jeg.

Hvis man ser på leaderboarden så er det kun en mann på topp 15 listen som spilte SC, og kun 6 på Topp 40.
Som beskrevet tidligere så er det stor forskjell på disse banene.
Tipper Henrik går en 65-66 runde i dag.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Kevin, lager du ny tråd for dag 2? Vær så snill?

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Holder på allerede:)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her