Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Når berger Bjørnstad plassen på PGA?

Helena

over 15 år siden

Helena

Jeg har et spørsmål som kanskje er litt pinsamt. Men sånn lyder det. Er det de 125 beste på PGA som beholder kortet for neste år?
Og er det noen kategorier slik at noen får et bedre kort enn andre?

Stian

over 15 år siden

Stian

Ikke dumt spørsmål, for de som vil svare lærer de masse i prosessen :)

De som er innen 125 på pengelisten får fornyet kortet for neste sesong, men jo dårligere plassering du har innen disse 125, jo mindre special events får du delta i.

Iom at en god plasseriing på pengelisten ofte betyr god verdensranking, vil du være automatisk kvalifisert til større turneringer som Players, WGC etc.

Såvidt jeg vet er det ingen forskjellige kategorier på PGA kortet, det er kun grunnlaget for å komme deg tilstrekkelig høyt nok opp på ranking som fordeler videre.

Sjekk denne linken som forklarer litt videre rundt excemptions til turneringer: http://www.golfblogger.com/index.php/golf/comments/pga_tour_tournament_exemption_system/

Helena

over 15 år siden

Helena

Takk så mye for svaret Stian. Ting ble klarere for meg nå =)

Stian

over 15 år siden

Stian

Intet problem, og det er bra :)

tilskuer

over 15 år siden

tilskuer

Det kan vel legges til at de som er innenfor de 125 stort sett får spille de turneringene de vil, untatt majors eller "invitationals" med begrenset startfelt. Det er først når du kommer endå lenger ned i kategoriene at det blir et problem å komme med i ordinære PGA-turneringer.

Bjarte

over 15 år siden

Bjarte

Til WGC må du være Top 60 på verdensrankingen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her