Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf sko

hackz

over 15 år siden

hackz

Ser at F.Couples spiller med samme type sko som Ryan Moore. Ser ut som om de ikke har spikes. Noen som vet hvilke sko de bruker, eventuelt har noen erfaring med de?

Furu

over 15 år siden

Furu

De spiller begge med Ecco Street. Kommer med og uten spikes. Couples spiller uten spikes. Etter eget utsagn har han så rolig og fin sving at han ikke trenger det. Og det er bedre for ryggen hans å gå uten. Tror Moore har spilt både med og uten i løpet av 2010. Caddien til Moore (broren hans) bruker også Street.

Ryan Moore brukte tidligere Puma C-Hopper. Lignende type sko som Ecco Street, du kan finne dem rimelig på ebay og de har på www.onlinegolf.no.

Furu

over 15 år siden

Furu

http://www.ecco.com/int/en/collection/men/golf/39184/56496/detail.do

hackz

over 15 år siden

hackz

Takk Furu!

Da var årets sko prat ferdig for min del ;)

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Og jeg som kjøpte nye Ecco-sko i fjor! Og jeg har 2-3 Footjoy og Adidas sko liggende som fortsatt funker bra. Er redd kona får dilla hvis jeg kjøper nye Ecco Street i år, men de fikk jeg lyst på.

jonag

over 15 år siden

jonag

på norske baner ville jeg ikke spilt uten spikes/etc. På en "ørken"-bane går det sikkert fint

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Softspikes er jeg lite happy for. De hjelper ikke spesielt godt under normale bra forhold, og når det er vått samler de gjerne gress rundt spikesene og kan derfor bli farlig glatte. Stålspikes er mye bedre, men de bråker på grusveier, er ofte ikke tillatt på norske baner og kan ikke brukes på terrasser etc med tregulv. Jeg kan derfor godt tenke meg å prøve golfsko uten spikes.

Kjakan

over 15 år siden

Kjakan

Jeg syns Ecco med GoreTex er vedlig gode sko, de holder seg lenge vanntette og puster bra. Jeg kjøpte et par dyre Footjoy som var så tette at jeg var våt på bena etterpå selv om det var 10 grader i lufta, de var helt ubrukelige.

Men hvorfor er det nesten ingen som selger Ecco lenger, ikke engang Eccobutikkene? Jeg hørte at det skulle ha vært mye klager på dem, men jeg har hatt 4 par og har vært meget fornøyd med alle sammen. De siste måtte jeg bestille fra statene.

Men det er vel ikke mange baner i Norge jeg ville gått uten spikes unntatt i varmeperioder tror jeg.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Kjakan, jeg var nok litt bombastisk mht softspikes. De hjelper nok en del under normale forhold, men de har en tendens til å bli skummelt glatte når det er vått og gresset samler seg runde knottene. Da jeg begynte med golf i USA hadde jeg stålspikes, og jeg synes fortsatt det er best på banen.

Jeg kjøpte mine Ecco-sko i en Edvin Watts butikk i USA, men andre i familien har kjøpt i en Ecco-butikk i København. Hvor i Norge det kan være et bra utvalg av Ecco golfsko vet jeg ikke.

PegTee

over 15 år siden

PegTee

Kva er vitsen med golfsko om ikkje der er spikes? Da kan ein vel like gjerne bruke andre treningssko som er like gode å gå i?

Eg kjøpte mine Ecco (m/softspikes) på grensa i fjor - aldri hatt betre sko.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Mine Ecco sko røk i sømmene etter under 12 mnd. Bortsett fra det var de ok, men ikke mer.

Furu

over 15 år siden

Furu

Ebay er et greit sted å finne Ecco golfsko. Gode priser, f.eks. World Class GTX ned til $200.

For dere som er på utkikk etter nye sko så sjekk også ut Adidas sine nye 360 4.0 (som Bjørnstad bruker) og Adipure.

HCPmann

over 15 år siden

HCPmann

Har spilt med golfsko uten spikes i en sesong. "Kraftig spist mønster" under hele flaten, funket veldig bra for meg. Ingen spikes som løsner eller gjenger som blir ødelagt. Skoene skal etter opplysning fra Footjoy ikke brukes på våt bane. Selv har jeg brukt de under alle forhold og har hatt null problemer med det. Sko med spikes må under våte forhold renskes for grass veldig ofte om de skal ha ønsket funksjon, mange som ikke gjør det.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Kjøpte Puma golfsko til samboeren min i høst,de er uten avtagbare spikes. Det er en slags gripesåle,med en type faste spikes. Spent på hvordan de funker. Men de var dritkule,og satt ned til en drømmepris der jeg kjøpte de. Så funker de dårlig på vått underlag så får vi kjøpe noe annet i tillegg,med skikkelige spikes

Furu

over 15 år siden

Furu

Puma Swing GTX kevin? Har hatt et par av dem selv. Får dem helt ned i $70 på ebay. Quills heter de "knottene" Puma bruker. Fungerer godt, ikke dårligere enn spikes. Det eneste problemet oppsto når det var nyklippet og mye løst gress på banen. Sålen ble veldig raskt fylt igjen med gress, ble veldig glatt og var vanskeligere å gjøre ren.

Puma lager nå sko med Quills som kan skiftes ut.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

De heter Puma Loop,med smart quills "spikes". Mer info om de her
http://www.shop.puma.com/Loop-Women's-Golf-Shoes/pna884376508687,en_US,pd.html

betalte 320,- norske kroner hos Dormy i sverige:-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her