Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Morsomt på andres bekostning

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

De fleste av oss vil - ved forespørsel - si at vi ikke liker humor som er på bekostning av andre.

Her er beviset på at vi lyver:
http://www.dagbladet.no/2010/01/20/sport/bob/ol_i_vancouver/10022152/

Jeg må jo le, men stakkars jente... Denne kommer til å være tilgjengelig på YouTube resten av livet hennes. Vi får bare håpe hun ikke er av den hårsåre typen.

Finnes det en god definisjon på god og dårlig humor? Eller er det slik at smaken er som baken?

:-)

jonag

over 15 år siden

jonag

Når man ikke trenger å skamme seg for den normalt ikke så fremtredende attributten så tror jeg hun bare skal drite en lang mars i det, hehe.

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Hun kan låne en av mine box'ere om hun vil. Det hadde hjulpet.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Så lenge humoren ikke er ment å skade så må en hel del være tillatt. Man må kunne le av sine egne feil. Hvis jeg ikke hadde gjort det hadde jeg vært på Gaustad, med alle mine rare feil og mangler som påpekes ofte.

Siden GB er trådstarter; du ler og melder mye når jeg forsøker meg på nærspill. Andre og. Det er selvsagt ikke gøy å være verdens dårligste chipper. Men hvis jeg skulle bli furten for at folk kødder med det så hadde jeg vært passe dum.

Ondsinnet humor og repetitiv utdriting er ulekkert og dårlige greier synes jeg. Ihvertfall hvis man ikke vet at den som tar i mot tåler det. Jeg er sikker på at det i lengden vil være ganske guffent for Tiger Woods å få en del meldinger slengt etter seg, like mye som det for Jørgen Brink sikkert ikke er gøy å høre om melkesyre over alt hvor han går. Man må bruke hodet og så må mottager tåle litt

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

jonag: Når hun først er i gang med driting i mars kan hun gjerne ta med februar og april med det samme. Selv om de ikke er så lange som mars.
;-)

jonag

over 15 år siden

jonag

Humor er en fin linje der man må vite sitt publikums toleransenivå. Enten tråkker man over, enten er man langt unna eller man er ganske i nærheten.

Intelligent humor er i mitt hode noe som ikke går på bekostning av noen.

Selvironi er ikke å forkaste, blir mer gøy da.

jonag

over 15 år siden

jonag

haha, den var både ganske flat og dyp...

FriDropp, med en gang noen tar på seg dine boxere blir situasjonen mye mer pikant. La oss stå over det kanskje ?

Stinger

over 15 år siden

Stinger

Man kan gjerne være ganske rå med selvhøytidelighet ,dobbelmoral og fundamentalisme
Ellers enig med siste avsnitt SS

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg har vokst opp i et musikermiljø hvor erting var dagligdags. Mange utenfra opplevde dette som mobbing, men for meg var det egentlig det motsatte.

Det å kritisere noen eller erte noen litt "på kanten", kan også være et tegn på respekt.

Jeg føler at jeg respekterer nesten alle mennesker. De som er så sårbare at de ikke tåler kritikk unngår jeg vanligvis å forholde meg til. Ikke fordi jeg ikke respekterer dem, men fordi det blir for dårlig miks.

Kommunikasjon er ikke lett.

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Enig med Jonag i at evnen til selvironi kan være meget underholdende, ikke alle har den.
Ellers så jeg for meg at hun skulle låne en av mine gamle boksere, ikke den jeg går med. Litt mindre pikant da? Eller har du en fetish for damer i herreunderbenklær?

007

over 15 år siden

007

Kan vi ha det litt moro med denne, GB?
"
Jeg føler at jeg respekterer nesten alle mennesker.
"

Her har vi hele konteksten og alt ...

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg skjønner ikke hva du snakker om, 007 :-)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Veldig enig med begge GBs poenger ang respekt....

007

over 15 år siden

007

GB: En "JA" kan fort bli en Catch-22 .. :-)

Alter Ego

over 15 år siden

Alter Ego

Så lenge man ikke har det morsomt på bekostning av en ikke navngitt redaktør hos et nettsted, hvis navn vi heller ikke nevner, burde det meste være greit syns jeg.

007

over 15 år siden

007

GB spør:
"Finnes det en god definisjon på god og dårlig humor?"

007 spør:
"Hva er definisjonen på god og samfunnsnyttig humor?"

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Samfunnsnytting humor, 007? Finnes det?

Jeg betviler at humor kan være samfunnsnyttig.

007

over 15 år siden

007

Hvorfor forbød Hitler satire i Tyskland?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Det er dokumentert at det å le er sunt. Det er dokumentert at fri humor har demokratisk verdi og er et tegn på reelll ytringsfrihet. Selvsagt finnes det altså samfunnsnyttig humor.

jonag

over 15 år siden

jonag

Fridropp, mange har overraskende fetisjer. Men bokser eller tanga, gjør det noen forskjell ?

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

... og sånn går no dagan...

007

over 15 år siden

007

Samfunnsnyttig humor finnes.
Definisjonen på god og samfunnsnyttig humor;

Latterliggjøring av objekter som bidrar til endret adferd til det bedre.

?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Ok. Jeg gir meg.

Keiko

over 15 år siden

Keiko

Så 007, hvis jeg latterligjør dine kryptiske inlegg og det bidrar til skjerpings, da er det samfunnsnyttig humor?

007

over 15 år siden

007

Keiko - godt eksempel!

F.x. blir jeg latterliggjort av en mafiakonge, for min fromhet, er effekten minimal.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her