Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Polaris World in trouble at the moment

Niblick

over 15 år siden

Niblick

Polaris World is struggling at the moment. Apparently there are over 700 people employed there. I would not buy any property there at the moment.

http://www.golfbusinessnews.com/news/news.asp?storyid=6468

Affen

over 15 år siden

Affen

Ser at golfsiden har besøkt de, og prater positivt, så det kan vel ikke være så galt?

Affen

over 15 år siden

Affen

Lurer på om redaktøren har betalt turen selv?

Golfsiden har besøkt Polaris World i Murcia i Spania. Det var en meget behagelig golfopplevelse. Turen fant sted i november 2009. Vi spilte på tre baner og så på noen andre.

Det var en fryd å bo på InterContinental La Torre Golf Resort i Murcia. Hotellet har høy standard og flotte rom. Fine barer og restauranter både på hotellet og i nærheten.

Slett ingen dårlig utsikt fra hotellrommet på InterContinental La Torre Golf Resort

Bor man på La Torre, kan man vurdere å spise på La Vinoteca Restaurant. Nydelig mat som på de andre stedene vi besøkte på de ulike Polaris World områdene. Se mer ved å klikke her

Mange flotte muligheter i Murcia
Det går en rekke fly til Alicante for tiden. Det bygges også en ny flyplass i området. Tilgjengeligheten er dermed den beste. Ta Torre ligger omtrent en times kjøring fra flyplassen i Alicante. De seks banene i Polaris World som er designet av Nicklaus Design, ligger innenfor en radius på 25 kilometer. Det er gratis transport mellom stedene.

Men hva kan vi oppleve i området?
Polaris World har satset enormt i dette området. Det blir trolig ni baner med omliggende bebyggelse og hoteller når man blir ferdige med disse store satsningene. Det er to 5-stjerners hoteller, mange golfbaner, tennisbaner, barer, underholdning, butikker, spa, svømmebassenger og mer til.

Golfsiden har sett på en del av det som står ferdig til nå og litt av det som er under fullføring.

La Torre Golf Resort Murcia har 7.000 boenheter på området. Her ligger det en fin golfbane som er sentral i området.

På La Torre det flere restauranter. En av disse er Acacia som er en italiensk restaurant. Meget god mat med hyggelig personale. Her er forresten restauranter på La Torre: Klikk her. La Torre er en par 68-bane med fire teesteder på hvert hull - 5403 meter fra back tee. Dette er en forholdsvis kort Florida-type bane med mange vannhindre og store bunkere.

El Valle Golf Resort
El Valle Golf Resort er en mellomlang bane som er meget utfordrende. Par er 71 og lengden fra bakerste tee er 6185 meter. Her gjelder det å være strategisk smart for å få en god score. Kjenn din begrensning og ikke forsøk å være for grådig, er kanskje et godt tips.

Da Golfsiden var på besøk, blåste det ekstremt mye. Med lynraske greener ble det en bemerkelsesverdig opplevelse. Det var dramatisk forskjell å bruke putteren i medvind og motvind. I medvinden var det nesten ikke mulig å få ballen til å stoppe på flat mark. I motvind var det noe lettere. Klubbhuset har meget god mat og banen byr på en virkelig golfopplevelse. Det skulle nesten bare mangle siden dette, som alle de andre banene i Polaris World, er bygget av Nicklaus Design.
Etter en opplevelsesrik runde på denne banen kan man nyte sin lunsj på El Limonero Arrocería. Mer info her

Affen

over 15 år siden

Affen

Har man lov, når man omtaler seg som redaktør, og skrive artikler som fremstår som rene reklameannonser? Han har jo gått god for Polaris og den varen de leverer. Se videre;

Kjøpe bolig?
Mange har kjøpt seg bolig på et av de områdene som er ferdig utbygd. Prisene varierer selvsagt etter hva du skal ha av leiligheter og hus. Prisene er overkommelige. De som ønsker å slå seg ned for deler av året eller hele året, bør vurdere om dette er noe for dem. De fleste nordmenn vil nok trolig foretrekke å kjøpe seg inn her i feriesammenheng og kanskje låne stedet bort til familie og kjente eller leie det ut i markedet.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Hvis artikkelen er riktig er Polaris World i samtaler med sine banker, og har 3 måneder på seg til å finen en ordning hvis offentlige gjeldsforhandliner skal unngås. Selskapet har tydeligvis også overdratt betydelige eiendommer til bankene i bytte mot gjeld, banker gjør ike det uten at det er helt nødvendig.

Jeg har ikke lest artikkelen på golfsiden, men et besøk på noen av de fine anleggene til Polaris World gir neppe noen god bakgrunn for å skrive om selskapets åpenbare problemer.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Hehe, artikkelen på golfsiden er ihvertfall svært positiv! Anleggene har helt sikkert flottte baner, bra restauranter mv. og journalisten er sikkert tatt godt hånd om uavhengig av hvem som betalte.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Når man driver en Blogg, så tror jeg man i bunn og grunn kan skrive det man vil.
Han påstår noe annet, og troooor nok han driver en seriøs side, men realitetene er jo stikk motsatt.
Han er blogg-eier, med mange forskjellige hatter, som han bruker på rund-gang, alt etter som når det passer seg.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

På den annen side er vel all investering i eiendom risikosport.

Min personlige mening om ferieleiligheter er at det snart finnes dobbelt så mange leiligheter som det finnes mennesker (en smule overdrevet). Jeg er så glad for at jeg aldri har latt meg friste nok til å gå inn på et slikt prosjekt, men det er nå meg da.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Ja huff. Tenk å ta risiko. Nei takke meg til pay and play baner uten medlemsskap og aksjer.... ;-)

Niblick

over 15 år siden

Niblick

I don't think Asbjørn's article is that biased and he was not to know about the economic difficulties of the project.

If he did receive the trip free then he should have said that in the article, quite poor journalism if that is the case.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Enig med Niblick her. Vi kan ikke forlange at AR skulle vite noe om de økonomiske forholdene rundt Polaris World. Det er langt utenfor hans kompetanseområde.

Jeg tror heller ikke han hadde fått gratis tur for å skrive positivt om anlegget. Ihvertfall til det motsatte er bevist, og det blir det vel aldri.

jonag

over 15 år siden

jonag

æh, jeg er litt lei snakk om GS og driver av siden, ikke lei dere. Kan vi ikke bare la være å bry oss for mye da ?

Scangolf bør stå helt på egne ben synes jeg.

bare en myk henstilling, ingen hard kritikk her.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Helt klart, det var liten mulighet for AR til å få med seg noe om de økonomiske forholdene, og det kan heller ikke ha vært formålet med turen.

Hvem som betalte turen vet jeg ikke, men enig med GB, inntil det motsatte er bevist regner jeg med at han betalte selv.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Enig jonag, det var egentlig det jeg mente med innlegget mitt jeg også.

Men noen ganger er det enkleste det beste :-)

Niblick startet tråden med helt andre hensikter, nemlig å informere om problemene til Polaris World. Er det noen her som har kjøpt, eller vurderer å kjøpe bolig i det området?

jonag

over 15 år siden

jonag

ikke så alvorlig ment, bare en liten bemerkning...

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Selv om SC bør kunne klare å generere aktivitet uten at alt skal handle om GS, så er det klart at norges største golfblogg, med en kontroversiell "redaktør", vil bli dukke opp på debattsiden fra tid til annen..

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Enig med jonag!

c1

over 15 år siden

c1

Enig i at det kan bli for mye kommentarer mot GS Dette bør likevel absolutt ikke frita GS fra kritikk og diskusjoner om artikler som til de grader er på kanten journalistisk sett som denne tydeligvis er. Å si noe på golfsiden er gjenstand for sensur i det "løgner" ikke kan ble stående...

Å reise til en ferielansby under bygging i Spania i november 2009 uten å stille spørsmål om økonomien - journalisten og redaktøren er, i følge ham selv høyt ØKONOMISK skolert..... Reisen og ferien resulterer i en meget sterk journalistisk ANBEFALING i å INVESTERE i anlegget.

Å investere i uferdige anlegg i Spania hvor utbygger går konkurs kan i værste fall bli ruin - anlegget sees på som ett anlegg hvor eier/e er ansvarlige for påløpne kostnader og utbygger betaler disse for leiligheter som ikke er ferdige. Går han konkurs blir de resterende eiere ansvarlige for betalingene dersom de skal ha tjenestene kan være noe av betenkelighetene ved å investere nå...

Jeg kan ikke se annet enn at Golfsiden har gjort en svært dårlig journalistisk jobb og bare kost seg på en ferie og betalt med en positiv omtale på "norges beste og mest leste uavhengige golfside" hhm

- solgt sjela og halve kongeriket - kanskje? bare min mening om saken..

Polaris

over 15 år siden

Polaris

Hørte rykter om barnearbeid ifm bygging av noen av husene ved banen, elendig av AR at han ikke ihvertfall undersøkte om så var tilfelle! Er det mulig??

Men det var flott om golfbanene.

Costa

over 15 år siden

Costa

Jeg spilte et par av banene igjen i forrige uke, og det er ingen tvil om at det var dårlig stemning blant de av personalet jeg snakket med. Problemene er heller ikke av ny dato, og godt kjent av de fleste fastboende og meglere der nede. Banene er helt ok, men f.eks. Hacienda del Alamo i samme område er bedre.

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

I den grad gs/ar skal være et tema her bør en holde seg for god til å lime inn hele artikler. Henvis heller til den med en link. Synes også diskusjon om hvem som betalte turen e upassende. Ta det heller opp på gs. Blir kanskje strøket der, men det er arenaen.
Det er forøvrig meget vanlig at journalister blir påspandert reiser til turistdestinasjoner. Mener man at en publikasjon sliter med integriteten kan man vel si opp "abonnementet"?

Niblick

over 15 år siden

Niblick

FridDropp,

It is against copyright law to just copy an article from one website to another. You must only copy the link and then discuss.

That is another area where GS/AR could be much better. He copies and pastes many articles from other websites (especially blogs of players) and he also does not give recognition for pictures he has used from other sources. He only acknowledges the copyright when he himself has taken the picture by writing ((Foto: Asbjørn Ramnefjell) in the side.

If you take a close look at his website he seems to break quite a number of copyright laws. I find it quite amusing that he shouts on about copies of golf clubs yet one of his major ways he works is copy, reword and rearrange to Norwegian and paste journalism.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Personlig begynner jeg å bli ganske så drit lei alle innlegg fra de som ikke liker en viss nettside. Det har jo likevel sin sjarm når en ser hvor standhaftige enkelte er om temaet.

Hva som gjøres på den andre siden av feil, burde jo ikke være rettningsgivende for hva en skal tillate seg å gjøre selv, av type uetiske enkle løsninger.

Det forumet vi har her på Scangolf er av den kvalitet og med det innhold vi selv velger å skrive eller svare på. Det er opp til oss hvor godt og hvor stor trafikk, og ikke minst hvor mange som trekkes til diskusjoner her.

Personlig trives jeg med å søpple litt sammen med dere andre, men bidrar veldig gjerne også i mer positive tråder, men kommer ofte til kort med kunskap når golffaglige diskusjoner er i gang.

Når det er sagt synes jeg Forumet her begynne å ta en viss positiv og innspirerende form, og som ofte innspirerer til deltagelse.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg er også lei av Den andre siden, og at den omtales her.

På den annen side synes jeg Niblicks innlegg er saklige og interessante, og tar opp flere relevante temaer.

Jeg skulle gjerne kunne Loven bedre, men har likevel et inntrykk av at det syndes mye på mange nettsteder som har "nyheter".

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Jeg er enig i det GB, og det var ikke ment som kritikk av av Niblick sitt innlegg som for meg var veldig bra skrevet.
Det gikk mer gennerelt på temaet, som jeg mener vi bør bli ferdig med her på Scangol forum.
Er også klar over at GS er et tema som vil dukke opp til stadighet fremover her på forumet, men da håper jeg det er golf eller nyhetsrelatert og ikke pga missnøye eller opplevelser fra forumet der.

c1

over 15 år siden

c1

Når jeg her oppe kritiserer ham for å lage en artikkel om Polarisprosjektet i Spania som gir inntrykk av å være en banevurdering og ikke noe annet, men som ender opp med å gi en klar anbefaling om investering i prosjektet så synes jeg det er på sin plass å imøtegå dette.

Å reise for å sjekke ut baner, biler, annet utstyr som ikke enkelt kan komme til reporteren er det vanlig arrangere reiser til for reportere. Dette er noe alle reportere gjør og det er nok umulig å unngå dersom vi skal få vurderinger av anlegg og produkter.

Det redaktøren gjør her er å blande sammen en vurdering av golfbaner med en klar anbefaling om å kjøpe eiendom i ett prosjekt i Spania som antakeligvis sliter litt slik som de fleste utbyggingsprosjekter i Spania gjør nå.

Har vært i Spania jevnlig de siste årene (Malaga) og når vi har kjørt nedover kysten har det vært fånyttes å telle byggekraner siden de stod over allt helt frem til høsten 2008. På turen i fjor vår var det 3 stykker som stod igjen i La Cala området. Resten av kranene var fjernet.

Når redaktøren som selvutnevnt økonomiekspert anbefaler kjøp av eiendom i ett slikt marked er det nesten ikke bare betenkelig, men nærmest uansvarlig. Da fortjener han nok litt respons som på hans side vil bli sensurert og derfor ikke aktuell...

Dette går direkte på sak og ikke person selv om den personen som har utført jobben her har gjort en svært slett jobb og fortjener kritikken han er gjenstand for.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

C1: Ingen tvil om at du kritiserer sak, og jeg er litt uenig med FriDropp i at Golfsiden er riktig forum, i og med at du trolig ville blitt slettet rimelig kjapt.

Problemet er bare at det har vært så mye kritikk av den-du-vet her inne at de fleste ikke orker mer. For en stund ihvertfall.

Affen

over 15 år siden

Affen

Se også her, ren reklame om RingEiendom; http://www.golfsiden.com/Ringutland031208.html

Moderator

over 15 år siden

Moderator

Affen, det er greit å stille spørsmål, men påstander om ulovligheter er kun spekulasjon og derfor over grensen. Håper det er greit for deg.

c1

over 15 år siden

c1

Ser den GB - metningspunktet er kanskje nådd for svært mange -

På den andre siden så er det jo med rette hevdet at man
-kan la være å kommentere det man ikke ønsker å kommentere 2
-kan jo også la være å lese innleggene

- og til slutt la være å åpne trådene med kritikk..... :) det viser seg jo han legger ut ett hav av muligheter for kritikk på bloggen så muligheten for at det kommer mer er vel en smule til stede .....

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Utfordringen her er at det er tale om en enmannsredaksjon, slik at kritikk av produktet blir kritikk av person. Det må selvsagt være lov å stille kritiske spørsmål og være uenig på saklig vis også ift. GS. Ramnefjell er en ikke ubetydelig maktfaktor og opinionsbærer og må i lilkhet med alle slike tåle dette, så lenge det skjer på en objektivt sett ålreit måte.

Men; det er en tid for alt og siden det bittelille superinteresserte golfmiljøet er i ferd med å gå i polariserte konflikter som er unødvendige kan det kanskje være klokt å tenke at det er en tid for alt og ikke se etter alle muligheter for kritikk akkurat nå. Noen vil sikkert si at "det kan du si som har vært i tung konflikt selv". Ja jeg ser den og mine holdninger er ikke endret, jeg bare tror det er klokt med litt fred og fordragelighet, siden selv den minste konflikt nå for tiden blåses opp og det taper vi på alle sammen.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Det at det har vært et oppkok av innspill om dette temaet gjør at et sakelig og godt tema på en måte nå blir ødelagt i dampen fra det som fortsatt småkoker og vel har versert her siden, tja før jul.

Det er synd, men tror vi her må få litt distanse til "opplevelser og væremåte osv før vi igjen er klare for gode debatter om eller referert fra den andre siden.

Mange innlegg her er godt skrevet i mine øyne, og har kanskje ikke snev av nag etc over seg, men har du spist pannekaker nesten hver dag i fire uker er det greit med noe annet før du spiser pannekaker igjen.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

C1: Jeg er helt enig med dine tre poenger.

Hvilke hensyn veier tyngst? Jeg synes dette er en ekstremt vanskelig problemstilling, men velger nok hva jeg tror er best for Scangolf som forum. Derfor er jeg enig med Sam over her.

For min del synes jeg vi snakker om et uhyre interessant fenomen, og kunne sikkert diskutert det i dagevis :-)

Nalle

over 15 år siden

Nalle

Vel talt, Sam (og flere med)! :-)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Heh? Her må noe være galt :-)

Niblick

over 15 år siden

Niblick

The problem with this forum and with my favourite forum golfclubatlas.com (gca.com) is that the threads get diverted from where the actual thread started.

We call it hijacking on gca.com and that is what has happened here. It was a reasonable thread about polaris and many have now used it as their soapbox to have a say about AR.

The only way we can build up the forum is for people to write about interesting subjects and ignore other websites.

One of the best things about gca.com is that they only have 1500 registered members. I have been a member for 10 years now which I am very proud of.

I remember when this forum started I got laughed at by people like AR and even NGF but now people do take more notice.

If we could just keep things in debate modus rather than arguement modus I feel it could be a very good platform for Norwegian Golf.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Hear, hear, Niblick.

Hyggelig at Nalle tok turen innom og var enig. Det gir håp om konstruktive, om enn kritiske debatter også i fremtiden, uten nag og klag. Utmerket!

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Niblick,

Jeg tror vi er veldig enige mht gs, copyright etc.
Jeg mener bare at han må få lov til å holde på som han pleier uten at vi på scangolf skal lage så mye nummer av det.
Skjønner jo av erfaring at spørsmål rundt slikt vil bli strøket på gs og at det er frustrerende å ikke få ut sin mening / sine spørsmål. Så jeg er litt tvisynt på dette, men ønsker meg et scangolf som ikke er dominert av det mange av oss mener om gs.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her