Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Sloping av Krokhol

Andreas

over 20 år siden

Andreas

Den/de som stod for sloping av Krokhol etter at back-nine åpnet i år har undervurdert banen voldsomt.

Jeg har gått tre runder på banen og har kun Mørk og Østmarka å sammenlikne med, siden de også er kombinerte skogs - og parkbaner.

Jeg pratet også med Proen på banen og nevnte dette. Han kunne bekrefte at banen skulle slopes på nytt.

Dette var til stor trøst for meg, da den første runden gikk så til de grader bokstavelig i skogen, andre runde litt bedre og siste runde enda bedre...

Fakta:

HCP 36 gir:

35 mottatte slag på Krokhol
43 på Mørk
39 på Østmarka

Fullstendige slopetabeller:

Krokhol: http://www.krokhol.no/
Mørk: http://www.morkgolf.no/slopetabellhbaneherrer.php
Østmarka: http://www.ostmarkagolf.no/banen/herrer.htm

slimmy

over 20 år siden

slimmy

Er ikke bare slopen som er feil med Krokhol. Layouten på
hele banen er bare totalt håpløs. Har spilt ett 30-talls baner i
Norge, men maken til elendig design har jeg aldri vært i nærheten
av å oppleve. Må være Norges dårligste 18-hullsbane.

Karlsen

over 20 år siden

Karlsen

Var på krokhol for noen uker siden. Jeg har ikke vært på mange andre baner i Norge enn Østmarka (som er min hjemmebane). Bare 3-4 andre baner i år. Til tross for min relativt lille erfaring sier det vel sitt at jeg betalte for en 18 hulls runde på Krokhol men gikk av etter 8 hull. Jeg har ca 10 i hcp og hadde ikke en elendig golfdag, men jeg syntes krokhol var en ganske vanskelig bane med elendige greener. Den burde vært slopet MYE høyere, og noen av par 4 hullene, jeg husker hull 8 er jo rett og slett latterlig. Man kan ikke se fairwayen fra Utslagsstedet og den er delt opp og plassert på latterlige steder. Mitt tips til administrasjonen til krokhol er å skru tiden tilbake til da det var 9 hull der. Å presse inn 18 trange hull på dette stedet var ingen smart prestasjon. Ikke rart klubben er preget av ballrenne.

Jerker Selte

over 20 år siden

Jerker Selte

Legger du igjen macho-køller og -innstilling hjemme er Krokhol faktisk ikke så aller verst... langt fra noen mesterskapsbane, men ellers trivelig nok.

dilter

over 20 år siden

dilter

Den som gikk av banen etter 8 hull gikk faktisk glipp av den beste delen av banen. Personlig liker jeg den variasjonen som banen gir veldig godt. Hvis du derimot ikke liker utfordringer på golfbanen så bør du nok holde deg borte.

Mht baneverdi og slope så bør man huske at det som påvirker denne mest er lengde. Krokhol er en relativt kort bane og har derfor en relativt lav baneverdi og slope. En annen ting er at slopen er basert på en imaginær scratchspiller og en imaginær bogeyspiller. De med hcp over 18 er derfor ikke tatt med i beregningen.

Sol

over 20 år siden

Sol

Hvor for golfer vi ??? Hvorfor golfer DU ?? er det for å komme hjem med en god score på ett kort - er det den ultimate golfopplevelsen, og for å få dette til forlanger vi baner a la Agusta og Pebble Beach, for det er jo selvfølgelig banen sin feil nå det går skeis.
Hva betaler du i forhold til de som spiller Agusta tror du?

Nei, slutt å syt, meld deg på til dugnad på hjemmeklubben eller for den del hvilken som helst bane og gjør den bedre. Gi banemannskapet SKRYT når de har gjort en god jobb! De blir stolte av jobben og stolte av det de kan presenter og alt blir mye triveligere for både deg og de rundt deg. Ta med deg dette humøret ut på banen så kan du trekke fra 8 - 10 poeng på scoren bare på humøret.

Ta slopen opp med de som arbeider med den på banen, kanskje den blir endret og det ender med at du må skrive deg ned og attpåtil har du fått bedre humør :)

Sol

over 20 år siden

Sol

Må jo legge til at jeg blir i godt humør av sammenligningen av baner og slope over - en slope som for Krokhol sin del skal endres og derfor ikke reell.

LaPlage

over 20 år siden

LaPlage

Krokhol er Norges dårligste golfbane... De har plasser 18 hull i skogen, uten å tenke på hvor og hvordan fairwayen skal ligge.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her