Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

FANTASY SCANGOLF - BOB HOPE CLASSIC

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Da er turneringen i gang og jeg har vært inne og skummet hvilke spillere dere har satt i flightene deres.

Har selv valgt å starte forsiktig med Martin Laird i gruppe A som pr. nå har levert til beskjedne +3 etter 5 spilte hull. Dette bare for å gi dere en fair sjans til å starte første dag med en bedre score enn meg.

Midters har antagelig tenkt at han ville starte like beskjedent og med samme valg fra ham.
Sympatisk det Midters!

Stians Trunkslammers derimot har valgt å stå av åpningsdagen og regner vel med å ta oss andre kjapt igjen frem til cutten, for så å kruse forbi oss andre og legge seg beskjedent i tet. Har følgelig ikke lagt inn noen spillere enda.

Da er målet å ikke la Stian lykkes med den planen, men likevel må vi sørge for at han har spillere med dag to.

Lykke til alle sammen , selv om jeg regner med å ta beste score selv denne turneringa.

Stian:
Legger inn mitt telefonnr. i headingen på Scangolf Fantasy og om du trenger litt assistanse så ringer du meg.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

gleder meg over at en av mine,Slocum har starta veldig bra,samt at Watson også er med

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Ser ut som du har et godt par i gruppe A Kevin, men Slocum gir deg ingen telling for dagen. Bubba ser også ut til å være et godt valg.

Det som er sprøtt i dag er at kun to patrioter har tatt HB med i sin flight og han har et utmerket scorekort så lang, og T6 plassering etter 3 hull og 3 fugler. Ser det er et par andre også som har levert tilsvarende scor, og den ene med -4 etter 3 hull, men de har startet på back:

Kevin

over 15 år siden

Kevin

har vel ikke skjønt det poeng greiene helt ennå,men det kommer vel. Slocum er -6 nå,og Bubba spiller bra

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Mine sliter til dels....

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Ser i farten ut som "Patriarkens Utvalgte" ligger an til beste score i dag.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

burde hatt henrik på lista i dag...men bubba og slocum holdt bra spill helt inn

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Var HB tilgjengelig...?

Kevin

over 15 år siden

Kevin

patriarken og stonheads best men har han med ja

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg har feltets dårligste mann på mitt lag. Bra jobba.

kevin

over 15 år siden

kevin

jeg og,campbell er skikkelig dårlig. Kan jeg bytte han ut i morra?

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Etter runden her er avsluttet og alle score er bekreftet åpner ditt oppsett for bytte mellom spillere i de ulike grupper.
Gruppe B er på en måte litt romsligere da det er fire spillere der som kan bytte plass i nær sagt alle rettninger.
En må også huske på at om en spiller har levert skikkelig dårlig for dagen, og det er uvanlig for denne spiller er det hva han gjør den enkelte dag som gir grunnlaget for dagens score for deg.

vist

over 15 år siden

vist

Man kan kan bytte spillere når som helst, men når runden er begynt, gjelder byttet fra neste runde.

kevin

over 15 år siden

kevin

Grattis til de med 28 poeng på runden,og noen med 24...selv hadde jeg 22 poeng og har gjort et bytte på laget mitt:)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Det var store variasjoner på oppnådd score i går. Beste poengsum oppnådd bland topp 50 på worldscore var 50 poeng, noe som vel må sies å være bra.
Med så store variasjoner og beste score på -10 gir de små minus få poeng.

Håper det var fler som så at det var et hakk mer spennende å følge spillet med egen oppsatt flight på Fantasy golf, selv om dette for meg ble helt underordnet i forhold til spenningen ved å følge HB.
Han hadde vel den råeste åpning vi kunne ønske oss og det var svært synd at han ikke hold helt inn.
Regner med at det var flere faktorer som slo inn og må si at T25 er imponerende med så mange spillere.

Nå hadde det vært flott om Stian hadde fått satt opp sine spillere til utslag i kveld så vi får se hva som bor i han.
Selv uten å ha deltatt på runden i går ligger han kun 6 p. bak sisteplass i vår gruppe.

Har også selv gjort en endring og regner med å se bilder av HB i kveld også.

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Jøss - selv med en ubrukelig Sim i stallen så plukket jeg 28 poeng. Var korrekt å velge Bubba og Henrik. Min reserve for Henrik er Mike Weir og han hadde gitt enda bedre score. Men jeg bytter ikke ut Henrik i hvertfall. Gjør et bytte og lar Fredrik Jakobsen ta plass fra avbytarbenken.

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Og Sim får hvile med ullteppe rundt seg.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Sim og Sam var like dårlige i går. Utover det er min videre taktikk hemmelig. Det er vel det som kalles en dårlig hemmelighet ;-)

Kevin

over 15 år siden

Kevin

har du bytta ut Campbell som meg Sam? Han er -2 etter noen få hull i dag. Ellers så har Perez som jeg bytta inn startet greit,samme som Watson som er min no.1 player

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Har noe på gang her nå.
Tre av mine var på -1 for litt siden, og siste mann har ikke startet enda.
Nå ser det ut som ingen har startet likevel, og likevel ligger jeg rasende godt an i forhold til de fleste andre som kan ha gjort serriøst dårlige valg for dagen.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Pereze avanserer og Bubba har gjort eagle,og suser opp til pallen...oh yeah:)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Det høres ikke bare bra ut for oss andre . Vet i farten ikke hvor mange som har med Bubba, men han står ikke på lista mi.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

5 stk som har med Bubba:-)

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Og Tim Clark som jeg har med er -6 for dagen,tror dette blir all-time high:)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Det er bra du bruker tiden godt Kevin, bare synd for oss som ikke har han med at han gjør det så forbaska bra i dag også. -7 etter 9 hull er vi kanskje enige om er en grei score?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jevne gutter på -3 i dag, alle sammen

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Lawinth, ingen Campbell på meg i dag...over mitt levende lik...

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Om Bubba levere en 59 runde er det lik -13 om jeg har forstått rett.'de vil si at - 3 ikke gir poeng på fantasyscoren vi jager etter og -4 gir 2 p.

Not god om osv. osv......

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Ble "bare" 62 på Bubba:) Mens Tim Clark gikk på 63...Ble litt forandring på lista ja,Barcentrale rykket kraftig oppover lista

Tror det blir lite endringer før neste runde på meg,uten at jeg skal røpe taktikken helt...lol;)

barce

over 15 år siden

barce

dette spillet er jo dødslett! ;p

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Hmm....jeg trodde jeg skulle stige på rankingen, men nei. Hvor finner jeg poengberegningen? Er det slagene eller plasseringen til spilleren som teller?

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Den 2. runden ble gjenomgående dominert av Bubba, og Barcentrale var dagens ubestridte ener med score på 48 P.

Hans beskjedenhet ligger godt synlig i innlegget over, og jeg kan se han for meg hvor han utøver en form for seiers, hula hula dans.

Selv har jeg som min beskjedne figur tilsier lagt meg på en jumboplass for uka så langt, med en scor etter to dager med 30 p.

Min gode golfvenn "Golfpunk" som forøvrig er den som fikk meg engasjert med på dette fra dag to i årets første turnering, er ikke like beskjeden som meg denne uka (60 p.), men han har egentlig ikke peiling i det hele tatt etter bare et par års deltagelse på Fantasygolf. Hans resulater er kun flaksbetont og noe vi andre ikke egentlig skal bry oss noe om.

Kevin sitt resultat for uka så langt lar jeg være å kommentere da jeg oppfatter han som en svært beskjeden og stilletiende kar, som ikke ønsker noe ekstra oppmerksomhet. (Han har forøvrig bare hatt flaks nå i starten av denne ukes turnering)

Dere andre ønsker jeg bare lykke til videre i turneringen og beskjedent holde meg i bakrunnen og lære av deres tabber, for så å markere meg sterkere neste uke.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Smilende:

Når du står i oversikten med bilder av din firer flight med reserver under, og påfølgende resultater, score og oppsumeringer, vil du i underkant av dette finne følgende små linker.

Legend - Max Starts - Groupings - Scoring Details

Disse vil åpne et nytt lite vindu som forklarer det meste.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Takker Lawinth. Da skjønner jeg det hele bedre (F**** Bubba ødela altså runden i går...). Jeg ser også at jeg etter å ha valgt et dårlig lag bare har gjort en stor feil i selve managementet - og det er å bruke dumme-Chad. Han er ute av laget for godt, for evig, for alltid neste uke med mindre han plutselig skulle få en formtopp verden aldri har sett maken til.

Golfpunk

over 15 år siden

Golfpunk

He-he Larwinth nå er jeg med etter den kommentar, jeg regner med det var menningen å dra meg inn med å være små frekk. Det funker hver gang!
lykke til ikveld alle sammen.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Så du har bare sitti på gjerdet og spionert eller tjuvlytta Golfpunk. Det er ikke pent.
Kjekt du har gjort deg til kjenne. for etter denne rundens tur regner jeg ikke med at du har grunn til å skrive noe mer her inne.

Av oss to er det bare jeg som tar tap og vinn med blodig alvor, eller...

Mente det skulle høres mye flottere ut og er ikke helt sikker på hvor jeg gjorde meg bort i det ordtaket, men det var ment best tenkelige for meg...

Golfpunk

over 15 år siden

Golfpunk

Jeg vet at -2 ut på bane er bedre an +2 men fantasy golf poeng er motsatt...bare så du veit det.

I always take an extra sense of humor to the golf course, just in case I get a "hole in one"!

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Ja ja!

You never get a hole in one anyway, so let the extra sense of humor stay home. Youl newer make the bal fly ower the bunker anyway....

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Ser ut til å betale seg at jeg byttet inn Toms for Hoffmann

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

For ikke å snakke om at jeg lot Ryan Palmer få en sjanse.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Hmm,ser ikke ut som jeg har fått lagret det bytte i morges...det var jo svært synd.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Er en bitteliten knapp under hvor du gjør dine bytter, som det står SUBMIT på. Forresten den er ikke veldig liten, den dekker halve siden for en som er oppmerksom og ser godt.

Om du ikke trykket på den er jeg redd utfallet kan slå begge veier, avhengig av hvem som leverer påfølgende dag.
Høres ut som du bommet skikkelig på knappen i da Kevin?

Kevin

over 15 år siden

Kevin

He he,ja jeg glemt nok den i farten,dvs pc gikk i dvale da jeg var borte fra den i noen minutter,og jeg hadde tydeligvis ikke lagret...tabbe å ikke dobbelsjekke det etterpå. Men men,Hoffmann skjerpa seg litt og leverte bare 3 slag dårligere enn Toms:)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

I dag var Fantasy golf mye gøyere....

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Tror det bli bare morore og morore etter som en blir bedre kjent med de forskjellige spillere.
Tror etter hvert det skal bli mer gøyerealt å konkurreer med dere etter hvert som vi blir mer kjent.

Har en del ideer om videre greier i forbindelse med Fantasygolf som skal få det til å bli enda mer spennende, samt få følger for de som er med, men det får jeg komme tilbake til.

Nå skal jeg bare kose meg et par runder før jeg knuser dere, stille og rolig.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

In your dreams Lawinth....

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Yes, it's my sweet dreams, so dont mess with it.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

SS skjøt fart oppover lista med sine gode picks...blir jevnt dette

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Det verste er jo at om jeg hadde valgt Chad Campbell i går så hadde det vært suksess. Men gutta gjorde jobben i går gitt.....

Golfpunk

over 15 år siden

Golfpunk

Alex who?

vist

over 15 år siden

vist

Er det noen som får byttet spillere?
Får ikke byttet noen før siste runde, har jo en spiller som misset cut'en

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Mange som har gått fem på vedr bytte av spillere denne gang tror jeg.
Pga 5 dagers turnering og en dag uten spill pga regn ser det ut som alt av bytter har måttet skje dagen/døgnet tidligere enn normalt.

Vi får ta det som en læreprosess og håpe vi slipper mer sånt tull. Har selv misset bytter et par ganger denne uke og tapt +/- 15 p. men lite å gjøre med det. Er likevel heldig som ikke har noen ute pga cutten.
Tar kanskje igjenn noen av de 26 p du har slått meg med så langt denne uka da vist?

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Da er vi kommet til den store finaledagen i Fantasy Bob Hope Classic hvor mange har blitt skikkelig lurt av systemet denne uka. Systemet takler tydligvis 5 dagersturnering, men ikke yterligere endringer med utsettelse pga regn. (Dårlig server de bruker, som ikke tåler vann engang!)

Normalt er det mulig å bytte in reserver fremt til kort før første utslag hver dag, men denne gang måtte bytte skje nærmest to dager før endring gjaldt.

Cutten gikk i går og mange spillere røyk ut. Så skjedde med mange Fantasy spillere også, hvor Adams Winners og peggTee har gått på en skikkelig storeslemm og har kun en aktiv spiller igjen siste dag. Dette antagelig ene og alene pga ovennevnte.
De er likevel ikke helt alene om frafall, men tre av fire som ikke teller siste dag er tøft.

Golfpunk topper ukescore så langt med hele 152 p., men har i utgangspunktet ingen peiling på golf og viser en flaks i så måte som nesten ingen er forunt.

Kevin vil jeg ikke nevne da han er av en mer beskjeden karakter og antagelig ikke liker positiv omtale her på forumet.
(Vil likevel svært lavmelt nevne at siden dette er første uke han deltar på Fantasy Golf med så langt en fantastisk 2. plass og 148 p. vel må sies å være litt av et naturtallent. Det er jo ikke mulig å ha så jævla tur første gang en deltar på noe som krever så mye kunnskap?)
(En rolig FANFARE for Kevin)

Da er det vel bare å ønske alle lykke til i kveld!

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Da har de fått åpnet for å bytte spillere til siste dag på Bob Hope Fantasygolf.
Det gir kanskje rom for noen å bytte ut de som har MC spillere.

vist

over 15 år siden

vist

Fikk byttet nå, ser at jeg kunne gjort det mye bedre med de rette byttene.
Satser på litt mere flaks neste uke.

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Klarte å få med meg et helt lag inn til sisterunden (mistet 3 av 8) og gjør ingen bytter. Ble skikkelig straffet da jeg trodde det skulle være et Carlsontrekk å bytte ut Bubba med D.A.Points før runde 2 siden Bubba skulle spille den antatt vanskeligste banen. Vel....han gikk som kjent på 62 i den runden......mens her Poeng gikk en smal 70 runde eller noe lignende.....

Gis det poeng for sluttstillingen i hver turnering også Lawinth?

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Bonuspoeng for 1. 2. og 3. plass med henholdsvis 20, 10 og 5 p.
Betingelsen er at du har hatt spiller med minst en dag i løpet av turneringen om jeg ikke husker feil.

Så da vil jeg tro du får 20 p i bonus for Bubba første dag, men har han vel med i dag også, men kun 20 P om han vinner.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

sitter og venter på at Bubba Watson skal sikre seieren,og at Tim Clark skal bli topp3...da kommer poengene til å renne inn. Spesielt når Perez gikk på -6 i dag og Toms gjør det svært bra.:)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Hvis Kevin hadde Bubba og Clark + Perez og Toms kan han begynne feiringen!!!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Barneskirenn:)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Da er Bob Hope Classic ferdig og vi er nå 16 spillere registrert på Scangolf Fantasy golf.
Grunnet utsettelse av torsdagens spill til fredag, fungerte dessverre ikke Fantasy golf helt som det skulle denne turnering, så å bytte inn reserver mellom dagene var ikke så enkelt som det normalt er.

I løpet av turneringen kom en ny spiller inn i gruppen Scangolf, ” AirHolsen” som tilsynelatende så ut som en proff ut fra scoren han hadde med.
Sjekket om han var oppført på listen over ” Overall Leaders”, topp 50, men han hadde fortsatt et stykke opp der.

Den svært så beskjedne Kevin var forholdsvis heldig i sin deby og leverte ukens beste score med 222 poeng, noe han i et tenkt personlig intervju nærmest avfeide som ren uflaks at han ikke høstet 50 – 60 p. mer.
Nest beste score for uka tok ovennevnte ” AirHolsen” med bare 218 p. og han leder med dette totalscore på listen, noe som skyldes hans inntog her med rimelig mange poeng i kofferten.

”Golpunk” deler ukens tredje beste score med ”Barcentrale” hvor jeg misstenker begge to for å nærmest være ufine med sin porsjon flaks/valg av spillere.

”PegTee Inglorious Bastards” sin filmopplevelse (var det i jula?) holdt ikke mål og må ha vært en mindre god film. Det viser den inspirasjon han må ha fått og jumboplassen han vant denne uken, om da ikke filmen var av type Robbin Hood, hvor en skal ta fra … og gi til …

”Stians Trunkslammers” fikk aldri ut fingeren og satt opp spillere i løpet av turneringen, og er derfor den eneste helt uten poeng.
Hadde vært hyggelig om noen fikk sparket liv i den kroppen så han ikke bare får oss andre til å føle oss jævlig gode.

Regner med at i løpet av en uke eller to til så er alle familiære med hvordan systemet og poengtildeling funker og fra da er det kun jeg som har rett til å komme opp med gode unnskyldninger for enkeltresultater.

Takker for denne første Scangolf Fantasy turnering og starter om litt en tilsvarende tråd for neste ukes ”Farmers Insurance Open”

Lars

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Morsomt tiltak Lars. Jeg hadde nok veldig flaks med mine uttak denne uka,og har allerede gjort noen justeringer foran Torrey Pines.

Kan bli morsomt utover sesongen dette

Litt usikker på om jeg skal tørre ta med Bjørnstad på laget,det han viste på siste 9 i går aspirerer til en soleklar plass,men er litt "skeptisk" fortsatt

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Du er vel ikke feig Kevin?

Etter intervjuet var du ganske oppesen vet jeg...... og på toppen av det hele er vel egentlig HB bare i en innspillperiode på touren og vil komme betydelig sterkere senere.

Tror det er ganske mye kjøtt på mine tips vedr HB's meritter for i år.
Så langt er jeg nærmest med 100% cuttsave. Skrev vel at han kun ville misse 5 i år.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg konstaterer at siste runden medfører at jeg i minst to dager kan kalles Jørgen Brink.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Jørgen Brink:

Jeg vet ingen ting om deg som person og hva du står for, har ingen peiling på hvilken klubb du tilhører eller eller om du er en ok person.

Det eneste jeg vet ar at om to dager vil du bli sterkt savnet.
Jeg er svært glad over å ha fått lese ditt ene innlegg her på Scangolf.

Det er med dyp sorg å vite at du går bort om to dager.

Det blir lievel en glede å ønske deg tilbake som SS

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Takk, snella Lasse. Jag gillar dina mysiga og tjafsiga tekster. För mej er du bettre enn Selma Lagerlöf och Henning Mankell i en enda stor symbios.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her