Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

4. runde choking

Analytico

over 15 år siden

Analytico

Jeg undrer hvorfor HB sprekker på siste runden.
Han har den dagen spilt 3 turneringsdager på samme bane, samt et par dager med innspill på tirsdag og onsdag.

Trodde man skulle læxe mer og nyte jobben som er lagt ned de dagene i forveien, og kose seg på sisterunden.

Er det i huet det sitter, så burde man få hjelp med litt mental trening og få riktig perspektiv.

Dersom man tenker dollars, så er man helt lost, spør dere meg.
Golf er et spill der en må beherske seg selv.........

jonag

over 15 år siden

jonag

Var vel ingen total choke dette.
Så at han først pullet mange slag slik at det ble både vanndropp, venstre rough ol å slite med. Deretter så jeg at han begynte å dytte dem høyre noe.
Dessverre kom det også endel unødvendige (?) 3-putter.
Siste 9 var solid men ingenting droppet.

Vil heller kalle det en runde med litt press, ikke helt dagen og litt kald putter.

Just one of those days.

Driving accuracy er altfor dårlig. Lengden er ganske bra, innspillene slett ikke verst, men putteren var kald.

Analytico

over 15 år siden

Analytico

Jeg kan garantere at putteren hadde samme temperatur alle dagene.

just one of those days- er så enkelt, eller bortforklaring i mine øyne.

jonag

over 15 år siden

jonag

Nja, score og dagsform er ikke 100% korrelert i golf. Noen hevder samme dagsform kan gi +/-5 slag bare fordi golf over 18 hull har en andel av (u)flaks/tilfeldighet. Over 4 runder utjevner dette seg.

Det at putteren er kald også på fine runder bekrefter jo dette.

Men personlig synes jeg det mer ser ut til at HB ikke hadde svingen inne denne dagen + litt alvorets stund, heller enn full choke.

Hadde han derimot driti seg ut på de siste 6 hulla eller noe tror jeg mer på en choke.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg velger å se på det positive; HB kom tilbake på back nine etter å ha slitt kraftig på front. Jeg tror ikke han er en choker - men å spille med Boo på 4 runden etter å ha slitt med drivene hele uka -kan ha hatt effekt. det er større stjerner enn HB som har slitt med det der.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Backer SS' vinkling på det. Han slet med driveren på front, men han spilte bedre på back og det er positivt. Var nok alvorets stund som spilte inn.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Han spilte forferdelig på front 9, men hentet seg inn på back. Det viser styrke. Tror mange hadde bare gitt faen der.
Luke Donald gikk en 74 runde på åpningsrunden, Lucas Glover gikk en 75 runde på åpningsrunden....viser bare at det går opp og ned, selv på Pga touren. Men det som er kjedelig er at det skjer veldig ofte på siste runden for Henrik. Det er ikke ofte at 4 runden er Henrik sin beste runde...slik sett så var det en stor nedtur det som skjedde på søndag. Vi har liksom "sett" det før. Men jeg håper og tror at Henrik har vokst som spiller og at det bare var en dårlig dag på jobben. Håper på en topp 20 plass på Bob Hope..humøret hans virker mye bedre nå, etter en dårlig runde enn før.

jonag

over 15 år siden

jonag

Det som står krystallklart for meg er at han er blitt litt eldre, litt bedre og litt mer klar for å være der han er.

Enig om driveren. Han lå jo til venstre hele tiden. Jeg sjekket innom Ernie Els på Shottracker og han lå jo i FW hele tiden. 44% accuracy suger...og det koster slag.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

En som ikke nødvendigvis choker, men som i hvertfall sliter på sisterundene er Rory McIlroy. Med den kapasiteten han viser på dag 1, 2 og 3 så burde han vunnet flere turneringer. Det var på "håret" at han vant i AbuDhabi i fjor etter å ha ledet med 6 slag etter 3 runder. I World Cup før jul spilte han og McDowell drømmegolf helt til siste dag da de ikke klarte å få ut mer enn et for dem ordinært resultat.
I fjor så man det flere ganger at han lå høyt oppe og slet på runde 4.
I denne ukes turnering i Abu Dhabi lå han på delt andre med Poulter etter 3 runder. Etter noen hull er Poulter minus 4 for dagen og Rory er på par.
Jeg tror mange sliter med å knyte sammen sekken. Oliver Wilson er en annen, Tim Clark, D Howell lll, ja mange.
Det nytter ikke bare å være en super ballstriker, golf er utrolig mye det å være sterk i hodet.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Finnes det noen statistikk på gjennomsnittsscore over de forskjellige rundene? Jeg vil tippe sisterunden har høyest snittscore, men hadde vært artig å vite.

Som regel er jo pinneplasseringene vanskeligst også på sisterunden, så det kan ev være en forklaring.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Helt klart at de setter banene vanskeligere på runde 4, men så er det jo allikevel noen som klarer å vise tilnærmet samme spill. Kaymer ser sterk ut i dagi Abu Dhabi.
Det er jo en bra lederball hvor de etter 3 er minus 9 etter 8 hull.
Håper R McIlroy henger med.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her