Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

REGISTRERING TIL SCANGOLF FANTASY GOLF

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Noen er allerede registrert og bruker fantasy golf for hva det er verd.
Disse kan raskt og enkelt registrere seg til Group Scangolf.

Før markøren over ”Home” øverst til venstre på din Fantasy golf side.

Klikk på ”Overview”

I underkant av oversikten med headingen ” My Team and Groups” klikker du på linken ” Join a Group”
Klikk på ”Join a Private group”

Group ID#: 12611
Password: scangolf10

Velkommen!

For de som ikke er registrert:
Gjør det så fort som mulig og bli med allerede fra turneringen kommende onsdag.

HOW DO I SIGN UP?
To get started, please visit the Yahoo! Sports Fantasy Golf home page and click "Sign Up."
You will then name your team and select your email notification preferences before agreeing to the Terms of Service.
Det er her fint om du bruker det nick du er kjent under på Scangolf forum.

Note: You can change your team name and most of these preferences later by clicking the "Team Info" link at the top of your Team page.

When you've confirmed and submitted your entry, you see a confirmation page. From there, you can take advantage of links to build your team, join a group (public or private), or create your own group.

Deretter er det bare å følge oppskriften ovenfor.
Jeg regner med at vi er minst 10 aktive spillere onsdag og nye kan gjøre entre senest 5 min før 1. tee/utslag hver dag.

Alle kan se hvem de andre har i sin flight og hvor dårlig det går med dere andre. (He he he)

Mvh. Lars

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Hva er Yahoo Fantasy golf?

Tenkte det er mange som ser for seg en eller annen form for spill hvor en møtes i en spillsone på nett og konkurrerer i en fantasiløs versjon av et aktivt nettspill el. Lignende og på den måten kårer vinneren ut fra hvem som er best til å håndtere tastatur eller spillkontroll.

DET ER HELT FEIL.

Fantasy sport golf er har et oppsett som inneholder mye av det vi har på PGA sin offisielle side www.pgaour.com og har også deres offisielle logo på plass.

Det hele går ut på at du ut av spille-/startlistene velger 4 spillere som du håper/tror vil levere turneringens beste resultat. Disse kommer så opp side om side med bilde. Under disse fire kommer det opp fire reserver som du selvfølgelig også velger fra samme liste. Reservene kan fra dag til dag byttes som du ønsker og den enkelte spiller (ikke på reserveplass) vil generere poeng i konkurranse med oss andre som er med.

Det er den enkelte spillers resultat for dagen som avgjør hvor mange poeng du oppnår for dine valg. Beste spiller/score for dagen gir 20 p. og hvert slag dårligere ned 2 p.

Om beste score er -10 og dine spillere leverer -9, -7, -3 og Par vil score bli:
18 p. + 14 p. + 6 p. + 0 p. – Sum for dagen = 38 p.
Neste dag begynner alle med blanke ark på Dagsscore (egen kollonne på scorcort) og laveste score neste dag kan godt da bare være -4, en par runde for dagen da, vil gi 10 p.

Om du har topp 1 – 3 spillere på ditt scorekort vil du motta for 1. plass bonus 20 p., 2. plass bonus 10 p., og 3. plass bonus 5 p.

Du kan underveis se hvilke spillere de andre i gruppen Scangolf har valgt og deres resultater.
Du kan se oversikt over alle i gruppens resultater, ukentlig eller samlet for sesongen.

Du har tilgang til eksperttips og statistikk for alle spillere, men en spiller kan kun brukes i 10 turneringer i løpet av sesongen. (1 dag eller alle dager =brukt 1 gang)

Om dette blir for barnslig for deg så forstår jeg ikke at du følger livescore på pgatour. Com.
Dette gir deg mulighet for en annerledes tilhørighet til spillerne på Pgatouren og ytterligere utvide din kunnskap om den enkelte spiller.

Håper vi treffes på Fantasy golf og kan få enda mer ut av turneringskveldene på forumet enn i dag. Jeg ser din flight, og du ser min. KJØR PÅ!

Lars

PS
Det er nå akuratt 12 timer siden jeg la ut Gruppe ID og passord, og vi er nå 5 registrerte team i gruppen Scangolf.

donk

over 15 år siden

donk

team donk er med :)

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Jeg er med! (barcentrale)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

...og Sams Smiling Mooses er regga

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Vi nærmer oss minste forventede antall deltagere klare til utslag onsdag.
Tror kanskje jeg må utvide en del fra min minste forventning på 10 aktive, men det er jo bar toppers.

Kanskje unødvendig å skrive at;
JEG ER MED...

Kevin

over 15 år siden

Kevin

jeg skal være med,men har ikke registrert noe lag ennå. Fikser det i kveld

Webmaster

over 15 år siden

Webmaster

Jeg er også med!
Var med på samme greia (litt annerledes oppsett) for over 10 år siden.
Det ble mange ganger mer interessant å følge med på turneringene! Den gangen skulle man plukke ut 10 spillere på sitt lag og fikk samlet poengsum etter hva de spilte inn av premiepenger.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Flott da er vi straks i minstemål.

En liten korreksjon til min tidligere villedning.

Når du har valgt tilsammen 8 spillere, 4 + 4 som reserve, er det kun disse åtte spillere du kan bruke i løpet av den aktuelle turnering/Weekend.
Om du er riktig uheldig og kun 3 av de 8 klarer Cutten er jeg redd for at du får en rimelig dårlig poengscore den uka.

Stian

over 15 år siden

Stian

Stians Sharpshooters er in the mix og klar til dyst.Har skyhøye forventninger, hovmod be gone!

Stian

over 15 år siden

Stian

Straightshooters skulle det være.Sånn går det når influensaen tar kontroll over tastaturet.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Stian.
Da har du allerede gardert deg med en dårlig unskyldning for dårlig resultat i helgen. Den holder ikke vann!
Leste Straightduff jeg. Hadde stått bedre til den unskyldningen (¨~¨)

Stian

over 15 år siden

Stian

dårlig + dårlig = bra blir det ikke ? Ellers så finnes ingen straightduff, kun outside-in-duff, så det så! :)

PegTee

over 15 år siden

PegTee

PegTee er med. Men ser eg er på sisteplass.....det er sikkert der eg kjem til å ligge også.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Kevins flopparooneys er med,ukas lag er satt opp...rock`n roll:-)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Litt positiv innstilling er bra Peg Tee, men det kan være falsk beskjedenhet du leverte der. Kikk en gang til så vil du se vi står i den rekkefølge vi registrerte oss foreløpig.
Kevins flopparooneys registrerte seg etter deg og står foreløpig sist.

Når jeg tenker meg om hadde det vært helt greit om den rekkefølge vi står i nå er gjeldende etter Bob Hope Classic.
Men ser at jeg må treffe ganske bra om jeg skal passere Adam's Winners som vel må ha hatt inside informasion for å tippe det han har startet sesongen med.

Ser det foreløpig kun er 3 som har deltatt i de tidligere 2 turneringer i år. Da det ikke er mulig å nullstille score for registrerte deltagere må vi nok frem til Spring Season starter forkusere på ukentlige score

vist

over 15 år siden

vist

vist er også med.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Det er nå litt over 24 timer siden påloggingsinnfo ble lagt ut øverst i denne tråden.Det er nå 12 deltager med registrerte spillere til helgens turnering, som starter i morgen kveld, onsdag.

Deadline for å regsitrere sitt team, legge inn spillere og delta fra første turneringsdag, er ferdig registrert og med spillere senest ca. 5 min før utslag.
(Nøyaktig Norsk tid vet jeg ikke, men ofte mellom 17 - 19 en gang)

En kan registrere seg og gjøre sin entre hvilken som helst dag i løpet av en turnering, men det er alltid mest gøy å være med fra start.

Av de nevnte 12 er det 9 som starter med 0 poeng i morgen og hvor god jeg er, finner jeg vel ut av i løpet av et par tre turneringer.

Stian

over 15 år siden

Stian

I lys av den pågående dårlige gamblingen min på ladbrokes ifbm med golfturneringer så jeg ingen annen grunn enn å døpe om straightshooters til Trunkslammers.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg skal melde meg på, har bare ikke tid til å sette meg inn i det nå.

PegTee

over 15 år siden

PegTee

Lawinth, går det an å endre navnet på laget etter det er etablert?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

PegTee, ja det går an.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Gruppens navn må i all fremtid beholde navnet "Scangolf" grunnet tilhørigheten til det vi har sammen her.

Utover det kan den enkelte endre navn på sitt Team som det passer den enkelte, uten at dette går ut over eller endrer på opparbeidet score etc.

Vil likevel slå et slag for at vi har Teamnavn gjenkjennlig i forhold til hva vi er kjent under her på forumet.

Vil tro de fleste nå har sett at andres valg av spillere er "Hidden"
Disse blir for alle synlig når spillet starter.

Vil tro dette vil gi rom for løse albuer og kommentarer underveis og jeg foreslår at vi starter en tråd i denne anledning med heading:
FANTASY SCANGOLF - BOB HOPE CLASSIC

"Group Picks" er linken for å følge samtlige Teams spillervalg og se den enkelte spillers resultat underveis. Om du klikker på teamnavnet til venstre vil det valgte teams flight og reserve komme opp som på din egen side.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Kan man hive innpå reservene underveis? Har ikke helt skjønt reservebiten her...

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Reservene kan du bytte inn og ut mot en i flighten før start hver dag.
Dvs. om en du har satt opp i flight leverer dårlig ønsker du kanskje ikke ha han med dag to, og bytter. Kan jo godt hende at en reserve har dagen sin og leverer en 62 runde, kontra en ok 68 runde.
Om en ikke klarer cutten tror jeg du fysik må sette inn reserven. Tror ikke systemet flytter opp denne av seg selv, men vet ikke.
Tror derfor at om du ikke følger med i forbindelse med en cutt en dag så har du en treer flight som kan gi deg score neste dag.

Etter et par tre dager regner jeg med at alle ser linjene.
Det er altså ingen mulighet til å bytte noen underveis den enkelte spilledag.

PegTee

over 15 år siden

PegTee

Laget PegTee har no blitt til PegTee Inglorious Bastards. Med hentyding til den beste filmen eg såg i fjor.

FekinCnut

over 15 år siden

FekinCnut

joina :-)

vist

over 15 år siden

vist

Noen som vet hvordan de regner poengene, nå som banene har forskjellig par (70/72)?
Er det flere poeng ved å gå -1 på en par 70 bane (69 slag), enn -2 på en par 72 bane(70 slag)?
Må kanskje ta hensyn til dette når man setter opp laget sitt.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Det er ingen forskjell på hvilke bane den enkelte spiller den enkelte dag.
Det har vi sett i tidligere turneringer i år hvor de har spilt på flere baner.

Du kan selvsagt bytte spillere fra dag til dag ettersom den enkelte spiller har god statistikk fra den ene banen kontra den andre.
Krever kanskje noe mer tid ved valg av spillere og selvsagt oppfølging for bytte hver dag.

vist

over 15 år siden

vist

Tror ikke du skjønte spørsmålet, regner de ut fra totalt antall slag f.eks 69, eller hvor mange slag de er under par?
Dette har ikke vært tema tidligere, fordi når de har spillt forskjellige baner har alle banene hatt par 72.
Regner med det er totalt antall slag som regnes, men er ikke sikker.

golfpunk

over 15 år siden

golfpunk

poeng er tildelt til dine aktive lag medlemer runde score i forhold til laveste score på dagen uansett bane.
f.eks:
Woods -10 M P cc par70 =20 poeng
Leonard -5 P Beach par72 =10 poeng

vist

over 15 år siden

vist

Ok, takk for den.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Da er det snart duket for Spring Season og tiden er inne for de litt trege til å bli med på moroa og alvoret som blir gjennom kommende sesong.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Vil bare løfte denne opp til ny dato og oppfordre alle golf entusiaster til å bli med på moroa.

Vil du sattse kona, bil og huset er du også velkommen til å bli med Scangolf gamers i den nye sesongen.
Nå har vi lagt lista for deltagelse til pantsettelse eller betaling senest før 4. turnering i sesongen er i gang. Etter den dato er Gamers lukket for nye deltagere.

Info finner du under Notes når du logger deg inn på Fantasyy Scangolf.

Lars

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her