Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

John Arne Riise har blitt voksen?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Leser en veldig gledelig artikkel i VG i dag: Romafansen elsker Riise!

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/italia//artikkel.php?artid=579196

"I supporterbutikken hang det tre trøyer: Totti, De Rossi og John Arne Riise. Det oppsummerer veldig mye."

Herlig å se at John Arne Riise har lært å oppføre seg. Jeg synes suksessen hans er fullt fortjent, og at han i Norge alltid har vært undervurdert, først og fremst av utenomsportslige årsaker.

Slike gutter det vil både Norge og Roma ha!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Historisk øyeblikk ovenfor: Molde-fan skryter av Ålesund-spiller.

På banen er Riise en superdedikert spiller i god Europa klasse. Utvilsomt.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Er bare så ufattelig fornøyd med at vi ble kvitt ham i Pool.
Fint at han liker seg i Roma da.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

....Tiger Woods har signet for Liverpool siden Benitez mente de trengte en fyr i angrepet som virkelig har skjønt betydning av "You'll never walk alone".

007

over 15 år siden

007

På banen er Riise en superdedikert spiller i god Europa klasse. Utvilsomt. Jepp.

Wahtever

over 15 år siden

Wahtever

Ja, Liverpool gjør det stort om dagene

Enur

over 15 år siden

Enur

Ikke for å ødelegge moroa for deg GB, men bare en liten tanke som slo meg:
Når trøya med hans navn henger i butikken ennå, kan det vel også bety at etterspørselen etter den ikke har vært så stor? Hvis ikke hadde vel det stativet vært tomt? :-)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Dette må jo bare være dagens beste, Enur!

He he...

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Enur, Enur. Hvis en liten tanke slo deg, så burde du slå tilbake. For den tanken var slem.

Og ingen ting å lytte til, det sier vel seg selv ;-)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

..og verst av alt - den slemme tanken var feil - det er bare å orke lese hele artikkelen. At Totti og de Rossi skulle være upopulære i Roma er dessuten ikke en gang teoretisk mulig og deres trøyer henger der også :-)

Det er nemlig ikke sånn at hvis det er melk, øl eller brus igjen i butikken så betyr det at ingen har kjøpt dette den dagen. For ikke å snakke om at jeg er sikker på at Chateaux Margeaux 1982 er en super vin selv om jeg måtte finne den på et pol....

Bogeybjarne

over 15 år siden

Bogeybjarne

gggggggggg. Ja virkelig en genistrek Benitez gjorde når han kvittet seg med Riise. Etterfølgerne har jo virkelig overbevist. Tror Riise kom bedre ut av den overgangen enn Benitez. Riise har fått en ny vår og leverer i toppklasse hver uke, mens Pool enda ikke har funnet noen ny venstreback, og er dårligere enn på flere år.

PegTee

over 15 år siden

PegTee

SS, du finn dessverre ikkje CM 82 her til lands......men den kan bestillast på utenlandsek vinsjapper - 3-5k for flaska. Den vert for dyr for meg.
Vedr Riise så har eg sansen for han og den treningsmoralen han har - ingen skal tvile på mengdene han har lagt ned langt overgår kva som er normalt. Ei stund så trena han eit eller anna til alle døgnets tider.

Oggi

over 15 år siden

Oggi

Enig i at Riise hører til dem som trener mye, men hvor mye trener egentlig en fotballspiller på dette nivået? Tenker på timer i uken/året. Noen som vet?
Husker selv at jeg trente 25 timer/uken da jeg som 15-åring drev med sykling. Det var ikke nok til å hevde seg på kretsnivå en gang.
Registrerer juniorspillere i klubben vår nå (golf) som trener 1000 timer/året. Hva det holder til anes ikke. Time will show. (Jeg vet godt at kvantitet og kvalitet er adskilte begreper - men forutsetter at en tenker kvalitet her.)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

John Arne Riise har vært en seriøs og særdeles dyktig utøver av sin sport i alle år. Han har oppnådd en suksess vi andre bare kan drømme om.

Problemet hans er først og fremst utstrålingen. Han ser ut som en bølle og er akkurat såpass selvopptatt - også utad - til at han ikke passer inn i den norske, trauste folkesjelen.

At han har sagt og gjort mye dumt? Ja, helt sikkert, men hvem av oss kan si med sikkerhet at vi - i en alder av 20 år - ville taklet bedre å bli proff på Liverpool, tjene masse penger og være i media hver eneste dag?

Han har blitt hånet i media og på nettet i alle år, men viste at han var større enn sine kritikere da han vitnet i rettsaken mot Baardsen. Ja, jeg er drit imponert over hans holdninger.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Fotballspillere synes de trener ekstremt mye hvis de kommer opp i 25 timer uken. Tror det er svært få som er der, men det finnes sikkert noen som er bedre kvalifisert enn meg til å gi detaljerte svar

Riise trente/trener trolig mer enn dette.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

GB, kudos til Riise for treninsgvilje og innsats on course.

Off the course har han vel stort sett seg selv (og moren) å takke for imaget og trøbbelet? Hvordan han var større enn kritikerne i rettssaken mot Baardsen forstår jeg ikke - han bekreftet til fulle at han ikke ante noe om sin egen økonomi, at han ikke leste noe av det han skrev under på og at hans fokus kun var på banen. Carew-gate, Ferrari og sms'ene til norske kjendiser? Uff.

Det finnes plenty norske fotballspillere som har blitt proff i ung alder uten å lette så ekstremt som Riise og Carew. Det har mer med typen å gjøre enn med profflivet å gjøre.

PegTee

over 15 år siden

PegTee

I aldersbestemte år trente han mest av alle. Ikkje berre kondisjon men også styrke og kjernemusklatur som ofte vert delvist gløymd eller totalt ignorert.
Kva han har gjort dei seinare åra kjenner eg ikkje til, men vil tru at det treningsregimet som han hadde ligg ganske latent. Ikkje lett å slutte.
Kva han gjer utanfor bana gir eg egentlig blanke blaffen i. Som komentert av GB her så er det ikkje ei lett rolle han har og har hatt.
Det er langt litt Nykenen/Daly, nærmare til Solskjør/Bjørndalen så eg meinar han har klart seg bra.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Imponerende av Riise i går,først det vanvittige lange dypet som gjorde at keeperen fellte han utenfor 16m og det ble rødt kort,så den flotte headingen som avgjorde matchen

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

...og på toppen av det hele står han sentralt i en innsamlingsaksjon til ofrene på Haiti. Selv jeg som ikke er Riise fan blir imponert over gjeldsofferets opptreden. Bra Riise!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her