Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva er det motsatte av en choker?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Henrik har denne sesongen avsluttet hver av rundene med en under par på de tre siste hullene. Alt pratet om at han sprekker mot slutten av rundene kan da stilne av.

Men; det åpner for en ny begrepsbruk, siden han da ikke kan være en choker (synd for ham med nicket Chokestad). Hva er det motsatte av en choker? En killer? En spurter? En non-choker? En vinner (;-))?

(jeg vet at det er par 5 hull som er avslutningshull og at dette kan ha betydning her - men hvis han var en choker ville han ikke satt små og store fugler på dem heller)

Stian

over 15 år siden

Stian

Rallier kan være et passende ord.

He rallied on the last 3 holes to wait until sunday to potentially slam the trunk.

Helena

over 15 år siden

Helena

Hva med å ta fra skisporten og kalle han en spurter? Eller kanskje en rallyspurter?

jesus maria

over 15 år siden

jesus maria

Vinnertype kalles det :)

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Stayer

007

over 15 år siden

007

Choke er et spjeld i forgasseren som skal begrense luftinntaket.
Det motsatte?
Turbo!

no

over 15 år siden

no

clutch-player

john

over 15 år siden

john

Tiger Woods

Freud

over 15 år siden

Freud

Jeg tror Sam har misforstått dette begrepet. Slik jeg har forstått det (husker ikke hvem som innførte det) så siktes det til at HB har en lei tendens til å sprekke på sisterunden - altså score mye lavere der enn på de tre første og kanskje ødelegge en god sammenlagtscore. Altså ikke "sprekk" på slutten av hver runde.
Sony Open dag 4 har kanskje bevist at det er noe i dette?
"Chokestad" får svare.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Siden du tror noe om hva jeg mener Freud, så er svaret nei det var ikke det jeg mente. Jeg siktet til det at noen hevdet at HB alltid avsluttet rundene sine dårlig. Å falle fra 33 til 64 plass pga rævva front nine er ikke å choke i min bok. Hadde han falt fra 3 til 34 så hadde det stilt seg litt anderledes.

Bamse

over 15 år siden

Bamse

Freud,

"...så siktes det til at HB har en lei tendens til å sprekke på sisterunden - altså score mye lavere der enn på de tre første..."

I golf er det faktisk veldig bra å score lavere enn alle andre - inkludert sine tidligere runder i en turnering - på sisterunden, og en hvilken som helst annen runde. Det betyr at man tar innpå de foran eller drar ytterligere fra de.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her