Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Afskaf golf i Norge!

Danskeren

over 21 år siden

Danskeren

Er det ikke på tide simpelthen at afskaffe golf i Norge?
- Banerne er kun åbne i kort tid hvert år og kun i få måneder med gode forhold.
- De fleste baner er bedst egnet til skibakker, klippegolf er ganske enkelt ikke morsomt.
- De fleste nordmænd er grønt kort spillere og spillet er ulideligt trægt.
- Eliten (undtagen SP) er jo helt til grin internationalt.

Jeg foreslår simpelthen at golf afskaffes i Norge og golfsættet byttes ud med rulleski. Da kommer nordmanden til sin ret! Selv vælger jeg blot at flytte tilbage til Danmark. Jeg har fået nok!

Olle

over 21 år siden

Olle

Da snakkes vi når vi når jeg er på Danskeferie.

Lake Placid

over 21 år siden

Lake Placid

Jeg stikker også innom - ikke for å spille golf - for det er for kjedelig i Danmark (flatt & vindfylt) - selvom banene er åpne hele året - så lukter det fantastisk med gjødsel rundt de aller fleste!! merkelig dansk fenomen forøvrig!

En fjellape

over 21 år siden

En fjellape

Husk at i Norge er vi eksperter på å gå tur. Det skal ta litt tid å gå en tur. Det skal heller ikke være altfor behagelig, slik at litt terreng er å foretrekke. Det virker urettferdig at golf i Norge ska afskafes fordi vi ikke hevder oss internasjonalt. Nordmenn er best i verden i Norge som er beste land i verden, ergo er vi best i verden! Gå på tur, ikke vær sur!!

Hvorfor ikke

over 21 år siden

Hvorfor ikke

Avskaffe Dansker i stedet?
De er tydeligvis ikke brukandes til noe her til lands, siden det er så mange bratte bakker, hvor de får angst og høydeskrekk, så vi svskaffer dansker, og sender de samlet på Color Line tilbake til pannekakeblåseland....

der kan dere kjøre golfbilene deres og puffe kartoflene deres rundt på hakkebøf-banene deres.....

hihihi.....

Hejdaniel

over 21 år siden

Hejdaniel

"En fjellape" minner om reken som satt på kaien og slo seg på brøstet og ropte: "Jeg er en hummer, jeg er en hummer."

Så utrolig norskt å tro at nordmenn er best...

Alle er forskjellige, dessuten ville det være uheldig for nordmenn å avskaffe danskene, det blir jo som å kjøre bestefar ut av sitt eget hus.

Norge er natur. Danmark er kultur. Og danskene trenger litt av Norges natur og nordmennene trenger litt av Danmarks kultur.

En bra deal for begge parter det... :-)

Og til "Lake Placid": Kjedelig med vind? Det kan jeg slettes ikke være enig med deg i. Vind er det som setter krydder på banen. Vind er det som gjør at banen spilles forskjellig fra dag til dag.

Lake Placid

over 21 år siden

Lake Placid

Har ingenting i mot vind, men det trenger ikke å være vind 365 dager i året....... Enig at det er krydder, men det er forskjell på å krydre grøten med cayenne fremfor kanel.....(noe tørr den der ja...)

Fjellape

over 21 år siden

Fjellape

Jeg synes den var bra LP. Hvertfall god nok. Selv hadde jeg nok valgt det spennende krydret PiriPiri.

Utrolig norskt å tro at nordmenn er best. Må ikke være så beskjeden å bry seg om hva andre mener! Var en tur innom en strand i Spania i sommer. Der lå tre norske jenter å solte seg. Mellom solsengene sto norske flagg. Vet ikke helt hvorfor, men ble veldig stolt. Heia Norge! Gull i soling! Ikke beskjedent det!

Hvordan er det tenkt at Danmark skal få Norges natur forresten.:
"Norge er natur. Danmark er kultur. Og danskene trenger litt av Norges natur og nordmennene trenger litt av Danmarks kultur."
-> Dette både rimer og rimer ikke..

Endnu en dansker

over 21 år siden

Endnu en dansker

Det er noget mindreværdskompleks indblandet når nordmænd konstant er optaget af at gøre opmærksom på sig selv, på at erklære sig bedst i verden og på hvad andre mener om Norge og nordmænd. Slap nu af og fokuser på morskab. Da gør det heller ikke så ondt når dere taber i fodbold!

Ola

over 21 år siden

Ola

Endnu en dansker, du har begynt å skjønne litt:

Den norske nasjonalsjelen består av omtrent like store deler
- mindreverdighetskompleks
- verdensmesterfølelse
- antiautoritær holdning
- masochisme
- skippertaksmentalitet
- sidrumpet status quo sutring
- nysjerrighet
- dristighet

Så en del dansk og en del norsk blir ganske bra tilsammen.

Ja!

over 21 år siden

Ja!

Du ender opp helt uten nasjonsjel du da når den norske og danske nasjonalsjelen utjevner hverandre! Stakkar!

Magnus K

over 21 år siden

Magnus K

Savner ikke den norske nasjonssjelen i det hele tatt. Det er flaut å se på hvordan nordmenn tror at andre nasjonaliteter ser opp til nordmenn. Mange nordmenn driter seg så sinnsykt ut når de er i andre land og begynner å skryte av Norge. Og hvis nordmenn blir imponert når en amerikansk turist sier "Oh my god, it's so beautiful here in Norway and everyone here's so nice, I love Norway" Så skal dere ha klart for dere at det sier amerikanske turister uansett hvor de reiser hen. Selv om det riktignok er fin natur i vest-Norge.

Et kjent politiskt fenomen er at nordmennene lärer seg av de feilene svenskene gjör, etter at nordmennene har begått de selv noen år etterpå.

ja da

over 21 år siden

ja da

du prter om noe der danake pølse.
Har vært i danmark o det er ikke akkuratt kremen det heler .
dere har mye bra baner, men jeg vil ikke si at dere danske er noe bedre en nordmennene i golf .
dere har jo selveste thomas bjorn.
Det er bare han.
det er veldig synd at en danske skal slenge så veldig med munnen sin, når vi nordmenn ikke kommet med noen kommentarer.

glemte vel...

over 21 år siden

glemte vel...

Anders Hansen, Søren Kjeldsen, Søren Hansen og Mads Vibe-Hastrup

.. og

over 21 år siden

.. og

kunne kanskje nevne Iben Tinning

Quasimodo

over 21 år siden

Quasimodo

Og Mogens Glistrup. Og Søren Bøssedreng.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her