barcentrale
Ja, da står sisterunden på trappene. Det viktigste målet er nådd for denne turneringen - å klare cutten! Nå er det bare å få huket mest mulig deniros på konto og få senket presset og skulderne. Det sagt, så er det åpenbart en helt ny mann vi ser i år kontra 2006. Henrik har bevist at han hører hjemme blant de store gutta over tid - og det tror jeg at han er 100% inneforstått med selv.
Ser vi på tredjerunden, så skriver han selv på twitter at spillet var stødig, men noe shaky på slutten. Birdien på sistehullet var da god å ta med inn i sisterunden. På Shot Tracker syns jeg runden så litt mer shaky ut enn hva HB skriver på twitter. Korte utslag, mye ut til høyre (ofte feil sone) - kunne gitt en dårlige score. Selv om de lange puttene ikke spiller på lag, er bunkere og scramblingen bedre etterhvert, og GIR'en fortsatt meget god. Par 3 hullene var også ikke så utslagsgivende i dag. Dette er rett og slett en tricky bane!
I morgen ventes tilsvarende vær og vind som øvrige dager. Mao tøffere forhold utover dagen med mer vind og crusty greener. Det skrives at eneste måten å avansere på i feltet er å gå ut tidlig (Baird, Green etc. avanserte bl.a. kraftig med tidlig start).
Spillepartner for morgendagen kan fort bli Boo Weekley. Blir spennede å se hvordan HB takler det. Lenge siden han gikk side om side med en profilert spiller - og realitetene med å være på PGA-touren kan fort innhente Henrik.
Også spent på strategien til HB. Kan være fristende å være agressiv med kun 3 slag (nå) opp til topp 10, men jeg er redd dette ikke er en bane man dikterer så lett. Spill smart og vent på mulighetene..
Selv om det er søndag - så foreslår jeg at vi legger bort talglysene og bunkrer oss opp foran pc'en med alt fra juleøl til kranvann. Det plinges ved FW-treff, GIR, Birdie og Eagle!
Med et infantilt håp om et hårete tall på en forvokst card board sjekk.. GOGOGO HB!!