Bergensstril
Jeg er også medlem på Fana, og jeg er uenig i det John og Fan'a skriver. Visst er det langt å gå mellom hull 1 og 2, mellom hull 5 og 6, samt dels hull 7 og 8. Det er heller ikke bra at de enda ikke har blitt enige med familien Sæverud om stien mellom hull 6 og 7, men den er på plass til neste år.
Når det skal bygges baner i Bergensområdet, så vil samtlige som spiller banen sammenligne den med Meland(Norges beste?), og det blir litt som å hoppe etter Wirkola. Fana er en annenledes bane enn Meland, den er endel kortere(par 70, mot par 73. Men å si at Fana er en dårlig bane fordi at den ikke er Meland blir feil.
Fana har supre greener, fantastisk drenering(et must i Bergen), mye vann i spill, med flere lange utslag over vann(må ha carry på 140-160 meter for å komme på trygg grunn, og det er ikke mulig å spille rundt). Banen krever også presisjon i slagene, og er ikke en utpreget "driver" bane for langtslående villmenn! Dere skriver at Fana har så mange blinde innspill, kan dere nevne dem? Er enig i at banen er trang på enkelte hull, men det har ikke vært enkelt å skaffe de arealene som banen har lagt beslag på.
Jeg synest Fana er en flott bane, og den kommer til å få veldig bra kvalitet på samtlige spillområder. Dersom John og Fan'a er så missfornøyde, så er det bare å melde seg ut, klubben er fulltegnet, og har venteliste, slik at dere får pengene igjen. Meland har forsatt ledige medlemskap, så da er vel valget enkelt for dere. Selv koser jeg meg i Fana, og setter stor pris på å kun ha 5 minutter lett sykkeltur til banen, da får jeg benyttet banen maksimalt.