Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Grøntkortspillere i utlandet - Par 3

Kristiansand

over 15 år siden

Kristiansand

Har retunert fra Solkysten og fikk noen gode runder.
På en av rundene opplevde jeg en flight med 3 norske grøntkortspillere, nr. 4 var innenfor 28. Jeg gikk 2 flighter bak og det sier seg selv at det ble mye venting på de første hull. Vi passerte etter hull nr. 3. De var tydelig preget av at dette ble for vanskelig i tillegg til et stort antall spillere som kommer bak. Vi fikk en hyggelig prat etterpå på klubbhuset og jeg anbefalte par 3 banen La Siesta på Calahonda.

Har du grønt kort og ønsker å spille vinterstid på Costa Del Sol - Varm opp på en Par 3 bane de første dagene. La Siesta på Calahonda er en helt OK bane litt kupert men jeg tar alltid min sønn på 16 med for å varme opp og han har et lavt hcp så dette gjelder for alle uansett hcp.
Drivingrangen er ikke løsningen når det er flere måneder siden sist. Vi har heldigvis Par 3 banen i Arendal en nydelig oppvarming for sesongen, da det ikke finnes noen i Kristiansand.

Hvorfor er det så få par 3 baner i Norge??. I Danmark har mange baner en Par 3 bane i tillegg til 18 hullsbanen - ifølge danske proer øker motivasjonen blant nybegynnere, kontra å gå rett på en 18 hullsbane.

Laser

over 15 år siden

Laser

Jeg gjør tilsvarende øvelser i Frankrike og Norge etter lengre fravær av golf

Fin måte å bygge seg opp på blir trygg på under 100 meter og putting
Effektiv trening

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Korthullsbaner er utmerket, både for rekruttering, som oppvarming, som praktisk nærspillstrening og for å lære seg avstander med wedgene etc.

Kv

over 15 år siden

Kv

Kvinesdal har en super par 3 bane med kvalitetsgreener. Kanske noe vanskelig...

Helena

over 15 år siden

Helena

Danmark er et lite land. For meg er det derfor naturlig at de har fler par 3-baner der =)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

lol@Helena, da aner det meg hva slags baner jeg finner i Luxembourg, Liechtenstein og Vatikanstaten. I den siste må det være minigolf?

Helena

over 15 år siden

Helena

Forutenom det sedvanlige kapell og pavefokuset er vatikanstaten også kjend som minigolfens hjemland ja. Helt rett der Smilende Sam.

Yankee

over 15 år siden

Yankee

Paven spiller sikkert golf på en PGA tour simulator. Da har han plass til både mange og lange baner.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Kanskje Dan Brown snart kan komme med en spennende bok der Paven er en gal minigolfentusiast som forsøker å skaffe seg herredømme over golfen i verden og gjøre alle baner om til minigolfbaner?

Kv

over 15 år siden

Kv

SS - det tviler jeg litt på :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her