barcentrale
50% Driving Accuracy er alt for svakt på papiret, men kun T40 på den rankingen (mye vind og smale FW'er er nærliggende å tro). Som vanlig er han lang på drivene (rank 13), men en av de svakeste på greenene i forhold til antall putter. Med 72% GIR, så betyr det at han ikke har klart å sette ballen nærme nok (litt over 10 meter) og at han har scramblet godt fra FW (som vanlig).. Med 50% FW-treff så blir det vanskelig å få til de virkelig gode rundene (vel, sier jeg når Palmer hadde under 40% og leder.. hehe)!
Ser vi på statistikken fra NW i fjor, så ser vi bare på denne runden at svakhetene og styrkene videreføres.
Ser vi litt mer på runden, så var det de første 6 hullene som ikke var bra. Hull 2 og 5 med FW miss og bunkern på hull 4 var ikke bra. Allikevel sterkt å komme så godt tilbake på de siste 12. Par 5 hullene får han betalt for lengde (siste hullet kan vel krediteres andreslaget fra bunkeren)! Vitner om en mann som på den mentale delen har utviklet seg mest!
Leaderboard'en preges for øvrig av det jeg vil kategorisere som litt kjipe spillere. Folk som spiller tight og håndterer putteren best. Villmannen Cabrere er unntaket som bekrefter min påstand ;)
Runden til HB begynner klokken 20.00 i kveld. Mason og de Jonge er henholdsvis +1 og +2, så det blir nok litt fighting dem i mellom også..
Været (sol, med noen skyer) og vind blir nok relativt uforandret (5-8 m/s, altså bris), men vinden kan komme mer fra øst (inn fra havet) og bli mer uforutsigbar.
Jeg sier bare - GOGOGO HB!!!