Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

DAY 1 - Sony Open in Hawaii

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Da er vi igang igjen og vi trenger ett sted vi også til å legge inn våre følelser :)

Bane- og turneringsbeskrivelse:
Turneringen Sony Open in Hawaii spilles på Honolulu, nærmere bestemt på Waialae CC (http://maps.google.com/maps?q=Waialae+CC&hl=no&ei=_IZLS_icKeSQjAfH3-GEBw&ie=UTF8&view=map&cid=2216247788640037751&iwloc=A&ved=0CB0QpQY&sa=X).

Baneguide og Scorekort finner du her: http://www.waialaecc.com/Default.aspx?p=CourseTourDefault&ssid=141930&vnf=1

Banen spiller til par 70 og måler kun 6463 meter. Merk at banen er noe endret til selve turneringen. Hullbeskrivelse kan du lese her: http://www.pgatour.com/tournaments/r006/course.html

Her er en flott video som gir et inntrykk av banen samt kommentarer fra spillerne (uten reklamen :D):

http://i.cdn.turner.com/pgatour/.element/apps/cvp/3.0/swf/pgatour_newembed.swf?videoId=/video/video/pga-tour/features/2010/01/13/feat_preview_10sony_10inside02.pgatour

Været:
Sol (lett overskyet) og mellom 27 og 20 grader. Litt forskjellig fra stasjon til stasjon, men det er noen som angir en viss fare for regn på lørdag. På fredag er det meldt vindkast.

HB:
Spiller sist og går ut 00:30 norsk tid. Han skal gå i gruppe med Brendon de Jonge og Mick Mason.

Shot Tracker er anbefalt, som du finner her: http://www.pgatour.com/shottracker/

GOGOGO HB!!!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Ajajaj, jeg skulle gjerne vært oppe i natt gitt. Men min gamle kropp ville trolig falt i stykker hvis den bare fikk 3 timers søvn...

Stinger

over 15 år siden

Stinger

Vi får heller våkne opp i spenning imorgen.

Kamte

over 15 år siden

Kamte

Flott inledning barcentrale. Dette blir morsomt!

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Arghhh.... kan ikke Golfpakka åpne snart!!!!

Stian

over 15 år siden

Stian

Blir nok å følge med litt utover natta idag, syntes det følger med å være på plass ved premieren etter en laaaang generalprøve.

301:1 i odds på Bjørnstadseier på Ladbrokes.Jeg i min uendelig optimistiske tilværelse får kanskje sette noen kroner.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Dette er sesongstart slik vi liker det, barcentrale. Utrolig bra trådstart, artig video.

For de av oss som er 15 år yngre enn Bull blir dette moro allerede i kveld. For Bull er det hyggelig at han rekker å få med seg et par-tre hull før nattsøster kommer og slukker lyset i morgen :-)

Uansett; det blir spennende dette!!!

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Tipper Bjørnstad åpner slik:
Par-Par-Par-Birdie-Bogey-Par-Par-Par-Birdie= -1
Birdie-Par-Par-Par-Bogey-Par-Birdie-Par-Par= -1
Totalt -2.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

så langt er det mye høye scorer, se på Parnvik f.eks.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Parnevik spiller rævva fordi han pratet dritt om Tiger.

Mitt tips er at alle som har dizza Tiger kommer til å slite i år :-)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Daly er en over etter fem, men det trenger ikke være så ille i dag faktisk. Han var jo en av de som støttet Tiger, så jeg tipper han ihvertfall vil klare cutten.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Skulle gjerne sett Daly spille,ser på shot tracker at han dunket ut en drive på 363 yards på hull 6...grip it and rip it

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

GB, greier Daly cutten fordi han støttet Tiger? PGA er rare greier.

Holder han seg en over greier han cut'en. Ingen som banker en golfball 320 meter basert på burgere og Jim Beam fortjener å misse cut'en.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Bubba Watson har dagens lengste drive sålangt...416 yards...og jeg som trodde man slo kortere med rosa skaft på driveren..lol:)

Kubein

over 15 år siden

Kubein

+1 og T62.. Sterk avslutning. Gode miligheter til å klare cut'en

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

...og det vil i så fall være meget bra!

Kamte

over 15 år siden

Kamte

Forhåpentlig litt heldigere med forholdene med tidligere starttid i dag. Enig i at det er gode sjanser for å greie cutten. '
Greier han cutten er det bra, det er ikke meget bra...

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Det så ille ut en stund da jeg tok kvelden, men desto hyggeligere å våkne til en god avslutning.

Dette er ikke kjørt !!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg er ihvertfall fornøyd med åpningen. Også med de to birdiene på slutten, de lover godt. Han virker fornøyd selv på twitter. Virker som det blåste godt.

Gode sjanser til å klare cutten, tror ikke vi skal ha større forhåpninger enn det.

Husk: han er på PGA, hvor marginene måles i millimeter. Han spilte bedre enn bl.a. Justin Rose, Daniel Chopra, Bill Haas, Luke Donald, Rich Beem og 70 til!

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Ah, bra! Jeg holdt ut til 0330... så vidt. Så var det natta. Tungt å stå opp igjen, men deilig at han kom tilbake med et par birdies!
Blir spennende idag.

Hvordan er tv-sendingen kontra starttiden til HB i dag??

Kevin

over 15 år siden

Kevin

tv-sendingene begynner kl.01 norsk tid,altså når henrik er ferdig...eller når han er på de siste hullene i verste fall hvis de spiller sakte
Han går ut kl.20

Bjørn R

over 15 år siden

Bjørn R

Ser av statistikken at Henrik har brukt 34 putter på førsterunden. Dette tilsvarer T133 av de 144 som deltar. Til sammenligning har Ryan Palmer i ledelsen brukt 25. Det er mulig at den sene starten har gjort greenene noe "rufsete", men det er samtidig at Henrik har mye å hente på puttingen.

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Ja, og Scramblingen (par eller bedre ved misset green) hans er kun på 20%, hvorav feltet har et snitt på 55%.. Igjen har nok putteren vært kald.

Han har 34 feet fra flagget i snitt ved GIR, mens Palmer har 30.. Begge er under snittet på nesten 40.. 40 feet tyder igjen på mye vind..

Kanskje han en dag innser at putting ikke kun er feel, men også mye trening..

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Husk at Haugsrud i sin tråd sa at det kunne være mye grain på greenene for de som startet seint.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her