Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Scheie på Hawaii

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg ser div. personer uttaler seg om Scheies besøk på Hawaii på en annen golfside.

Til noens overraskelse; jeg synes Ramnefjell argumenter godt for hans tilstedeværelse: Lære om PGA-sirkuset og ta dette med seg hjem til de yngre og lovende.

Hvis vi legger til grunn at det er riktig at det er grunnen til at han er der så får det besøket til å henge sammen med hans strategi om å primært være amatørenes sportssjef, men hjelpe dem akkurat i overgangen til profflivet. Jeg er som kjent uenig i den strategien (og skal ikke ta den diskusjonen om igjen). Men det å holde seg til sin egen strategi viser integritet.

Så kan man spørre seg om det er mange av amatørene som kommer til å gå rett over til PGA, men hvis formålet er å lære og ikke primært å støtte Henrik så er det slik jeg ser det riktig - igjen - gitt at strategien hans er riktig. Jeg mener fortsatt at det beste hadde vært en sportssjef som hadde slik kunnskap fra før, men det er ingen grunn til å kritisere det å ønske å lære når kunnskapen ikke er der.

Etter det jeg forstår reiser heller ikke Scheie til Østerrike og Håndball EM denne gangen, men er kun studioekspert. Hvis det er riktig, er det et steg i riktig retning og svært positivt.

Selv om jeg altså holder fast ved den kritikk jeg tidligere har kommet med, så er det slik jeg ser det ingen grunn til å gå hardt til verks og kritisere denne reisen.

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Leste følgende tidligere i kveld, kan ikke finne igjen hvor det var.
"Vi får bare akseptere at det er feil av Frode Scheie å reise til Hawaii når Henrik Bjørnstad igjen er på PGA Tour'en."

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

lol@fridropp. Jeg tror den setningen var sarkastisk ment, men jeg husker heller ikke hvor jeg leste den.

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Mener du å antyde at forfatteren prøvde å mobbe noen med sarkasme?
Det tviler jeg sterkt på.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

så så, han argumenterte for sitt standpunkt med sarkasme. Jeg trodde ikke noen av oss var motstander av det? :-)

Stinger

over 15 år siden

Stinger

Tråden er forøvrig slettet.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Synd, når jeg denne gangen er enig med derværende meningsytrer.

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Fortvil ikke. En del gullkorn er vekke, men noe står igjen
http://www.golfsiden.com/debatt/thread.asp?id=6511

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

BTW; ikke helt slettet :-)

Internettdyret

over 15 år siden

Internettdyret

Kongen over alle tråder:

http://www.golfsiden.com/debatt/thread.asp?id=6130

Internett er skumle saker.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Gents, back on topic.... :-)

Helena

over 15 år siden

Helena

Gents... Jajamen ;)

ARi

over 15 år siden

ARi

Nå er du off-topic igjen SS. Tråden handler jo om FS.

PEgTee

over 15 år siden

PEgTee

FriDropp,
Kva skjedde med tråden om FS på GS? Kvifor kvart den sensurert?

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

AR oppfattet spørsmålet, samt Furus lille morsomhet med en mellomlanding på hawaii på vei til Østerrike som sårende. Om det var overfor seg selv eller andre vites ikke.
Han tok derfor bort de sårende utsagnene.
Så kom han med et par uheldige innlegg (imho) selv og fikk beskjed av dette fra to av de som fortsatt nyter stor respekt hos han (ProV1 og PegTee).
Hvorfor tråden da ble slettet vet jeg ikke, men erfaringen tilsier at tråder der AR har vært "uheldig" har en tendens til bare å bli slettet.

Jeg tror forøvrig alle antenner og andre pigger er ute dersom FS nevnes. Da brukes nok regelen "Anything you say, can and will be used against you".

Furu

over 15 år siden

Furu

Jeg skrev også at jeg syns det var riktig å sende Scheie til Hawaii selv om det koster penger for forbundet. Å være der er fullstendig riktig. Jeg mener ikke å være negativ når jeg sier at HB er den som får minst utbytte av det. Scheie er garantert den som lærer mest og det er også svært viktig. For å få god kontinuitet i ledelsen i NGF så er det bra at dagens ledere får med seg mest mulig som de kan bringe videre til fremtidige ansatte. Det er vel ikke så mange her i Norge som har erfaring med internasjonal golf på dette nivået så dermed må vi bygge det opp.

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Jeg mener det er viktig at talentene våre lærer av de som har prøvd og de som prøver; Henrik, Tage, JAL, PN, CA, LPB, MS og Tutta. Og forsåvidt Haugsrud, Nilsen, Sæter mmm

Om dette går gjennom FS eller direkte løses sikkert på den mest praktiske måten. Men jeg tror "toppene" kan bidra mye mer ift hva som trengs av innsats/forpliktelser enn hva som er tilfellet i dag, sjelden jeg har hørt noen referere til denne type erfaringfsoverføring.

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Jeg spør meg om hva han får ut av det? Jeg tipper svært lite.. Kankje noen bullets til en presentasjon - og, hvis han er heldig, en røverhistorie til neste års julebord.

Mulig jeg tar feil her, men hva kan han bruke dette til i sitt daglige virke?

Stinger

over 15 år siden

Stinger

Er vel for å vise at de stiller opp på en måte, både for Henrik og andre.
Utbytte av turen blir vel kanskje ikke det største, bortsett fra en fin tur.

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Håper Henrik er likegyldig til at han er der, og hvis nytteeffekten er lik null, så kan jeg ikke se årsaken til at "andre" bifaller det..

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Når Scheie først reiser dit får vi da håpe at Henrik synes det er ok! Det er da vel en positiv opplevelse for en spiller at sportssjefen flyr halve jorden rundt for å følge med på rundene hans?

Og så får vi håpe at Scheie lærer en del og får masse inntrykk som han senere kan overføre til andre spillere.

barcentrale

over 15 år siden

barcentrale

Sportslig så tilfører han jo ingen ting, og så håper jeg inderlig at HB har kommet over bleiestadiet i golfsirkuset - så han slipper å ha en pappa-figur nær på han..

Et foredrag av HB (betal han det Scheie bruker på turen) for ledelsen og kommende elitespiller i Norge må vel være hundre ganger mer verdifullt enn de inntrykk han klarer å videreformidle ut i organisasjonen..

Kamte

over 15 år siden

Kamte

Han kan jo bidra til oppdateringer/informasjon til diverse journalister/sportsredaksjoner slik at om Henrik gjør det bra så får det medieoppmerksomheten det fortjener. Det er jo noe.

Spesielt med at dette er den sesongens første ellers hadde han kanskje ikke prioritert Hawaii. Her kan han kanskje ta litt av den ferien han ifølge AR har til gode også..

Ellers er enig med barcentrale, men synes det er bra at drar på PGA fremfor en håndballturnering f.eks.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

...man kan ikke utelukke at det frister mer å dra til Hawaii for å lære i januar enn det frister å dra til Etobicoke, Ontario i Juli? I selvransakelsens navn - jeg hadde valgt som Scheie!! (men når det er sagt - enig med barce i at et foredrag fra MS, Tutta, JAL eller HB sikkert gjør mye av samme nytten)

@kamte, han er ikke kommunikasjonsansvarlig så det i seg selv gir ikke grunn til å dra - men er bare meget hyggelig en bieffekt når han først er der.

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Virker som om journalistene rundtom uansett har fått opp øya for golf, men det kan jo være greit å ha en inside man. Det er jo ikke alle som har like mye peil på golf.

Noen som vet om FS skal treffe et antall college-spillere som under samme type tur(Tutta) i fjor?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Han rekker vel ikke så mye av slikt Foooore, han skal være tilbake i studio for TV2 på tirsdag kveld.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her