Smilende Sam
Til noens overraskelse; jeg synes Ramnefjell argumenter godt for hans tilstedeværelse: Lære om PGA-sirkuset og ta dette med seg hjem til de yngre og lovende.
Hvis vi legger til grunn at det er riktig at det er grunnen til at han er der så får det besøket til å henge sammen med hans strategi om å primært være amatørenes sportssjef, men hjelpe dem akkurat i overgangen til profflivet. Jeg er som kjent uenig i den strategien (og skal ikke ta den diskusjonen om igjen). Men det å holde seg til sin egen strategi viser integritet.
Så kan man spørre seg om det er mange av amatørene som kommer til å gå rett over til PGA, men hvis formålet er å lære og ikke primært å støtte Henrik så er det slik jeg ser det riktig - igjen - gitt at strategien hans er riktig. Jeg mener fortsatt at det beste hadde vært en sportssjef som hadde slik kunnskap fra før, men det er ingen grunn til å kritisere det å ønske å lære når kunnskapen ikke er der.
Etter det jeg forstår reiser heller ikke Scheie til Østerrike og Håndball EM denne gangen, men er kun studioekspert. Hvis det er riktig, er det et steg i riktig retning og svært positivt.
Selv om jeg altså holder fast ved den kritikk jeg tidligere har kommet med, så er det slik jeg ser det ingen grunn til å gå hardt til verks og kritisere denne reisen.