Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bjørnstad på PGA

Per Haugsrud

over 15 år siden

Per Haugsrud

Hei golfvenner:-) Har blitt oppfordret av flere til å komme med noen synspunkter vedrørende Henrik på PGA Touren 2010 her på Scangolf.

Først vil jeg bare si: Fy F så moro det vil bli i år!!!

Personlig mener jeg at Henrik kan ha vært heldig med starttidene på Hawaii denne uka. kl 1330 start første dag kan bety at siste 2/3 av runda normalt vil være "vindstille". Det er i hvert fall det han skal tenke i forkant, positivitet vet vi, viktig det, samme hvilket nivå man er på... Det som er negativt, er selvsagt at greenene som har mye 'grain', vil bli noe opptrampet og 'spiky'. Henrik har alltid hatt meget god 'topspin' på puttene sine, og skal derfor ikke bli nevneverdig affektert av dette.

Jeg håper og tror på en plass +/- #30 på Hawaii.

Når det gjelder resten av året er jeg ganske sikker på at Henrik vil fortsette det gode jevne spillet fra i fjor, dvs klare det meste av cut'er, og at det vil komme noen topplasseringer. Alt i alt er det meget bra bare å beholde 'kortet' (topp 125), men jeg mener han er god nok til en plass rundt 90-100 på årets Order of Merit. Det blir mer viktig enn noen gang å slå gode driver på touren i år da det er nye 'grooves' som gir mindre kontroll og spinn fra roughen. Driveren var bra for Henrik i fjor, og fortsetter dette, vil han ha en fordel ovenfor mange av de andre.

Frode Scheie, Sportssjef i NGF, er på Hawaii og vil jevnlig rapportere til meg i Viasat Golf's studio denne uka. Følg med!! (Kjenner det kiler litt i kroppen av spenning og forventning, regner med jeg ikke er alene om det...)

ALOHA
Per H

Jim Tonic

over 15 år siden

Jim Tonic

Flott innlegg av Viasats fremste golfekspert. Når det gjelder driving stemmer vel kanskje ikke dette - stats for i fjor viser 65 % treffsikkerhet, med det var han kun nr 93 på NW. Eksempelvis hadde Michael Sim 70 % treff - 16. plass. Tror også HB selv har uttalt at driving accuracy ligger i forbedringsboksen.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Herlig, Per Haugsrud. Du er en av de få som virkelig klarer å formidle hvordan det føles å spille golf på det nivået, og jeg gleder meg allerede litt ekstra til det som kommer.

Litt pinlig å innrømme, men jeg har faktisk ikke hatt noen golfkanaler på TV. Men nå fikk jeg faktisk lyst til å skaffe meg Viasat jeg også :-)

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Flott med litt kvalifisert informasjon :)
Bør kanskje utvide kanalutvalget litt.
Er litt i tvil om jeg skal satse på Viasat Premium som har Viasat Sport HD, eller Viasat Golf. Har sett at HD-kanalen sender mye golf.
Er det noen som vet (f.eks. Per H ;) i hvilken grad en vil sende PGA-turneringer på HD i år?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Hyggelig at Per stikker innom her. Kragerø er jo ikke helt det samme uten hans trivelige vertskap og jeg gleder meg til de gangene naboen lar meg se Viasat Golf.....

Blir spennende i morgen - og bare å ønske HB masse lykke til.

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Hyggelig men en ekspertstart på HB-tråder her, da!!
Du kan jo holde tråden og chatte med oss her mens du kommenterer... - Per Haugsrud!
Det hadde vært flott det!

Ellers ser jeg at Viasat Sport HD vil sende fredagens runde, men ikke de andre slik det ser ut til, Fridropp.
"Sony Open direkte på Viasat Golf:

Torsdag 14. januar kl. 01.00: PGA-touren, Sony Open in Hawaii. Dag 1.
Per Haugsrud kommenterer.
Fredag 15. januar kl. 01.00: PGA-touren, Sony Open in Hawaii. Dag 2. (også på Viasat Sport HD) Per Haugsrud kommenterer.
Lørdag 16. januar kl. 01.00: PGA-touren, Sony Open in Hawaii. Dag 3.
Søndag 17. januar kl. 01.00: PGA-touren, Sony Open in Hawaii. Dag 4.

Oversikt over PGA-touren i 2010
Viasat Sport HD har også en del direktesendinger fra PGA-touren."

Hickory

over 15 år siden

Hickory

Kragerø er fortsatt en perle SS, men savnet eteer PH merkes fra flere.

Hyggelig med ekspertkommentarer fra en meget god kommentator.

Det blir pc'en i fanget på fjellet og knitrende peis i bakgrunnen under Sony Open.

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Jippii.... jeg har bestilt Viasat Golf, så nå blir det snart golf her i heimen også....

bra innlegg PH.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg har gode vibber her og tror HB gjør en god turnering!! Han er uthvilt, positiv og blid (ref Twitter)....

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Glimrende av hele norges golf-kommentator:) Offensivt tippet også,blir utrolig spennende

Gleder meg stort til denne helga,første dagen blir nok pvr-dekoderen flittig brukt...så får vi håpe på helgespill

Helena

over 15 år siden

Helena

Härligt att få en gullig norrmann på touren. Det är väl bra för er. Lycka till! =)

Kamte

over 15 år siden

Kamte

Veldig bra for oss,ja..
Jeg har kanalen, men det er jo et kinkig tidspunkt med sendinger fra Hawaii.
Blir tøft natt til mandag om Henrik henger bra med hele veien..

Normalt trenger han vel et par turneringer for å komme i gang, men kanskje ikke denne gang..?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg tror han klinker til med en gang. De andre har jo ikke spilt all verdens turneringsgolf siden sist de heller.....

hackz

over 15 år siden

hackz

Hyggelig lesning Per H.
Gleder meg til å følge HB i år, tror som SS at han kliner til fra start!

Hyggelig å være norsk på Hawaiii!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Mens vi venter på Bjørnstad, kan det være på sin plass med litt hjernetrim. Denne burde være enkel for de som husker sin barnelærdom:

Vi sier at Henrik går en ekstremt steady runde og havner på 3 under par. Han har 3 birdies og resten par. Hvis du skal gjette hvilke hull han får de tre birdiene, hvor stor er sjansen for at du får tre rette?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Liten :-)

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Ganske store siden det antakelig bare er 4 par 5 hull på banen :D

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Den matematiske sjansen for birdie er lik på hvert hull.

Fasitsvar kommer ca kl 11 (rett før lyset slukkes på gamlehjemmet :-)

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

aha GB, i såfall går jeg for 0,00123 eller med andre ord litt over en promille.

Jim Tonic

over 15 år siden

Jim Tonic

1/18 x 1/17 x 1/16

Jim Tonic

over 15 år siden

Jim Tonic

1/18 x 1/17 x 1/16

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

jeg gikk for 3/18 x 2/17 x 1/16

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Premie: Alle som tipper riktig svar vinner en hjelpende hånd.

(Kan jo komme godt med i vinterkulden)

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Etter å ha kjent etter på min legning og tanken på GBs hjelpende hånd vil jeg gjerne korrigere mitt svar til at sannsynligheten ligger rundt pi et sted.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

hahaha, mmmm det er ikke noe dårlig tips, FriDropp :-)

Det var ikke MIN hjelpende hånd, den sitter jo fast på meg og jeg får dessuten ikke lov til å snike meg ut fra gamlehjemmet etter at jeg begynte med de lyserøde pillene.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

...jeg har vunnet premier fra GB før. FriDropp er klok.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Oj, her kommer de med kveldsmaten min gitt...

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Og nå slukker de snart lyset på hjemmet, så da kommer svaret på gåten:

Svaret er 1:816, eller litt over en promille.

Synd FriDropp at du endret svaret ditt, for du var VELDIG nær :-) Jim Tonic var også inne på det, men glemte en viktig faktor. Dere to utmerket dere, alle de andre var ikke i nærheten en gang.

God kveld alle sammen, og lykke til Henrik.

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Da var jeg vel helt eksakt før jeg av hygieniske grunner endret svaret til pi.
Rundet av til 3 signifikante siffer.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Mitt svar var jeg helt riktig jo? Fuske-Bull!!

Balchen

over 15 år siden

Balchen

Flott at "debattant" Per Haugsrud deler sine tanker med oss vanlige golfere her på Scangolf. Dette bør gi klare signaler om at Scangolf er norges beste debattside på golf. Fortsett med dine innlegg her på Scangolf Per!!!

Niblick

over 15 år siden

Niblick

Per,

Thanks for sharing your opinions on here. Hope you will also give opinion on many other subjects as well.

Cheers,

Brian.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her