Per Haugsrud
Først vil jeg bare si: Fy F så moro det vil bli i år!!!
Personlig mener jeg at Henrik kan ha vært heldig med starttidene på Hawaii denne uka. kl 1330 start første dag kan bety at siste 2/3 av runda normalt vil være "vindstille". Det er i hvert fall det han skal tenke i forkant, positivitet vet vi, viktig det, samme hvilket nivå man er på... Det som er negativt, er selvsagt at greenene som har mye 'grain', vil bli noe opptrampet og 'spiky'. Henrik har alltid hatt meget god 'topspin' på puttene sine, og skal derfor ikke bli nevneverdig affektert av dette.
Jeg håper og tror på en plass +/- #30 på Hawaii.
Når det gjelder resten av året er jeg ganske sikker på at Henrik vil fortsette det gode jevne spillet fra i fjor, dvs klare det meste av cut'er, og at det vil komme noen topplasseringer. Alt i alt er det meget bra bare å beholde 'kortet' (topp 125), men jeg mener han er god nok til en plass rundt 90-100 på årets Order of Merit. Det blir mer viktig enn noen gang å slå gode driver på touren i år da det er nye 'grooves' som gir mindre kontroll og spinn fra roughen. Driveren var bra for Henrik i fjor, og fortsetter dette, vil han ha en fordel ovenfor mange av de andre.
Frode Scheie, Sportssjef i NGF, er på Hawaii og vil jevnlig rapportere til meg i Viasat Golf's studio denne uka. Følg med!! (Kjenner det kiler litt i kroppen av spenning og forventning, regner med jeg ikke er alene om det...)
ALOHA
Per H