Gunnar Bull
http://www.dagbladet.no/2010/01/13/tema/klikk/bolig/interior/hus/9902376/
Endelig! tenkte jeg, blir svindelen avslørt.
For hvordan er det mulig at foreningen Norges Kaffeinformasjon ALLTID kommer frem til at Moccamaster er den beste kaffetrakteren på markedet? Jo, den må selvfølgelig være eid av de samme som lager den jævla Moccamasteren! Det har vært min hovedteori som hobbykonspirasjonsmaker gjennom mange år. Jeg har bare aldri giddet å virkelig sjekke sannhetsgehalten i min teori, trolig fordi jeg sannsynligvis tar feil. Og da er teorien ødelagt.
Men nå når Dagbladet tok opp saken, tenkte jeg at sannheten kommer for en dag.
Jeg har eid sikkert 20 kaffetraktere i mitt liv, deriblant to Moccamastere. Jeg tør påstå at nettopp de to har vært de som gir den mest smakløse og kjedelige kaffen av alle. Og da sammenlikner jeg med ALLE, til og med disse billige, hvite fra litt ukjente merker som ser helt like ut, og som koster 200 kroner på Nille.
Dette har også vært diskutert med andre kaffe-elskere, og mitt inntrykk er at de fleste er enige med meg: Moccamaster gir flat og kjedelig smak, trolig fordi vannet renner så raskt gjennom kaffen at den ikke får med seg alle smaksstoffene.
Heldigvis avslørte Dagbladet ingen ting. De bare aksepterte den samme påstanden som har eksistert på markedet i snart 30 år, og som blir presentert som nyhet hvert 5. år.
Jaja, det fine er at konspirasjonsteorien min fortsatt lever. I beste velgående :-)