Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Sideblikk - Deprimert av filmen Avatar?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Artikkel i VG: Det viser seg at mange som har sett 3D-filmen "Avatar" blir deprimerte i ettertid, fordi de innser at verden ikke kan bli så bra som den vi ser i filmen.

http://www.vg.no/film/artikkel.php?artid=579176

Kanskje et problem for oss hobbygolfere som sliter med svingen?

Eller en ekstra grunn til å bli sur på Tiger, når du må innse at virkeligheten ikke stemmer med kalenderbildet?

Vriompeis

over 15 år siden

Vriompeis

Var den så veldig bra da den verden der? Jeg skjønner at menneskeheten begynner å slite hvis man har lyst å leve i en gokkoverden med magi. Kanskje jeg skal bli homeopat og spre magien selv.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg ble ganske munter av den filmen. Blå snille, svære mennesker som var snill mot de snille og slemme mot de slemme. lever på en ofseleg kul planet, med flyvende fjell og verdifulle mineralern og happy end og tra la la la. Jeg gikk ut av kinoen med smil og håp og har begynt på Märtha Louises kurs i Na'vi.

@lle Fugler

over 15 år siden

@lle Fugler

Det var en av de beste filmene jeg har sett, passet mitt livssyn godt :) Golfens magi også lenge leve, selv om jeg ikke så noen golfbane på filmen, men...det var jo andre spennende ting å foreta seg med psyken ;) Dersom man blir deprimert over å ha sett noe som er bra...så... hm.... go for it.....

Bamse

over 15 år siden

Bamse

Du trenger ikke å "bli" en homeopat. Det er ingen beskyttet tittel, så du kan bare kalle deg det og utøve "kunsten" om du ønsker det.

ARi

over 15 år siden

ARi

Noterer at den gode ideen med sideblikkene har fått innpass her også.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Sideblikk er genialt! Tror det var 007 som innførte navnet.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Tenk deg de golfbanene man kunne laget på Pandora:

Hull 2, fra hellig tre til flygende øy. Dragetransport opp til greenen.

Helena

over 15 år siden

Helena

Så veldig vakker var vel ikke verken Pandora eller menneskene der? Jeg syntes alle sammen liknet så fælt på Zlatan Ibrahimovic.
De som blir deprimerad av å sammenlikne med vår verden kan da ikke ha det så godt her i livet.

jesus maria

over 15 år siden

jesus maria

Er det sært å begjære en animasjonsfigur?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

lol....Zlatan Pandorovitch!!!

Jesus Maria: Normalt ja. Men kanskje ikke for deg som er en blanding av guds sønn og en lokal jente fra Nasaret & omegn og har hengt på et kors.

Freud

over 15 år siden

Freud

Se heller filmen "Miraklet i Lourdes". En stor opplevelse på mange områder, som får en sekser av meg. Den sitter i sjela di lenge etterpå.

Jeg er så lei av animerte "storfilmer", og at det er disse som trekker folk. Det gjelder også halvanimerte filmer der folk flyr gjennom luften og ellers oppholder seg i fantasilandskap. Alle Ringenes herre-filmene, Harry Potter-filmene, Spiderman, osv.osv. Går på bekostning av filmkunst i ordentlige filmer, som dessverre trekker færre og færre tilskuere.
Hilsen en kultursnobb.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Freud; jeg velger som Ole Brumm - begge deler og synes det er fantastisk. Heldigvis er det du sier litt fatalistisk; små filmer som norske deUsynlige og Hawaii Oslo gikk faktisk ganske bra...Førstnevnte er et must for alle som plutselig ikke ser det lille barnet sitt i vrimmelen.... grusom.

jonag

over 15 år siden

jonag

Jeg syntes filmen var akkurat passe på mange måter og var meget underholdende.

Vi trenger da ikke sørge over at vi ikke er 3,5 meter høye og må passe oss for 4 m høye bolede sabeltannpantere og flyvende øgler store som småfly. Ikke trenger vi vel grafittforsterket beinstruktur heller.

Det går da an å finne både natur, romantikk og samhold her på jorda også...

Men egentlig stilig at en film slik setter menneskers tanker og følelser igang. Det er slik vi trenger for å få verden fremover, tror jeg.

@lle Fugler

over 15 år siden

@lle Fugler

Så dersom jeg så noen som spilte fantastisk bra golf, så skulle jeg bli deprimert fordi jeg ikke fikk det til....hm... nei du...gleder meg over andre som spiller godt og nyter "selv" mine mange ville slag :)
sving sala ping

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Jeg er en stor filmelsker, og ser alt fra "gode kulturfilmer" til fantasi og Science fiction.

Jeg blir nesten lei meg når jeg leser at Freud ikke synes Ringenes herre er en del av filmkunstens store fantastiske verden.

Hva ville verden vært uten fantasi?

Hvis alt som lages skal gjenspeile potensiell virkelighet, så tror jeg vi vil bli langt mer deprimerte enn av å se Avatar.

Hvor er hverdagsflukten i å se Mitt Afrika og triste filmer som bare omhandler elendighet, fattigdom, krigsgrusomheter og kidnappingsdrama basert på en sann historie?
Jeg liker også å se dette når jeg har dagen for det, men fantasi kan jeg se når som helst.

Nei, jeg er fan av humor, natur, overdreven gladvold(Reservoir Dogs og Pulp Fiction) og gode dialogfilmer som Vicky Christina Barcelona, mordet på Jesse James, etc.

Når det gjelder Avatar, så kan man kanskje si at i filmens navn så er det ingen unik historie, og plottet er jo typisk amerikansk med semi-lykkelig slutt etter episk ødeleggelse, men jeg ville alikevel gitt den en sterk femmer på grunn av den enorme underholdningsverdien og den lille overfantastiske 3D effekten som gir kino bokstavelig talt en ny dimensjon, i tillegg til det nerdete håpet om at det finnes ressurser vi kan benytte oss av i fremtiden på en annen planet i et annet solsystem i en annen galakse..... den vanlige klisjeen om håp :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her