Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kommer Tiger til å gjøre det?

Selte

over 15 år siden

Selte

I følge Golferen.no sier Tiger Woods tidligere trener at Tiger må tåle offentlig ydmykelse og stå fram som angrende synder.

Kommer han til å gjøre det? Jeg tror nei.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Tja. Hans taktikk til nå tyder ikke på det, men samtidig har han vært så bortgjemt at han trolig ikke kommer unna. For hvis han tror at han nå bare kan dukke tilfeldig opp på en turnering og gjøre standardintervjuer så er han nok litt blåøyd. Kjører han no-comment lenge nok til at ting roer seg så er han ekstremt standhaftig og vil nok da måtte leve med "hostile-media" en mye lengre periode enn dersom han tar en økt og blir litt ferdig med det (f.eks som Mette Marits pressekonferanse rundt hennes fortid)

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Tenkte så vidt litt på det jeg også. Hva gjør han?
Sannsynlig blir det en pressekonferanse, hvor han kommer med noen statements, så noen spørsmål, og så Back to reality, dvs han spiller golf som han har gjort, og gjør noen standardintervju.
Som sagt tidligere, jeg tror han kommer til å spille bedre en før, iogmed at børen på et vis er borte, eller ihvertfall fremme i dagen. Hull på byllen, så og si. Og det kan være en lettelse, samme hvor mentalt sterk man virker utad.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg har egentlig aldri vært Tiger fan bl.a. fordi han har vært så suveren og i kombinasjon med at jeg har en tendens til å heie på "the underdog" så har han heller blitt den som skal slås, for meg.

Jeg tror kanskje som 10G'er ovenfor at han kommer grusomt tilbake. Fokusert, "avkledd" og med ingenting å tape... det kan bli en grusom opplevelse for de andre. For å komme dit må han nok gjennom en kanossagang, spørsmålet er hvor lang den blir og hvor hardt den slår.

Det nifse er jo nå at ingen har sett eller hørt fra fyren på en måned....

Helena

over 15 år siden

Helena

Selv om Tiger Eldrick har oppført seg som en råtten potatis så mener jeg det må finnes tillgivelse for alle. Men treneren har nok rett i at han må gennom en kanossagang for å oppnå det.
Golfsporten trenger profiler og det er han jo fortsatt. Kanske enda mer enn før. Håper han kommer tilbake.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Håper noen med litt mer integritet klarer å vippe Tiger ned fra golftronen, feks John Daly

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Ironi?
Forklar hvorfor du mener John Daly har integritet?
Han har rundpult, dengt konene sine og drekki som en svamp. Mulig han har en hvit periode nå. men, hvorfor har han mer integritet? Fordi han har stått frem etterpå??

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

...tror du skal gå for ironisporet 10G. Forskjellen på Eldrick og Daly er vel at daly har hatt et noe mer åpent utsvevende liv?

jonag

over 15 år siden

jonag

Tiger kommer til å måtte bruke en god stund på å fordøye hendelsene og komme til selverkjennelser. Dette er basert på min mening og hvordan jeg har opplevd Tiger som type.

La oss si mai kanskje....eller om han virkelig har lyst på en major, så blir det før Augusta...

Freud

over 15 år siden

Freud

Nei, Helena, det finnes både handlinger og ytringer det ikke kan gis tilgivelse for her i livet. Notorisk utroskap over lengre tid med flere elskerinner mens konen går gravid, er absolutt en ting det aldri kan gis tilgivelse for. Det kan muligens "glemmes" og forties, men ikke tilgis.
Det er altfor lett å gi tilgivelse mellom mennesker. Noen handlinger er dog for brutale til det. Likevel må livet gå videre....

De som er troende ber bare til sin gud (hvem nå det må være) og får sin "tilgivelse". Så kan de etterpå fortsette å synde, be om ny tilgivelse osv.osv... Vi andre må slite med dårlig samvittighet for våre synder, og rydde opp så godt vi kan, siden vi ikke har noen "Deus ex machina" som kan ordne opp for oss.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Freud, selv for oss ugudelige kan man vel tenke seg at den som rammes av våre dårlige handlinger er raus nok til å si at unnskyldningen aksepteres, la oss gå videre? Det må være opp til Elin om hun vil akseptere det hvis Tiger ber om tilgivelse - vi andre er irrelevante der.

Når det er sagt; jeg synes også dette er noe av det verste man kan gjøre mot en ektefelle.

Kubein

over 15 år siden

Kubein

ggggggggg: hvis du ikke tok ironien så bør du gå å pusse den sosiale antenna di.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

kubein: hvis du ikke klarer bedre "ironi" enn det der, da har du litt øvelse igjen...

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Golffora har tidligere vist at ironi er kompliserte greier.

Så at A.Kim hadde kommentert Tiger for noen uker siden; "same guy for me". Men det finnes fullt av folk der ute som vil ønske Tiger'n "alt vondt", noe grunnet misunnelse og noe grunnet annet.

Håper han kommer kjapt(mars?) tilbake.

Stinger

over 15 år siden

Stinger

Han får ta tyren ved hornene, og la det stå til.
Dagen må jo komme.

Helena

over 15 år siden

Helena

Freud da. Du forsvarer ikke namnet ditt. Jeg er så enig med Smilende Sam her, at ja det er ille men det er jo ikke engang en straffbar handling. Hallo han har jo verken skjutit noen eller slått noen.
Hadde han vært massemorder så ville din reaktion vært mer forståelig.

Yankee

over 15 år siden

Yankee

Selvfølgelig har John Daly mer integritet enn Tiger! Det verste jeg vet er folk som lever et dobbeltliv, slik som Tiger har gjort, og gir inntrykk av å være noe annet enn det han egentlig er. Jeg blir kvalm av folk som offentlig skryter av hvor godt familieliv de har og hvor viktig familien er, samtidig som de bak ryggen på kona har et harem av elskerinner.

John Daly har aldri lagt skjul på hvem han er, alle damene, alkoholismen, gamblingen, etc.

jonag

over 15 år siden

jonag

Hmm, det er jo ikke så stor forskjell noe av det Tiger har gjort og det Daly har gjort, så tilgivelse får vi klare å gi, DERSOM han ber om det. Dersom han ikke ber om det og bare forsøker å glatte over det eller "glemme" det, ja da er det vel ganske mye værre.

Utroskap er et stort svik, intet mindre, men Tiger er vel ikke helt unik i å begå det da...selvom han klarte å gjøre noe stort ut av det også.

Likevel er jeg litt enig i sistemann her. Jeg liker ærlighet mye mer enn perfeksjon, og perfekt uærlighet er jo helt ute...

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

...men konene til JD visste vel heller ikke at han var utro mens han var det, hvis han var det? :-)

Helena

over 15 år siden

Helena

Jeg tror ikke vi kjenner nok til noen av disses privatliv til å slå fast hvem som har mest integritet. Blir uansett spennande å se hvordan folket tar imot Tiger.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Klokt, Helena.

En hel golfverden sitter ved sesongstart og de fleste lurer på når han kommer tilbake. Det betyr nok at posisjonen ikke er sååå svekket, som man kanskje skulle tro.

Helena

over 15 år siden

Helena

Han har vel den flotteste figuren av alle også. Det kan jo bety noe for nån ;)

M05

over 15 år siden

M05

Jeg tror Tiger kommer tilbake sterkere enn noen gang.
Han vil sikkert beklage overfor sine nærmeste, fans, sponsorer, etc - før han setter full fokus på golfen, og dominerer mer enn noen gang.
Jeg er ingen Tiger-fan, men jeg tror det om han.
Myten Tiger har blitt til mennesket Tiger, og en ny epoke i golfkarrieren vil snart starte. Jeg tror den nye epoken blant annet vil inneholde et tosiffret antall nye major seiere.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her