Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfing rundt Alcudia

Sven Tumba

over 15 år siden

Sven Tumba

Så var året ferie med familjen bestillt. Frugan har lovet meg noen golfrunder, herligt! Så er det noen som har tips på golfbaner rundt Alcudia??

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Spilt både Alcanada og Antraxt.. Begge veldig gode, men vanskelige baner. Alcanada er en links bane, mens Antraxt er trang og maaange bunkere. Ingen baner jeg vil anbefale for grøntkort spillere akkurat. Koster rundt 80-90€ for en runde avhengig av hvor og når du booker runden

Fetisov

over 15 år siden

Fetisov

Nå ligger vel ikke antraxt ved alcudia, men det skal du bare være glad for. Skikkelig drittbane mener må jeg. De har et hull hvor det ikke er lov å bruke driver! Say no more. Bra baner på Mallorca er son montaner og santa ponsa. Men de ligger heller ikke ved alcudia. Sikkert noen bra der også hvis du leter litt, men det mange mickey mus baner på Mallorca hvor du omtrent må slå over terrassen til husene som ligger kloss inne på banen. Lykke til!

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Ikke hør på russeren :-) spill Alcanada, dyrt men verdt pengene..

pekka

over 15 år siden

pekka

Alcanada links????, da har jeg spilt mye links golf, og lite park skjønner jeg.
Kan absolutt anbefale Alcanada på sommertid, da regner jeg med at forholdene er bra

RM

over 15 år siden

RM

Spilte 3 runder på Alcanada i sommer. Meget bra bane. Litt vannskelig, men rettferdig og variert. Fantastisk gresskvalitet da jeg var der.

Kabel

over 15 år siden

Kabel

Da tror jeg ikke du har spilt så mye golf pekka........stoler mer på beskrivelsen av banen på hjemmesidene enn på dine tvilsomme kunnskaper

Alcanada Golf Course is a beautiful links style course situated in a beautiful setting on the peninsula behind the bay of Alcudia and looking out to the scenic island of Alcanada.

Har også spilt Alcanada. Veldig fin bane, men ganske vanskelig. Jeg har 14 i hcp og syntes den var vel vanskelig. Men veldig bra standard.

pekka

over 15 år siden

pekka

Alcanada links style ? Hva er det?.Ikke links etter mine begreper på golf. Har spilt Carnoustie samt et par andre baner liggende ved kysten nord for St Andrews det er hva jeg kaller links, Ikke en bane som har et par hull liggende ned mot kysten, de andre er flotte golfhull med store høydeforskjeller tee til green og fin layout , men med gresstyper som kun er egnet i varme strøk ( vi spilte i februar med stort sett brun bane), men fortsatt etter min mening ikke links golf.
Kabel jo jeg har spilt mye golf

Selte

over 15 år siden

Selte

Alcanada er ikke en linksbane. Flott nok, men ikke i nærheten av å være ekte links. Er et eksempel på misbruk av linksbegrepet.

Sven Tumba

over 15 år siden

Sven Tumba

Tusen Takk for flotte tips. Alcanada er mitt i blinket.

Links banene besøker jeg hvert år i September :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her