Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Årets beste Bård Tufte melding (so far)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Nå skal vi ha litt jazz. Det er kanskje ikke så mange av dere idrettsutøvere som vet hva jazz er. Jazz er musikkens svar på nattorientering.

På en god andre plass: Er det ikke litt dårlig reklame for Red Bull at Petter Northug må legge seg klokka 21 for å være kvikk nok i morgen. (eller noe sånt)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

haha, jeg syntes den om at publikum ble bedt om å la flaskene stå når de gikk, var best. "Det kommer noen fra Lyn og henter inn flaskene etterpå".

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Man skal ikke erte de med dyr smoking og slunken lommebok :-) Da er det bedre å tulle med østerikske milliardærer

jesus maria

over 15 år siden

jesus maria

Likte Red Bull'en best altså. Virket nesten som at den var spontan også.

007

over 15 år siden

007

Harald Eia er Lyn-gutt, klart Bård måtte si noe sånt.

Vi drikker billig whiskey i residensene våre, just nu for tiden ja.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Det går opp og ned her i verden, om to år kan alt snus på hodet. Kan skje med Lyn også, 007. Vi krysser fingrene :-)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Synes forslaget om å legge ut skadde svensker som poster under orienteringsløp var ganske god. Var ment forå øke både interessen for orientering og farten på utøverne

007

over 15 år siden

007

Klart mange nå vil savne verdens flotteste fotballdrakt.

Ropet "søpla vinner aldri" tør selv ikke Klanen å bruke.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hehe, det ble vel en slags selvoppfyllende profeti. Uheldig slagord for lag som kjemper i bunnen?

007

over 15 år siden

007

Klanen har ALDRI vært så stille, som den gangen:
http://www.bastionen.no/galleri/albums/userpics/10002/tidenes.jpg

jonag

over 15 år siden

jonag

Hallo, nattorientering er faktisk noe av det meste spennende jeg har deltat på. Jeg kan ikke akseptere at et så ensidig bilde males opp av denne ærefulle idrettsgren.

Her er noen selvopplevde perler:

1. som 13-åring for første gang med noen monster av batterier på ryggen; nesten blybatteriteknologi

2. Med bedre (?) teknologi som 16 åring, men i total tåke og dårlig kobling til batteriet sviktet lyset meg lengst ut i løypa. Jeg vet nå definisjonen på total mørke etter å ha opplevd dette og fordelen med å løpe videre med lys og ikke uten, der en del av opplevelsen var å også oppdage at jeg hadde løpt ut i et tjern, litt vel sent...

3. Kilometersvis mutters alene i flatt svensk terreng, kun å kunne stole på kompasset og et forsvinnende få andre sjekkpunkt; gleden av å komme rett første gang var stor...

4. Som en av 1200 løpere i fellesstart ved midnatt, passere disse 1200 og etter 30 min plutselig befinne seg først i ledelse; det ble da plutselig helt mørkt rundt en; kult

5. Da man skulle forsere en skrent og ikke så treet som vokste på toppen og stod i veien for et fremadstormende hode, bakken under passet ganske så bra til min ryggform, heldigvis; jeg husker refleksjonene jeg gjorde meg før landing...

Nattorientering er sært ja, men av og til ganske kult.

Og forresten, skadde svenske løpere gjorde jo faktisk at Norge gikk glipp av en VM-medalje i stafett for ikke lenge siden; ærefulle som vi er stoppet vi og hjalp stakkaren. Dette må være dårlig taktikk for norske interesser da...

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

...jonag, vi er helt enige. Akkurat som jazz er en fantastisk musikkform er nattorientering utrolig spennende (og nesten litt scary). Jeg har også opplevd batterisvikt - desperat så jeg etter andre løpere, fant en men oppdaget at han var helt på villspor (ergo var jeg også det)

007

over 15 år siden

007

Det var jazz på Bakkekroen igår.
Løp orientering i militæret. På dagtid.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Vi orienterte oss om natta og i forsvaret, 007, men man kan kanskje ikke kalle den typen orientering for idrett.

jonag

over 15 år siden

jonag

Jeg tar meg selvfølgelig ikke nær av nattorienteringsspøkene som finnes, ei heller her. Hadde vel heller en trang til å fortelle noen mer eller mindre gode historier..;-)

PGA

over 15 år siden

PGA

Jonag: Noen av de historiene du fortalte, minner meg VEDLIG om flere epispoder jeg har opplevd sammen med deg når vi har spillt golf sammen: Du har vært HELT LOST !!! :-)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Skøyteforbundet sparket Mueller for upassende opptreden.

Idrettsforbundet mobbet Nordlie og Mueller og sparket litt til Red Bull under gallaen i går.

Logisk?

007

over 15 år siden

007

Hele programmet var basert på å være drevet i god(?) satire.

jonag

over 15 år siden

jonag

haha, PGA om du har spilt sammen med meg når jeg har vært så uttafor banen, er du nødt til å slått like dårlig selv, hehe

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her