Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

9 nye hull på Hvam (noen km unna Nes)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Vil bare si at jeg er helt enig med Ramnefjell i denne saken:

http://www.golfsiden.no/Hvam060110.html

Merkelig dårlig timing fra Fylkeskommunen.

Kjakan

over 15 år siden

Kjakan

Helt på trynet, lage en golfbane til midt i det området som kanskje sliter mest? Politikere slutter aldri å overraske...

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg er også enig med AR her (og med Bull). Det er viktigere å holde anlegget på Nes i live enn å bygge et nytt/bygge ut på Hvam. I disse finanskrisetider fremstår beslutningen som sløsing og "stats"støtte-problematisk...

Kanskje man kan tenke seg om en gang til?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Scoopy, det er ganske krasse påstander du kommer med her. Nå er ikke jeg medlem av Nes, men kjenner flere som er eller har vært, og har aldri hørt noe om det du påstår her.

Nøytral

over 15 år siden

Nøytral

I utgangspunktet er jeg helt nøytral, men jeg tror både greekeepere og spillere på Hvam VGS fikk tilbud om å benytte Nes / Rommen.
Det er vel greenkeepere de skal utdanne, og ikke banebyggere?
Anlegget på Nes kunne de benyttet allerede fra i år, mens anlegget på Hvam vil først være ferdig i 2012. Dette ville vært en stor fordel for de som går på Hvam VGS nå, da ingen av de som går der nå vil få glede av det nye anlegget.
Med vanlig offentlig budsjettsprekk vil vel anlegget på Hvam koste oss skattebetalere over 30 mill.

@lle Fugler

over 15 år siden

@lle Fugler

Når krybben er tom bites hestene..... så...defor må noen fore hestene før det blir for store skader ;)

Scoopy

over 15 år siden

Scoopy

Til Nøytral og andre......
Pr. i dag er det et anlegg på Hvam, slik at skolen og de som går der i dag vil benytte dette. Dette vil de kunne benytte til et nytt anlegg står ferdig i 2012. Da ny bane er etablert her, vil dagens bane tilbakeføres til dyrkbart jordbruksareal.
Bakgrunnen for mitt innlegg er nettopp dette at å samarbeide med grunneier og anleggeier på Nes vil være meget vanskelig. Det har historien fortalt oss. På møtet på torsdag fortalte bl.a. èn at i de 15 årene han hadde vært medlem i Nes GK, hadde ikke klubben (og medlemmene) hatt noe de skulle ha sagt i forhold til eierene der.

Greier du ikke å stole på andre og ikke har tillit til andre , sier det veldig mye om hvordan du selv er. Tro jeg at alle andre er kjeltringer er det sannsynligvis fordi jeg er en kjeltring selv !!

Hubbel

over 15 år siden

Hubbel

Bra innlegg Scoopy, endelig har noen skjønt hvordan forholdene på Nes er. Støtter deg fullt ut, sånn er det når noen vil ha mer og mer. For noen er fortsatt penger - makt. Tydelig at noen har hatt en skjult agenda her før klubben ble slått konkurs.

Framsynt

over 15 år siden

Framsynt

Heldigvis leser jeg at avtalen er i boks mellom den nye klubben og banen. Jeg velger å se fremover, og tror at det vil bli et fint golfår på Rommen. Med eller uten Hvam.
Det fine med å se fremover når en går, er at det er lettere å ikke snuble.
De som bare ser bakover har problemer med å komme seg fremover, men har kanskje den beste tiden bak seg.

Enur

over 15 år siden

Enur

Scoopy: Det høres ut som om du var tilstede på møtet sist torsdag, da du stadig henviser til hva som skjedde der. (Jeg var ikke der, da jeg hverken er medlem av "gamle" Nes GK (har dog vært det tidligere), eller har planer om å bli medlem av den nye klubben).

Jeg tar ikke stilling til alle de påstandene du kommer med her, men håper imidlertid at du var tøff nok i trynet til å fremsette dem i full offentlighet på møtet. Hvis ikke, er det rimelig feigt å komme anonymt i etterkant og slenge ut så grove påstander om navngitte personer på nettet.

Jeg vil anta at dette ikke kan være så veldig langt unna å bryte et par av Scangolfs forumregler: "Du må vise respekt for andre i omtale og presentasjon" og "Angrep på navngitte personer kan bli fjernet av moderator".

Nes-medlem

over 15 år siden

Nes-medlem

Scoopy forfekter nok en noe spisset sannhet. Det er nok så at det har vært samarbeidsproblemer på Nes opp i gjennom tiden, men om dette kun skal legges Ruud til last er ikke helt opplagt. Det har nok vært litt "vanskelige" folk på klubbens side også.

Scoopy

over 15 år siden

Scoopy

Hei Enur........og andre !
Jeg var på møtet...........og det var flere en meg som var "tøff nok i trynet"..........til å fremsette disse påstandene i full offentlighet.

De som var på møtet vet nok hvem jeg er !!

Samarbeidproblemene jeg snakker om i innlegget her, var nærmest en rød tråd under hele møtet. Og når jeg viser til klokkeslett og datoer når avtaler er gjort, så er det fordi disse dataene ble presenter på møtet, det er ikke noe jeg finner på !!! Tema "skjult agenda" var også oppe på møtet, hvor det også ble stilt spørsmål om "T.B"`s innhabilitet.

Som du riktig sier, viser jeg hele tiden til hva som skjedde på møtet, derfor er det lite av det jeg sier som ikke er kjent for de som var der.

Når du forteller moderator hva som er jobben hans/hennes, stiller jeg også spørsmålet i mitt forrige innlegg, "i hvor stor grad det tillates å nevne navn på folk her i forumet". Om jeg har overskredet denne "regelen" hadde du sannsynligvis ikke lest innlegget !!

Scoopy

over 15 år siden

Scoopy

Enur !! Du er skarp når du kan si "Det høres ut som om du var tilstede på møtet sist torsdag". Selfølgelig var jeg det. Les innleggene mine, så skjønner du nok det.

Når jeg sier at de som var på møtet vet hvem jeg er, så ser jeg at det kanskje er vanskelig. På møtet var det kanskje 150 stk. og ca. 50 stk. gikk i løpet av møtet i protest.

Jeg satt i "salen", og satt der til møtet var slutt, så jeg er ikke noen av de som gikk. Jeg er heller ikke noen av de 3 som satt i interimstyret.
Jeg har vært medlem i Nes GK, i noen få år, men har meldt meg inn i en annen klubb for 2010 sesongen. Dette tror jeg forøvrig det er flere som har gjort etter det aktuelle møtet.

NyKlubb

over 15 år siden

NyKlubb

Scoopy Doo, den nye klubben blir nok glad i deg, du høres ut til å være en svært sympatisk og hyggelig fyr. Jeg håper bare det ikke er min klubb! Jeg tror nok at den nye Nes Golfklubb 09 også er svært fornøyd med ditt valg. Du høres ut som en person som virkelig gjør mye positivt for din hjemmeklubb, men kanskje litt misfornøyd med utfallet av det møtet du var på.

Hvam

over 15 år siden

Hvam

Siden tråden gjelder Hvam, er det nok Hvam GK som er den heldige som Scoopy har meldt seg inn i. Der er det nok et mere passende miljø for han.
Det vil jo gjøre valget enklere for meg......

Scoopy

over 15 år siden

Scoopy

Haaaaa........ja, det er det verste !! Jeg går faktisk for å være en svært sympatisk og hyggelig fyr. Blir nok aldri medlem på Nes igjen, det er for mange flotte klubber i distriktet som kan matche Rommen Golfpark.

Min frustrasjon, i tillegg til det som er nevnt i innlegget her, er at jeg blir forundret, og ikke så rent lite provsert over at Golf Prosjekt AS kan behandle gamle medlemmer i golfklubben på den måten de gjør. Det virker veldig prektig når de bare kan valse frem uten å bry seg om de misfornøyde tidl. medlemmen og alle som forlater møtet.

Et av hovedkraven interimstyret til "Nes GK 09" hadde overfor Golf Prosjekt AS, var å ta vare på alle de golferne som etter Nes GK`s konkurs mister tilbud om å spille golf i Nes. Et veldig sympatisk og edelt krav. Men dette betyr tydeligvis ikke noe for Golf Prosjekt AS

Scoopy

over 15 år siden

Scoopy

Beklager "Hvam" men der tar du feil !! Jeg sier forresten noe positivt om Kongsvinger GK også, uten å være medlem der, og den banen bør du absolutt prøve.

Har meldt meg inn i en klubb nord for Sinsenkrysset for å si det sånn.....

Enur

over 15 år siden

Enur

Fint at du var på møtet, Scoopy. Ingen grunn til å angripe meg så hardt for det, det finnes nok av dem som har skrevet innlegg som dine, som kun er basert på hva som er blitt fortalt dem av andre som var tilstede. Så er altså ikke tilfelle her, og det er bra.

Også bra at du sto fram på møtet, og fremsatte de samme påstandene som her, da skal jeg ikke angripe deg for kun å være en feig, anonym ryktespreder.

Likevel må jeg som tidligere, mangeårig Nes-medlem (som bl.a. deltok på alle årsmøtene mens jeg var nedlem der), få lov til å antyde at det for meg høres ut som du har en veldig sort-hvitt holdning i denne saken. Jeg tror nok nicket Nes-medlem i sitt innlegg kan være noe nærmere sannheten, ihvertfall ut fra de erfaringene jeg sitter igjen med etter mange år på Nes. Men for all del, du har din oppfatning av situasjonen, fair enough, men jeg tror ikke den er helt representativ for alle nåværende og tidligere medlemmers erfaringer der oppe.

Til slutt: Jeg fortalte ikke moderator hva hans eller hennes jobb er, jeg tillot meg kun å antyde at du kanskje var i grenseland når det gjaldt et par av reglene for forumet her. Og det var du jo faktisk også selv inne på i et av dine innlegg.

Hubbel

over 15 år siden

Hubbel

Vil bare bekrefte det Scoopy sier om hva som skjedde på møtet, var selv tilstede. Det er ikke første gangen GP stikker kjepper i hjulene for klubben. De ønsker tydligvis all makt og tjener rått på at klubben nå er konkurs og at de kan styre den nye klubben akkurat hvor de vil.

Scoopy

over 15 år siden

Scoopy

Må få lov til å beklage overfor alle som synes at mine innlegg på dette temaet har vært litt i kritiske laget. Mine kommentarer bærer selvfølgelig preg av at jeg er meget misfornøyd og skuffet.

Det du nevner Enur, er nok veldig riktig, det blir fort litt sort-hvitt. Slik tror jeg det er blant medlemmene i Nes også. Halvparten støtter Golf Prosjekt AS, og familien som drifter dette selskapet, mens den andre halvparten støtter de (bl.a. interimstyret til Nes GK 09) som har hatt store samarbeidsproblemer med GP.

Positiv

over 15 år siden

Positiv

Hei alle golfere der ute som fremdeles vurderer Nes som hjemmeklubb for 2010.
Meld dere inn!!
Det ligger et prakt anlegg på Nes som har rekord tidlig åpning hvert eneste år i forhold til andre baner i omegn og aldri trenger å stenge pga dårlig vær.
Jeg starta som junior i klubben og har hatt mange poritive år med godt miljø og masse hyggelige mennesker. :)
Mitt ønske er å spille golf på et flott anlegg, sette meg på terrassen etter en forhåpentligvis god runde, ta en brus og snakke med hyggelige mennesker i alle aldere, for de er det mange av på Nes.
Jeg håper virkelig at Scoopy ikke legger en demper for at både nye og gamle medlemmer melder seg inn i Nes Golf 09.

Hvem som gjør hva på Nes er likegyldig for meg,så lenge anlegget ligger der og blir brukt til det det skal og har de tilbud som klubben skal ha for sine medlemmer.

JEG gleder meg til nok en fantastisk sesong på Nes.

Vi sees på terrassen ;)

Rosa

over 15 år siden

Rosa

Hei Hubbel.
Kan du forklare hva som er galt med at noen tar ansvaret for DRIFTEN og at klubben driver klubben???
GP skal vel "leve" de også??

Scoopy

over 15 år siden

Scoopy

Hei "Positiv" !

Jeg synes det blir litt feil at "Scoopy" legger en demper for at folk skal melde seg inn i "Nes Golfklubb 09". Er det noen som legger en demper på det, så er det GP, og de som drifter dette selskapet. Folk gikk fra møtet i sinne og frustrasjon, og jeg kan love deg, de går ikke ut til naboen og arbeidkolleger og anbefaller dem å melde seg inn på Nes.

Alt jeg har sagt i denne debatten kan jeg stå inne for, og som nevnt tidligere har jeg i hovedsak referert til hva som ble sagt på møtet 28.01.
At GP kun hadde forkus på sikkerhet, sikkerhet, trygghet og trygghet er nærmest direkte sitat av hva som ble sagt av interimstyret under møtet, dette fikk nok du med deg også om du var der. Som jeg har sagt tidligere også, så er man nødt til å ta noen sjanse, og satse for å vinne. "Hubbel" var tydelligvis på møtet, og kan bekrefte dette.

Når det gjelder uttalelsene til "NyKlubb" og "Hvam" så er jo det stusselig. Jeg kan ihvertfall garantere sannheten i det jeg sier, det tror jeg dere har vanskeligheter med.

At du "Positiv" har hatt mange positive år på Nes, er jo kjempebra. Jeg har også det, og har faktisk også bidratt i forskjellige sammenhenger for å gjøre klubben best mulig. (tro det om du vil "NyKlubb).

At du, som ung golfer "Positiv", er likegyldig til hvem som gjør hva på Nes, synes jeg egentlig er litt trist. Du har sannsynligvis vært på noen møter og hørt om samarbeidsproblemene som har vært, og hvordan GP "stikker kjepper i hjulene for klubben" som "Hubbel" uttrykker det. Da synes jeg det er feigt at du bare gir faen . . . . . .

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Enig med positiv.. Er medlem på Nes, er veldig fornøyd med at bana er oppe tidlig på våren og stenger seint.. Veldig bra forhold er det der også. På Losby hvor jeg var medlem tidligere var ikke bana bra før i slutten av juni... Da blir sesongen kort.
Hvem som gjør hva på Nes gir jeg egentlig blanke i.. Jeg er der for å spille golf.

T.B.

over 15 år siden

T.B.

Mitt navn er Torleif Brekke, det er nok jeg som er omtalt som T.B. i Scoopy`s innlegg.
Jeg var til stede på det omtalte møte, og jeg må si at det var en pinlig forestilling (i likhet med denne tråden her).
Jeg er svært glad på Nes Golfkubb 09 sine vegne, når nå avtalen er i boks. Jeg tror 2010 kan bli et bra golfår på Rommen Golfpark, og at vi må forsøke å se fremover.
Jeg håper at denne ubehaglige skittkastingen nå vil ende, og at de som må ytre sine meninger i dette fora tør å stå fram med fullt navn.

Truls

over 15 år siden

Truls

"Hvem som gjør hva på Nes gir jeg egentlig blanke i.. Jeg er der for å spille golf."

Veldig riktig innstilling, Kubein!

Men man skal ikke glemme alle de som jobber frivillig på sene kvelder og lange helger! Det er disse som driver klubben! Jeg er veldig glad for at slike mennesker finnes i min klubb ihvertfall! Jeg er ikke medlem på Nes, men regner med at det er likedan der. Jeg har forstått det slik at klubben er skilt ut og ikke skal administrere banen. Dette syntes å være en sunn greie med tanke på hvilke merarbeid man kan legge ned for klubben.

Jeg også gir filla i hvem som eier banen, hvor mange aksjer de har eller hvor mye de tjener på de aksjene. Det får blir deres problem eller glede i deres eget domene. Sånt noe tenker ikke jeg på ute på golfbanen. Et vilkår bør dog være at banen ligger der - spillbar! ;-)

Truls

over 15 år siden

Truls

Jeg vil også legge til at jeg ønsker Nes GK 09 Lykke til videre! Håper mange fortsatt forstår hvilken flott bane dere har og melder seg inn i hopetall!

Garfield

over 15 år siden

Garfield

Scoopy, Så bra at du har meldt deg inn i en ny klubb. Da slipper vi dine negative holdninger og din negative energi. Vi som ønsker å spille på nes i årene fremover er positive og ser fremover fremfor i stedet for å dvele ved det negative.
>Jeg gleder meg til våren og golf spill på Nes, som starter lenge før alle baner, også dinbane nord for sinsen krysset. He, he

Scoopy

over 15 år siden

Scoopy

Hei Torleif !!
Jeg er faktisk helt enig med deg. Men...... i min frustrasjon mener jeg det er viktig at noe av "rabalderet" i Nes kommer ut........
Det er det også andre som har ment........ og som nevnt tidligere, du er fremdeles "bukken som passer havresekken".
Garfield !! ..... som man sier i politiet: bane nord for Sinsenkrysset var en avledningsmanøver !!

Garfield

over 15 år siden

Garfield

Scoopy, hvordan kan vi da stole på at alt det andre du skriver, er det også bare avledningsmanøvrer? Det er vel ingen tvil at du prøver å ødelegge mest mulig for Nes Golfklubb 09. Vil tro du har endel venner i klubben fortsatt, tenker du på du kanskje kan ødelegge for dem?

Rosa

over 15 år siden

Rosa

ER DET "RABALDER" I ETT SELSKAP FORWSØSKER MAN Å LEGGE "LOKK" PÅ DET - GIR DÅRLIGE SIGNALEFFEKTER OG KAN ØDELEGGE MER ENN DET GAGNER SELSKAPET.
Jeg ser dette i sammenheng med klubben. INGEN er tjent med at noe slikt kommer ut. Her er det både medlemmer og andre det skal hensyn til.

Når man IKKE lenger er medlem/ansatt i en klubb/selskap -hvorfor skal man da på død og liv "spre rykter og ondsinnet omtale".

Nei, grav ned "stridsøksen" - kom dere ut og SPRE det positive budskapet om at en avtalen endelig er i havn og at det BLIR golfspilling på Nes ogsåi 2010.

JEG gleder me. Og vil absolutt stille opp for klubben om noen gir meg ett "verv".

Scoopy

over 15 år siden

Scoopy

Garfield !.... jeg har venner i klubben, og flere av de har vært meget frustrert etter bl.a. siste møte. Og som sagt tidligere er det mange golfklubber i distriktet som ønsker å "overta" tidligere Nes-medlemmer. Flere av disse "andre" klubbene har fått flere medlemmer bare etter torsdagens møte, det vet jeg, for flere av mine golfvenner har meldt seg inn i andre klubber. Hadde først og fremst GP håndtert denne saken litt annerledes hadde ikke dette skjedd !! Men som nevnt tidligere ser det ut til at GP, "kan ta seg råd til det".

Rosa !!........vil bare minne om at når denne diskusjonen startet, fantes det ingen klubb på Nes, og GP ønsket ikke å diskutere videre med interimstyret. GP kunne sågar fortelle på de aktuelle møtet, at de hadde blitt truet av det aktuelle styret. Den aktuelle sms, som skulle være så truende, ble opplest på møtet.

Jeg håper selvsagt at det skal bli drift på Nes, det håpet også alle som møtte opp på møtet. Flere av dem har som nevnt gitt opp det, igjen takket være GP.

Det blir nå artig å se hvilken driftsavtale GP, og de utnevnte fra møtet har kommet frem til !!

Lykke til alle sammen i kommende sesong, om det blir på Nes, Hvam, Kongsvinger, eller ev. nord for Sinsenkrysset !!

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

både Nes, Hvam og Kongsvinger ligger faktisk nord for Sinsenkrysset...

Men bortsett fra det, så er det greit med en golfbane på Vormsund.

Blondie

over 15 år siden

Blondie

Jeg synes det virker som om Scoopy er litt bitter og innesluttet for at han ikke fikk mer positiv respons på sitt innlegg. Det er jo alltid to sider av en sak, og alle var ikke like negative som Scoopy påstår. Jeg var på møtet og kunne ikke se at 50 stk. forlot møtet - kanskje en smule overdrevet det også ....
Det viste seg jo at da det kom et nytt interimstyre, gikk det fort å få tegnet avtale med GP ...!

Moderator

over 15 år siden

Moderator

Jeg vil oppfordre folk til å holde seg i skinnet i denne tråden her nå.

vi har slettet en del innlegg som inneholder skarp hetsing av navngitte personer, og dette ønsker vi ikke når avsender er anonym!
Det hjelper ikke at avsender mener alle vet hvem han/hun er, for det er selvsagt ikke sant.

Dersom det kommer flere innlegg av denne arten, så blir vi å stenge eller kanskje fjerne hele tråden da innholdet blir uleselig når for mange innlegg blir tatt vekk.

De fleste er saklige og holder seg på et bra nivå, men dersom noen har ønske om å være så krass og åpen, så får vedkommende gjøre det under fullt navn.

Hilsen moderator

Golf spiller

over 15 år siden

Golf spiller

Til Rosa!
Du lurer på hva som er galt med at noen tar ansvar DRIFTEN og at GP skal leve de også. Kan ikke skjønne annet en at både GP og nåværende pro har gjort bra med penger på den måten de har drevet på. Men og presse ut tidligere pro og siden gå til rettsak som kostet klubben mange penger samt at man selv velger styret kaller ikke jeg og ta ANSVAR!!

killer

over 15 år siden

killer

Hei alle golfere mitt navn er Ingar Hagen og jeg har vært medlem i Nes golfklubb i mange år,og har hatt flere forskjellige verv.
Jeg vil gjerne få sende en takk til golf project for ett fantastisk arbeid de legger ned for oss medlemmer.
Vi har en bane vi virkelig kan være stolt av.
Det er jo faktisk sånn at det er ingen som driver butikk i dag som vil fortsette med det hvis de ikke tjener penger på det.
Til scoopy vil jeg si slutt med skittkasting her på denne chatten har du ikke noe positivt å si så la Nes golfklubb være i fred.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Pussig debatt. Skulle vært morsomt å visst hvor budsjett og regnskap skilte lag og hva som sånn sett var årsak til konkursen.

(litt uenig med killer i at man ikke kan si noe negativt om en klubb som har gått konkurs - men det må sies på en saklig og real måte....)

Hubbel

over 15 år siden

Hubbel

Hei Hubbel.
Kan du forklare hva som er galt med at noen tar ansvaret for DRIFTEN og at klubben driver klubben???
GP skal vel "leve" de også??

Svar til Rosa
Jeg har ikke sagt noe om at det er galt at noen tar ansvaret for driften, men det er vel ganske merkelig at GP skal styre klubben akkurat dit de vil. Men etter hva jeg skjønner har de gjort dette i mange år. Kan de ikke da starte sin egen golfklubb. Skal bli spennende å se hva inneholdet i den nye avtalen er, regner med at GP har fått det som de vil da det gikk veldig raskt å få til en ny avtale. Rosa, jeg tror GP lever godt i fremtiden også.

Ulf Kruger

over 15 år siden

Ulf Kruger

Hej alla golfvænner som føljer denna debatt hær på Scangolf. Jag har blivit uppringd av ett antal vænner i Norge som undrade om jag kunde tala om sanningen och vad som egentligen hænde på møtet i Vormsund.Jag har kommit in sent hær och førstått att en del inlægg ær borttagna bl,a dær mitt namn varit næmnt, men først vill jag sæga att jag tycker detta detta debattforum ær bra och dær vi kan sæga vad vi tycker om olika saker, men det ær vældigt viktigt att vi oxå håller oss till SANNINGAR och inga EGNA VALDA SANNINGAR. Hær ær iallafall sanningarna av vad som hænt. 1. Hvam utbyggnad såg vi som ett framtida hot och nær nu golfklubbarna runt omkring oss har ekonomiska problem så lær det inte bli bættre om det væxer upp in ny bana i vårat område. Nær nu Rommen Golfpark har plats till Hvam och skolan på Hvam samt att vi sjælva kunde kanske driva vidare med Nes Golfklubb utan att slå den i konkurs, vi gjorde allt vi kunde før att slippa en konkurs men vi drog det korta strået. 2. Møtet i Vormsund kunde ha blivet ett bættre møte, men orsaken var att interimstyret inte fann en avtals løsning med ægarna, jag sjælv læste igenom avtalen med en jurist i avtalsfrågor gællande golfanlægg och golfklubb och detta avtal som interimstyret hadde tagit fram var obrukbart. Nu har den nya avtalsgruppen træffats och på 2 dagar har de funnit ett avtal som ær relevant till det ansvar Golfprojekt tar till Rommen golfpark. Till sist vill jag næmna att med mina 25 år i golfen som Headpro,klubbchef och enskild næringsdrivare så høgaktar jag Golfprojekt och familjen Ruud att de fortfarande vill driva en golfbana på Rommeriket och ta det fulla ekonomiska ansvaret till driften. Vill någon av Er hær ha mer information gællande detta och framtiden på Romme Golfpark så kan ni nå mig på ukgolf@telia.com Mvh Ulf Kruger

Ulf Kruger

over 15 år siden

Ulf Kruger

Jag hoppas att Ni inte missførstår min svensk-norska. Nu åker jag ner till de norska seniorerna som spelar Spanska International i Alicante. Håll tummarna før dem med Bjørn,Knut och Ole i spetsen.

Bobo

over 15 år siden

Bobo

Som tidligere medlem på Nes synes jeg det er veldig bra at det blir spill på banen i 2010. Man kan sikkert si mye om hva som har blitt gjort og hva som burde blitt gjort på Nes. Men det viktigste nå er at de har fått en ny klubb og en avtale om spill i 2010. Håper alle som skal spille på Nes i 2010 får en flott sesong. Grav ned øksene og se fremover, man får ikke gjort noe med hva som har skjedd. Og jeg tror de som driver nå, har lært av det som skjedde.

Jeg ønsker Torleif, Ingar, Ulf og alle andre som skal spille/jobbe på Nes i 2010 lykke til. Jeg kom helt sikkert en tur og hilser på..

Eigil

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg synes dette har vært en interessant debatt så langt.

Scoopy ville stått seg bedre på å være mer saklig i utgangspunktet, istedet for å skrive såpass krasst og henge ut navngitte personer.

Da ville han kanskje fått mer støtte også. Istedet skaper han harme og motstand, og blir imøtegått saklig av de han angrep.

Jeg vil tro at moderator hadde en vanskelig vurdering før Scoopys innlegg ble slettet. Hvor "offentlig" er daglig leder i en golfklubb? Sammenliknet f.eks. med ledelsen i NGF?

Scoopys innlegg fikk stå lenge. Jeg mener dette var bra, fordi jeg føler meg mer opplyst om Nes og problemene rundt konkursen nå enn jeg var før. Hadde innlegget blitt slettet raskt, ville det trolig ført til mer mistenkeliggjøring og mindre opplysning.

Siste ord er sikkert ikke sagt om Nes, men jeg mener denne debatten har vist at åpenhet har gitt mindre skade enn det motsatte.

Jurist

over 15 år siden

Jurist

Til Ulf:
Vet ikke hvilken jurist du leste sammen med, men avtalen som interimstyret la frem var i all hovedsak basert på malen fra Norges Golfforbund, forresten nøyaktig den samme malen som er benyttet i avtalen som det nå er enighet om, så da spørs det om din jurist finner denne også ubrukbar?

Gleder meg til sesongstart :-)

nes medlem

over 15 år siden

nes medlem

Spennende å se hvor mange som har innsyn i avtalen som ikke ble noe av.Trodde denne avtalen kun var mellom golfklubben og GP??? Gratulerer til den nye forhandlingsgruppen som gjorde en glitrende jobb med denne "vanskelige" familien på to dager! Sier vel det meste spør du meg. Kanskje de ikke var så ille likevel.....! Scoopy må jo også være veldig nært dette interimstyre med alle de nøyaktige opplysningene som ble gitt....
Til slutt ønsker jeg Nes Golfklubb 09 lykke til, håper dere får et kjempeår. Og til deg Scoopy: Jeg håper virkelig det stemmer at du har meldt deg ut for slike som deg er man ikke tjent med å ha i det gode miljøet på Nes.

Scoopy

over 15 år siden

Scoopy

Hei ”nes medlem” !!……. rart du kaller deg dette når du ikke vet mer om saken.

I slutten av desember sendte interimstyret ut 3 dokumenter pr. mail :
” Infoskriv til potensielle medlemmer i Nes Golfklubb 09”, ”Innkalling til årsmøte i Nes Golfklubb 09” og ”Innmeldingsskjema Nes Golfklubb 09”. Jeg tror alle tidligere medlemmer fikk denne mailen, og ikke bare meg !!

22. januar fikk ”alle” en mail som bl.a. forklarte hvilke krav den nye klubben stilte til GP. :
Direkte sitat fra mailen:
· Alle spilleretter som selges skal knyttes opp mot et medlemskap i Nes GK 09.
· Nes GK 09 skal ha fortrinnsrett til å tre inn i leieavtalen som GP har med (xxx), dersom GP ikke lengre ønsker eller kan betjene denne.
· Nes GK 09 skal kunne skaffe egne sponsorer til for eksempel juniorturer med mer, selv om all sponsing og reklame på banen tilfaller GP.
· Nes GK 09 har ansvar for medlemshåndtering inkl fakturering av medlemskontingent og spilleretter.

Når du sier : ” Gratulerer til den nye forhandlingsgruppen som gjorde en glitrende jobb med denne "vanskelige" familien på to dager! Sier vel det meste spør du meg.”…….. så er jeg også helt enig med deg, bortsett fra ironien du legger i det.

Det jeg TROR, er at den nye klubben måtte fjerne det første kravet her, slik at man ikke behøver å være medlem for å kjøpe spillerett. Dette betyr i praksis at man kan melde seg inn i f.eks ”Haugesund GK” og betale kr. 495,- i medlemsskap, men allikevel kjøpe spillerett på Nes. Dette ønsket ikke interimstyret i ”Nes GK 09”. Nå har nok GP fått viljen sin, og det tror jeg er grunnen til at den nye avtalen kom så raskt !

En annen ting også ”nes medlem” ……..kanskje er jeg en av de du går sammen med i årets første flight på Nes !! …….og det er ikke fordi jeg er medlem på Nes !!
Det kan bli moro. ……. God sommer !!

Bw

over 15 år siden

Bw

Til Scoopy. Jeg har vært medlem på Nes i mange år, og har vært på alle møtene i de siste årene. Føler jeg kjenner til hele systemet der oppe ganske bra. Og hadde det ikke vært for GP hadde klubben vært konkurs for en god stund siden. Jeg kan heller ikke se, at det kan være til GP fordel å slå klubben konkurs. For hvis du ser i regnskapet har jo de tapt et stort beløp penger.
Sånn jeg fårsto deg, ville du bare fortsette å drive klubben som før. Og det kunne vel ikke være så lurt. Når man ser hvordan det gikk. Men det var kanskje makten du var mest ute etter.

Ulf Kruger

over 15 år siden

Ulf Kruger

Hej Scooby, varför håller du på som du gör? Har du inte läst mitt inlägg tidigare här? Nu hoppas jag på att du håller dig till SANNINGAR och slutar upp med att slå på oskyldiga. Jag skulle även uppskatta om du kunde presentera dig med ditt riktiga namn som många andra gör när de har "rent mjöl i påsen", om du har ett vuxet intilegent så gör du det, om inte så bör du hålla dig borta från den seriös chattforum. Mvh Ulf Kruger

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Scoopy. Hvis du er utmeldt av Nes så bør du kanskje roe ned litt.
Bitterhet blir sjelden beundret.
Ingen synes synd på deg om du har tapt noen penger på en gammel andel. Det har nok 100% av oss golfere i Norge gjort de siste 10 år.
Kona og jeg har hver vår andel som for 9 år siden ble omsatt til 25000 kr. Nå er det gratis å komme inn i klubben vår, og vi er jo bare glade for at nye medlemmer kommer inn og deler de årlige utgifter.
Hvis du er over i ny klubb så bør du slutte å komme med usakligheter om gammel klubb.

Jeg kommer garantert til å spille Nes i løpet av sommeren.

Scoopy

over 15 år siden

Scoopy

Hei Ulf !!
Jeg ønsket lykke til med kommende sesong for flere innlegg siden...... og hadde med det tenkt å avslutte mitt deltagende her. Når "nes medlem" beskylder meg for å "være veldig nær interimstyret", måtte jeg bare gå ut med den informasjonen alle gamle medlemmer har fått, som er bakgrunnen for mine innlegg her. Jeg skulle gjerne stått frem med fullt navn her på siden, men i forhold til de som har skrevet innnlegg under fullt navn, så sitter jeg på "andre siden" av bordet i forhold til dere.
Forstår at jeg ikke får sympati med mine innlegg, men ønsket kun å fortelle "din side" at fremgangsmåten som er brukt først og fremst i forhold til interimstyret, som helhjertet prøvde å få til en avtale med GP, var (etter min og andres mening) meget arrogant.
Fortsatt god sesong etterhvert.......

tja

over 15 år siden

tja

det er ALLTID minst to parter for å få til en konflikt. Sannheten kommer ALDRI fram fra den ene i en konflikt. Scoopys subjektive mening er tydligvis langt fra sannheten.
Skjønner veldig godt at den andre siden i denne konflikten ikke kommer med sine subjektive meninger. Det har mange andre konflikter på dette forumet og andre brent seg på.
Derfor lytter de fleste til de objektive innleggene.

PS. Varmt i dag - gleder meg til å åpne sesongen i Nes :-)
Lykke til med ny klubb.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Og hvem bestemmer hva som er det objektive innlegget ??? Det blir jo for dumt å si.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hehe, godt spørsmål ;-)

Oddvar Nilsen

over 15 år siden

Oddvar Nilsen

Nei "Scoopy", det handler ikke om at du sitter på andre siden av bordet, (som om det er en grunn til å gjemme seg)det tror jeg de fleste i denne debatten ser.
Det handler vel mer om å bakvaske, uten å slippe å stå til ansvar for det. Fortsett med det, og du vil få mange gode venner i din nye klubb!
Oddvar

Scoopy

over 15 år siden

Scoopy

Jeg må innrømme at jeg IKKE helt ser hvor jeg har bakvasket folk. Kan noen gi meg eksempler på det jeg har sagt som ikke stemmer med virkeligheten, og det vi opplevde på omtalte møte, og info. vi som gamle medlemmer har fått pr. mail.

Den som har fått mest skittkasting i denne debatten, er faktisk meg.

....

over 15 år siden

....

Du ser vel ikke virkeligheten i det hele tatt. Lykke til om det nå ble Losby du melder deg inn i...

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Her er det åpenbart mange forskjellige opplevelser av virkeligheten. Hvem som har rett på hvilke punkter er egentlig ikke så viktig for oss som ikke er medlem av Nes - men det er ikke helt uvanlig at sannheten ligger et sted midt i mellom polariserte subjektive påstander.

At Scoopy ikke står frem med fullt navn kan jeg skjønne. Utgangspunktet i dette forumet er anonymitet - ikke fullt navn. Men; det ligger et ansvar i det anonyme som Scoopy kanskje ikke tar helt alvorlig. Men; den andre siden har jo absolutt fått tatt igjen - så i det store og hele synes jeg egentlig ikke synd på noen av sidene. Ulf, TB & co får kose seg med Nes 09, Scoopy får hygge seg på sin nye bane, han har fått luftet frustrasjonen og Ulf mfl. har fått sagt sitt....

Innmari Serriøs

over 15 år siden

Innmari Serriøs

Eneste grunnen til at du føler du har mottatt mest skittkasting, kjære Scoopy, er at dine innlegg har blitt fjernet.

Tullete påstand...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her