Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tanker rundt 2010

Testogolferen

over 15 år siden

Testogolferen

Sitter på jobben og kikker ut. Snø og 70 minusgrader er fasiten. Tankene beveger seg da mot tette fairwayer og greener som gir backspinn på innspill og gli på putter:D Kall meg gjerne gal, men jeg sidestiller en 40meters biter med god sex.

Plutselig slår det meg. Til sommeren skal jeg spille turneringer. Fjoråret ble en elendig sesong for u.t, da man flyttet seg o.1 ned i hcp. Det i seg selv er ikke så ille, men det at jeg ikke gjennom en eneste hel runde slo ballen bra - med en komfotabel sving - det bekymrer meg. Jeg blir faktisk litt flau når høyhcpere tror jeg er god med et hcp på 7. Selv mener jeg du må lenger ned for å være god, men forventningen i blikket deres er ikke til å ta feil av. Derfor er det frustrerende å push-slice en drive 300 meter ute av kurs. Evt en snaphook med like stor feilmargin.

Men til sommeren skjønner dere; da skal jeg være god. Jeg skal svinge bra og jeg skal slutte å slå bort 2-3 baller hver runde. Jeg skal delta i turneringer og jeg skal senke hcp mitt. Jeg skal fortsette å digge Tiger når han kommer tilbake på skjermen og jeg skal gjøre mitt for at enhver flight jeg er med i skal bli hyggelig.

Mitt spørsmål til dere er følgende: Hvilke planer har dere for sesongen? Vet noen hvordan turneringstilbudet er for smågale hobbygolfere som ikke er gode nok til å være med eliten? Regionstour? Oslo pro golf tour? Alle innspill er velkomne:)

PS: jeg skal også følge Henrik på Pga-touren. Forhåpentligvis sammen med dere andre:D

jesus maria

over 15 år siden

jesus maria

Jeg har ikke tid til å besvare alle spørsmålene du stiller akkurat nå, men jeg vil gjerne berømme deg for en varm og trivelig trådstart! :)

Ovennevnte er mangelvare for tiden.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Enig med jm i den varme trådstarten. Morsomt at du sammenlikner en 40-meters innspill med god sex.

For meg som begynner å bli gammel og i tillegg er lykkelig skilt, kan sammenlikningen bli nesten smertelig relevant.

Største forskjellen er vel at golfslaget krever en mer aktiv venstrehånd :-)

Hehe. Men seriøst: Kanskje det er en god plan for sesongen? - En mer aktiv venstrehånd høres neimen ikke så dumt ut, faktisk. Jeg har egentlig kommet meg så langt ned i hcp som mitt skjøre talent tillater, så jeg blir mer og mer glad i gleden ved å få lov til å spille i det hele tatt.

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Det er tanker om et turneringstilbud mellom ulike klubber sør for Oslo, brutto slag fra back-tee(for de klubber som har back), men alt er absolutt ikke spikra ferdig.

Mulig klubben din er med?

Ellers er det vel RT for sin del. Som for meg.

jonag

over 15 år siden

jonag

planer om regionstour. få med meg 4-5 stk kanskje, må til Østlandet men det får så være.

Men planene før det er å trene grunnleggende teknikk ala Rotary Swing Tour-konseptet (RST), det har allerede gitt forbedringer. jeg treffer ballen meget bra UTEN å ha slått særlig baller siden oktober. Det kan PGA bekrefte...

Founder av RST har jobbet i en 5 års tid med en swingtype og siste året har han jobbet med en ekspertdame på biomekanik som har jobbet selv med mange gode golfere.

Om noen er interessert, søk opp siden, evt spør meg.

Den andre jeg ser på er en som kaller seg SEVAM1 på youtube. Han har skjønt noe andre ikke har om Hogan og Moe Norman. Han har akkurat begynt å jobbe med Steve Elkington (som har en nydelig swing)

Og så trener jeg putting på stua hele vinteren.

Så da blir det regionstour...

Goofy

over 15 år siden

Goofy

Min plan for 2010 er å:

- Holde meg frisk slik at ikke sesongen blir avbrutt med sykehusopphold
- Spille mer fra back tee - mindre fra gult
- Tenke neste slag - ikke på det forrige som gikk åt skogen...
- Slå mine golfvenner i KM
- Når det butter imot skal jeg legge inn en treningsperiode og ikke fortsette å spille meg dårligere på banen...
- Forøvrig oppføre meg som en hyggelig spillepartner.

Golf er gøy!!!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Veldig hyggelig tråd. Det er slike tråder vi er her for. Mitt håp for 2010 er at jeg skal få uttelling for masse trening fra 2009 - som ikke ga uttelling da. Nå er jo jeg ganske mye mer høyhcp enn de andre som har ment noe her så regionstour og slikt er utenfor mitt område, men jeg håper på en sesong med jevnere spill, bedre nærspill, minst like hyggelige runder som i 2009 (og de var hyggelige) og med gode og konstruktive debatter her på Scangolf. I tillegg ønsker jeg meg et like hyggelig Golfliga lag som i fjor!!

Simen Fulland

over 15 år siden

Simen Fulland

For de som har mulighet vil jeg anbefale romerikstour.

Det er veldig artig og fin konkurransetrening for oss hackere fra 3 ish og opp til 15 i handicap.

Alltid hyggelige folk og man får spilt fine baner til en meget god pris.

Trenger dere konkurranse nå, kan dere komme å forsøke å knuse meg i Golfsenterets brutto challenge:

http://www.golfsenteretmyrens.no/module_info/index.php?level=2&xid=87&venstreUnderMenyLink=1

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

En ny-restaurert Fulland er på bittet!! Godt å høre!

Simen Fulland

over 15 år siden

Simen Fulland

Takk Sam:-)

Hånda er bra igjen og til uken får jeg de nye køllene mine.

Det blir gøy det!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

oj oj oj....ny-restaurert OG med ny redskap - farlig 2010 på Aas gård. Hva har du kjøpt?

Buck Cherry

over 15 år siden

Buck Cherry

Hehe, han har vært i studio og blitt Pinget. Med de fancy nye Pingkøllene skal Simen skremme oss på Romrikstouren.
Håper bare jeg klarer å være der og si "booooh".
Hvor blei ta den svingen da, jeg hadde den jo her ett sted.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Ping? Hjelper ikke. Jeg har også Ping. Men sliter likevel, gitt.

Hadde jeg hatt Titleist AP2, ville jeg trolig vært en fire-fem slag bedre. Synd jeg ikke har råd.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her